Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat
28.12.2024 | Petr Prokopec
Je to pro nás důvod k radosti? Anebo spíš k obavám z toho, že americká automobilka v zoufalství sahá po zoufalých krocích? Zvažte sami, Dodge ale chce se svou klíčovou novinkou zabodovat v boji s BMW a spol. v elektrickém i spalovacím provedení.
Když se Dodge v roce 2022 pochlubil konceptem elektrického Chargeru, jen málokdo zajásal. I proto nakonec automobilka částečně ustoupila a rozhodla, že čistě bateriové provedení bude v nabídce doplněno také spalovací variantou. Ta už ale nebude používat ikonický osmiválec Hemi, místo toho přejde na šestiválec. Něco takového je pro velmi kritické fanoušky jen slabá náplast na velkou ránu, a tak se Dodge zjevně snaží zabodovat kdekoli, kde by mu mohlo vykvést alespoň stéblo pšenky.
Americká automobilka totiž kolegům z Carscoops potvrdila, že od druhé poloviny příštího roku bude nový Charger k dispozici také v Evropě a na Středním východě. Mluvčí automobilky dodal, že v obou regionech si klientela bude moci koupit všechny čtyři dostupné varianty, tedy jak dvoudvířko, tak i čtyřdvířko, a stejně tak elektrické i spalovací provedení. Již však neupřesnil, zda všechny dorazí najednou.
Šestiválcový Charger měl ostatně do amerických showroomů dorazit až v závěru příštího roku. Po nářkách dealerů však automobilka rozhodla, že trochu přitopí pod kotlem a verzi Sixpack začne nabízet již od léta. Tak tomu ovšem bylo ve chvíli, kdy v koncernu Stellantis, pod který Dodge spadá, seděla ještě pořádná žába na prameni, tedy Carlos Tavares. Ten je však naštěstí mimo hru, načež ve firmě může začít znovu převládat zdravý rozum nad ideologií. A proto má Sixpack dorazit dříve.
Pokud by ale spalovací verze skutečně do amerických showroomů dorazila až někdy v půlce příštího roku, tedy v době, kdy se má tamtéž objevit i zmiňované čtyřdveřové provedení, pak se dá v Evropě v první fázi počítat pouze s dvoudveřovým elektromobilem. Přičemž díky vzhledu vymykajícímu se místní produkci by automobilka skutečně pár fanoušků bateriového pohonu oslovit mohla. Budou to ale davy? S tím bychom opravdu nepočítali.
Ve Státech totiž elektrický Charger startuje na 1,5 milionu korun, což je na tento trh opravdu vysoká suma. Ta navíc cestou přes oceán ještě nabobtná, pročež Dodge půjde přímo proti takovému BMW i4 M50 xDrive, jenž v základu disponuje 544 koňmi, tedy dokonce vyšším výkonem. Americká automobilka pak sice nabídne Charger i se 679 koňmi, ten ale bude ještě dražší. Přičemž o 10 kWh větší paket baterií bude jen slabým ospravedlněním.
Soupeřem šestiválcového provedení pak budou modely M3 a M4, které přitom lze pořídit jak s pohonem všech kol a automatem, tak jako manuální zadokolku. Zrovna tu ovšem Dodge nabízet nebude v žádném případě, kvůli čemuž vlastně již zmizel z hledáčku puristů. Přesně před tím jsme však výrobce dlouhá léta varovali - pokud budou vyvíjet auta dle zadání úřadů, nemohou počítat s tím, že je lidé budou kupovat po kvantech. „Compliance cars” touhu nevyvolávají a nikdy ji vyvolávat nebudou.
![Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat - 1 - Dodge Charger 2024 prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat - 2 - Dodge Charger 2024 prvni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat - 3 - Dodge Charger 2024 prvni sada 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Dodge Charger se bude prodávat také v Evropě, a to ve všech verzích. Tedy i v té spalovací, která původně ani neměla existovat. Foto: Dodge
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nejnovější články
Firma ovládající koncern VW dál zhoršila své letošní vyhlídky. Přijde o další desítky miliard, letos může prodělat až 590 miliard Kč
včeraStudie vykreslila dramatický pokles dojezdu elektromobilů v zimě. A to jim autoři nadržovali, jak jen mohli
včeraSsangYong po změně jména přichází i s úplně novou divizí nazvané po jedné z jeho menších ošklivek
včeraPo letech vnucování, omezování, ohýbání reality a promrhaných bilionech tvoří elektromobily 1,8 procenta evropských aut
včeraAsi nejmíň nápadný ostrý kombík historie klame tělem, tak obří motor mu nehádá nikdo. Vznikly ho jen stovky a tento může být váš skoro nejetý
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva