Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Charger 2015 oficiálně: na oko zcela jiný, v útrobách docela stejný
17.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Faceliftovaný Charger se v New Yorku postavil vedle Challengeru a vypůjčil si od něj několik novinek. Design se změnil až až, technika skoro vůbec.
Před několika desítkami minut jsme vám přinesli první oficiální představení faceliftovaného Challengeru, který jistě opět zdvihne velkou vlnu zájmu u milovníků svalnatých Amerik. Po jeho boku na výstavišti newyorského autosalonu ale u stánku Dodge najdete ještě druhý zajímavý kus, kterým je dramaticky vypadající zloduch Charger. Agresivnější design a podstatnější změny v jeho případě sice nejsou takovým překvapení, jelikož ho slibovala už dřívější upoutávka, přesto je nutné podívat se na výrazný facelift podrobněji.
Jak už zaznělo, opravdu se jedná o facelift, třebaže tohle dílko by se dalo s ohledem na minulost s klidným svědomím prohlásit i za novou generaci. Detroitský výrobce totiž přepracoval na Chargeru téměř každý segment karoserie. Na druhou stranu, v útrobách se toho tolik nezměnilo. Ale nepředbíhejme... Mnohými rysy se novinka očividně odkazuje na menší Dart, konkrétně třeba černou maskou chladiče nebo světlomety. Zaujme také výraznými LEDkami ve tvaru C, které samozřejmě slouží k dennímu svícení, a aby toho nebylo málo, proužky LED najdeme i v předním modifikovaném nárazníku. Pozorní si mohou všimnout ještě odlišného tvaru kapoty.
Osobitý boční profil vozu zůstává z velké části nezměněn, ale Dodge ještě připomíná nové přední a zadní blatníky, stejně tak ukazuje i na nové dveře. Na zádi opět najdeme LED, které lemují auto po celé šíři jako u předchůdce, a zaujmout nás může i dvojice koncovek výfuků integrovaná do zadního nárazníku. Velký spoiler předchůdce byl u modelů R/T nahrazen malým křidélkem, jenž přiléhá na víko zavazadelníku. Američany může jedině potěšit, že jim Dodge na novinku nabízí až šest různých designů dvacetipalcových kol a nové laky karoserie. Mezi ně patří také historické barvy B5 Blue a TorRed.
Celkový efekt z výrazného faceliftu umocnily změny, které se odehrály uvnitř vozu. Revizí prošel například volant, řadicí páka nebo možnosti čalounění. Stejně jako v Challengeru, může mít zákazník i v sedmipalcový TFT displej na místě, kdy byly dříve jen budíky, a uprostřed palubní desky až 8,4palcovou dotykovou obrazovku. Nová je podle výrobce například 3D navigace nebo možnost stahovat nové aplikace. Každý zákazník přrý dostane i zkušební přístup ke službám Uconnect, které zahrnují například přímé přesměrování na tísňovou linku, dále asistenční služby, záznam krádeží, Wi-Fi hotspot a mnoho dalšího.
Fandové rádi uslyší něco o technice, a tak to vezmeme pěkně shora. Vrcholné SRT zatím není a informace jsou o něm jen minimální, proto musíme o kus níž. Na vrcholu nabídky se v současné době nachází 5,7litrový osmiválec HEMI o stejném výkonu jako předtím. Disponuje tedy hodnotami 375 koní a 535 Nm. Jeho spotřebu snižuje systém deaktivace poloviny válců v režimu nízké zátěže a také nová osmistupňová automatická převodovka TorqueFlite, kterou dostal i Challenger. Ta kromě nižší spotřeby a emisí samozřejmě bude také lepším pomocníkem při rychlé jízdě.
Na koho je atmosférický osmiválec velká porce, ten může zvolit 3,6litrový Pentastar s výkonem 296 koní, který bude samozřejmě o dost úspornější. Pokud však k tomuto šestiválci dokoupíte sadu Rallye Appearance Group, dostanete sportovnější sání, propustnější výfuk a přeprogramovanou řídicí jednotku, přičemž výkon vzroste o 8 koní. Lepší však bude i hodnota točivého momentu a reakce na sešlápnutí plynu. Verze SE a SXE jsou dostupné také s pohonem všech kol.
Dodge však u všech Chargerů slibuje plošně lepší jízdu než předtím a to díky novým lehčím hliníkovým nápravám a sportovnímu režimu. V něm práce nového automatu při změně převodů nemá trvat déle než 250 milisekund a zároveň doostanete i citlivější odezvu na plyn. Novinkou je také trojice módů posilovače řízení, který dostal elektrický posilovač. Výroba faceliftovaného Chargeru začně ve čtvrtém čtvrtletí roku 2014 a jeho dodávky zákazníkům budou následovat brzy poté.
Dodge Charger změnil v rámci faceliftu design, jakoby šlo o novou generaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch