Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Viper 2015: desetiválec posílil, prodejní rekordy přesto trhne stěží
28.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dodge Viper nově nabídne 645 koní oproti dřívějším 640. Challenger SRT Hellcat je stále výrazně silnější, Viper však má lepší poměr výkonu ku hmotnosti.
SRT Viper, který se od modelového roku 2015 bude opět jmenovat Dodge, není po prodejní stránce příliš úspěšný. Je to dokonce tak zlé, že automobilka musí omezovat nebo i zastavovat už tak skromnou výrobu. Chrysler se to snaží všelijak maskovat, například že to bylo v plánu a že Viper není pro každého. Tomu, že si Viper nekoupí kdekdo, věříme, ale že to výrobce plánoval, ani trochu.
Podle nových dobrovolných certifikací SAE J1349 bude pro rok 2015 pod kapotou Dodge Viper pracovat o pět koní navíc, celkem tedy 645. Nečekejme žádné velké změny, atmosférický desetiválec o objemu 8,4 litru nejspíš bude jen mírně poladěn. Točivý moment 814 Nm zůstane na stejné hodnotě. Jak ke zvýšení došlo, nevíme, ale pravděpodobně to bude nějaká kombinace pozměněné elektroniky a lepšího sání či výfuku.
S cenou od nějakých dvou milionů korun je Viper téměř dvakrát dražší než Corvette, která je sice také o téměř 200 koní slabší, ale nabídne i automatickou převodovku a lépe než Viper také splní funkci grand toureru. A přicházející model Z06 nejspíš prodejům 'Vette ještě pomůže a dost možná na úkor Viperu. K tomu připočtěte nový Challenger SRT Hellcat, který má o dalších 60 koní více a je také citelně levnější, třebaže jeho poměr výkonu ku hmotnosti je ale oproti Viperu horší.
Objevují se nápady namontovat pod kapotu Viperu 6,2litrový kompresorový osmiválec Hellcatu. Do Viperu by se však nevešel, a to jak na výšku, tak na šířku. Desetiválec je v těchto rozměrech menší, zejména kvůli absenci kompresoru a také kvůli úplně jiným hlavám válců. Chrysler to tedy oficiálně neudělá, ale jistě se najdou tuneři, kteří se do toho pustí.
Pět koní navíc pod kapotou Viperu tolik nepomůže, tak velkým prodejním tahákem takto marginální zvýšení jistě nebude. Přesto mu držme palce, ať se z mizerných prodejů aspoň trochu vyhrabe a automobilku Chrysler nenapadne jeho výrobu ukončit.
SRT Viper, který se přejmenuje zpět na Dodge, dostane také pět koní navíc
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 6 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 9 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva