Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Challenger SRT Hellcat odhalil ještě více, zvládne 320 km/h za 1,2 milionu Kč
17.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Sedm stovek koní pod kapotou Hellcatu, čas zrychlení na stovku 3,5 s a maximálka 320 km/h přijde na 60 tisíc dolarů, v přepočtu 1,2 milionu korun.
První informace ze strany Dodge k novému Challengeru SRT Hellcat uváděly, že kompresorová 6,2litrová V8 bude produkovat přes šest stovek koní. Později jsme se dozvěděli, že to je ve skutečnosti hodně přes 600 koní - konkrétně 716. A také jsme viděli, že ve sprintu na čtvrtmíli porazí nejen konkurenční Camaro ZL1, ale také poslední Corvette ZR1 a to i na sériových pneumatikách Pirelli P Zero. Se sprintovými radiálkami je ještě rychlejší.
Nyní tu máme detailnější specifikace nového muscle caru. Podle Tima Kiniskise, prezidenta automobilky Dodge, se čas zrychlení z nuly na stovku bude u Hellcatu pohybovat okolo 3,5 vteřiny a maximální rychlost má dosahovat 320 kilometrů za hodinu (199 mph). V takovém kalupu přijdou všechna aerodynamická vylepšení Hellcatu jistě velmi vhod.
Upravený motor sdílí s 6,4litrovou verzí 392 Hemi, ze které vychází, jen asi devět procent součástek. Pozměněný je i blok motoru a pracuje v něm kovaná kliková hřídel a také nové písty a ojnice. 2,4litrový kompresor, který jej plní vzduchem, potřebuje pro pohon celých 80 koní. Výkonnější palivový systém zase zvládne motor nakrmit 5,7 litry paliva za minutu - přesně tolik strojovna při plném kalupu spálí. Přesto však, pokud nepojedete jako úplní šílenci, má zvládnout ujet 100 km mimo město za 11,8 litru.
Všechnu tuto sílu je potřeba ukočírovat a k tomu Hellcatu pomůže adaptivní odpružení, nastavitelné ve třech úrovních, a lepší brzdy, jejichž přední kotouče mají 39 centimetrů v průměru. Ty spolupracují s již zmíněnými pneumatikami Pirelli P Zero o rozměru 275/40 ZR20 na všech kolech. Poháněna jsou samozřejmě ta zadní, a to buď přes zesílený osmistupňový automat 8HP90 od firmy ZF, nebo přes manuální šestistupňovou převodovku, odvozenou z té ve Viperu.
Stran vnitřní výbavy očekávejte všechno, co můžete dostat do „standardního” Challengeru SRT, tedy například palubní systém uConnect propojitelný se smartphonem. Kromě toho bude Hellcat disponovat již zmíněnými dvěma klíči, z nichž ten červený nabídne plnou sílu motoru a naopak černý nechá dvě stovky koní spát ve stáji. Ve výbavě také bude tzv. Valet Mode, který omezí výkon a otáčky na 4 000 a bude se rozjíždět na druhý převodový stupeň.
To všechno pochopitelně nebude zadarmo. Dodge plánuje za Hellcat požadovat 59 995 dolarů, tedy asi 1,2 milionu korun. To samozřejmě platí pro Spojené státy, případný dovoz do ČR cenu zvedne o dobrý půlmilion. I tak ale Hellcat bude nejspíš nadlouho nejlevnějším sedmisetkoňovým autem na světě; např. Camaro ZL1 je sice o levnější, ale také nabídne „jen” 580 koní.
Druhý konec nabídky Challengeru pochopitelně není tak výkonný, ale také je rozhodně zajímavý. Nabídka začíná Challengerem SXT, jehož 3,6litrový šestiválec Pentastar nabídne 305 koní a 362 Nm a na stovce by měl být za šest vteřin. Na 100 km mimo město by měl spotřebovat 7,8 litru paliva a Dodge za něj v USA bude chtít 26 995 dolarů, tedy asi 540 tisíc korun; za výbavový balíček Plus bude nutno připlatit tři tisíce dolarů (60 tisíc korun). Dovoz do ČR cenu zvedne o nějakých 230 tisíc.
Osmiválce začínají modelem R/T, který má pod kapotou 5,7litrový motor Hemi o 375 koních a 558 Nm. Ten přijde na 31 495 dolarů (cca 625 tisíc korun) ve standardu, nebo na 34 495 dolarů (cca 685 tisíc korun) s balíčkem Plus, stejným jako v případě SXT. A stejně tak bude u nás ve výsledku o nějakých 250 tisíc korun dražší kvůli dovozu, clu a DPH.
Těsně pod vrcholem stojí bývalý král, model Challenger SRT 392. Jeho 6,4litrová V8 pro rok 2015 posílila, nabídne 485 koní a 643 Nm. To znamená zrychlení na stovku za 4,1 vteřiny a dálniční spotřebu okolo 9,4 litru na 100 km. Tento stroj také nabídne zmíněný Valet Mode a přijde na 45 995 dolarů (cca 915 tisíc korun), po dovozu k nám cca na 1,2 milionu korun.
V amerických showroomech očekávejme nové Challengery zhruba za měsíc. Dodge se těší na příliv loajálních zákazníků - údajně se jich vrátí pro nový model až 78 procent. Troufáme si ale odhadnout, že Hellcat přitáhne ještě spoustu dalších.
Nový Challenger SRT Hellcat nabídne maximálku 320 km/h za 60 tisíc dolarů, černý SRT 392 má 485 koní a přijde na 46 tisíc
Challenger RT nabídne 5,7litrový osmiválec Hemi o 375 koních...
... zatímco silnější SRT 392, dřívější vrchol, má pod kapotou motor o objemu 6,4 litru a 485 koní
Základní Challenger SXT nabídne šestiválec Pentastar o 305 koních a samozřejmě také nejnižší cenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 6 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 8 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 9 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva