Dodge Dart GTS 210 Tribute: předskokan třistakoňového SRT4

O americkou Giuliettu se zajímá divize Mopar. Díky jejich intervenci dostala atmosférický čtyřválec o výkonu 213 koní, v plánech je ale i ostřejší SRT4.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dodge Dart GTS 210 Tribute: předskokan třistakoňového SRT4

1.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Dodge Dart GTS 210 Tribute: předskokan třistakoňového SRT4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O americkou Giuliettu se zajímá divize Mopar. Díky jejich intervenci dostala atmosférický čtyřválec o výkonu 213 koní, v plánech je ale i ostřejší SRT4.

Plány Chrysleru s novinkou postavenou na základech Alfy Romeo Giulietta jsou velmi ambiciózní. Dodge Dart ještě ani nebyl uveden na trh (prodej začíná ve druhém kvartálu letošního roku) a automobilka už má připravenou první speciální verzi, celou plejádu tuningových komponentů od dvorní divize Mopar a americká motoristická média navíc mluví také o špičkovém modelu s výkonem 300 koní.

Dodge Dart GTS 210 Tribute se fyzicky objeví před veřejností příští měsíc na autosalonu v Chicagu. Jeho posláním bude jednak zdůraznit 75. výročí existence dceřiné společnosti Mopar a zároveň bude předvádět doplňky, které si bude moci majitel Dartu a potenciální zákazník sportovní divize již brzy pořídit. Stane se tak okamžitě, jakmile bude vůz v prodeji, a podobně jako v případě Dodge Charger Redline a Chrysleru 200 Super S, bude možné ladit vzhled, techniku nebo obojí.

Zákazník bude mít už na začátku možnost vybírat ze zhruba 150 dílů. První část se bude orientovat na funkční design a součástí nabídky bude třeba lízátko pod předním nárazníkem, prahové nástavce, difuzor, zadní spoiler, karbonová kapota s nasáváním, kompozitová střecha anebo osmnáctipalcová kola. Kabinu pak doplní lepší kožené čalounění s kontrastními švy, panely v pianové černi a semiš na palubní desce.

Model GTS 210 Tribute bude jako demonstrátor mít vše najednou, takže druhá část modifikací se zaměří na motor a podvozek. Co přesně bude vyměněno na zavěšení, firma neprozradila, ale pod kapotou se objeví čtyřválec 2,4 MultiAir s upraveným nasáváním a sportovním výfukovým systémem. Dodge tvrdí, že se jim povedlo zvýšit původní výkon 186 koní na 213 koňských sil.

Tohle ovšem nemá být vrcholné provedení. Americký Motor Trend nedávno napsal, že podle jejich zdrojů Dodge pracuje na nástupci modelu Neon SRT4 s výkonem kolem 300 koní. Američané si hodně slibují od lehkonohé platformy Alfy, která Dartu SRT4 zajistí mnohem lepší jízdní vlastnosti než předchozím ostrým modelům. Ve velkém se spekuluje o motoru - předpokládá se, že by to mohl být další vývojový stupeň čtyřválcového dvoulitru Tigershark anebo osmnáctistovka Alfy z již dlouho připravovaného malého sportovního modelu 4C. Italský motor by patrně vyhovoval více. Kromě standardního manuálu by Dodge Dart SRT4 mohl být k mání také s příplatkovou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou TCT.

O možném termínu uvedení verze SRT4 na trh se nic neví, ale odhaduje se, že by to mohlo být už v příštím roce za částku jen lehce přesahující 30 tisíc dolarů.


Dodge Dart GTS 210 Tribute: předskokan třistakoňového SRT4 - 1 - Dodge Dart Mopar Tibute 01Dodge Dart GTS 210 Tribute: předskokan třistakoňového SRT4 - 2 - Dodge Dart Mopar Tibute 02Dodge Dart GTS 210 Tribute: předskokan třistakoňového SRT4 - 3 - Dodge Dart Mopar Tibute 03Dodge Dart GTS 210 Tribute: předskokan třistakoňového SRT4 - 4 - Dodge Dart Mopar Tibute 04Dodge Dart GTS 210 Tribute: předskokan třistakoňového SRT4 - 5 - Dodge Dart Mopar Tibute 05Dodge Dart GTS 210 Tribute: předskokan třistakoňového SRT4 - 6 - Dodge Dart Mopar Tibute 06Dodge Dart GTS 210 Tribute: předskokan třistakoňového SRT4 - 7 - Dodge Dart Mopar Tibute 07Dodge Dart GTS 210 Tribute: předskokan třistakoňového SRT4 - 8 - Dodge Dart Mopar Tibute 08Dodge Dart GTS 210 Tribute: předskokan třistakoňového SRT4 - 9 - Dodge Dart Mopar Tibute 09Dodge Dart GTS 210 Tribute: předskokan třistakoňového SRT4 - 10 - Dodge Dart Mopar Tibute 10
Dodge Dart GTS 210 Tribute se představí příští měsíc na Chicago Auto Show

Zdroj: Motor Trend

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.