Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: zadní kola nakonec smaží až 716 koní
2.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Původní zpráva hovořila, že bude mít nejsilnější Challenger přes 600 koní, nakonec se stádo rozrostlo na šílených 716.
Americká automobilka Dodge nám před nedávnem představila modernizovaný sedan Charger a inovované kupé Challenger, které se budou prodávat jakožto modelové roky 2015. V nabídce dvoudveřového modelu však chyběl dříve též avizovaný vrchol, verze SRT Hellcat. O té se vědělo, že s pomocí 6,2litrového osmiválce Hemi nabídne „přes 600 koní“.
Jenomže teď je tu podrobné odhalení technických údajů, které ukazuje, že tvůrci spíše měli uvádět „přes sedm set koní“. O to větší překvapení ovšem výsledná číslovka 716 přináší. Nejsilnější Hemi historie bude s pomocí kompresoru produkovat také 880 Nm, a jak je vidět z uvolněných fotografií a videa, budoucí majitelé „pekelné kočky“ budou měnit zadní pneumatiky doslova „častěji než si vůbec umějí představit“.
Nový výtvor s tímto výkonem překonává i takové supersporty, jako je například Lamborghini Aventador, ba co víc - může si směle vyšlápnout i na SRT Viper nebo nejnovější Chevrolet Corvette Z06. Tohle bude opravdu zajímavá bestie a je jasné, že se bude také pyšnit s přehledem nejnižší cenovkou. Tipujeme, že právě novinka bude jasně nejlevnější sedmisetkoňovou bestií na celém světě.
Všechen výkon bude putovat na zadní kola prostřednictvím nové osmistupňové automatické převodovky, která je od té ve slabších modernizovaných Challengerů odlišná. Zatímco ty dostaly skříň 8HP70, top verze SRT Hellcat se pochlubí řešením s názvem 8HP90, z něhož můžeme taktéž tipovat výrobce ZF. Podle automobilky je připravená na veškerý točivý moment posíleného motoru.
Pokud by se ale majitelé báli, že nemohou Hellcat půjčit méně zkušeným řidičům, nemusejí si už s takovým problémem déle lámat hlavu. Dodge k tomuto vozu nabídne stejně jako Ford u Mustangu Boss 302 dvojici klíčů, které rozhodnou o tom, jaký výkon budete mít po nastartování k dispozici. V případě černého klíčku se jedná o stádo 507 koní, zatímco s červeným ztratí vůz veškeré zábrany a bude servírovat plnou forsáž.
Na dotaz, zda by se tenhle motor v dílnách SRT nemohl nastěhovat i pod kapotu Viperu odpovídají konstruktéři záporně, neboť by to prý pro zástavbové rozměry nebylo vůbec jednoduché. Konečné ceny nejsilnějšího Challengeru budou spolu s dalšími podrobnostmi odhaleny v průběhu příštího měsíce. Jak ale můžete vidět, v interiéru se mohou fandové těšit na nový multimediální systém a přistrojový štít, které čítají nespočet možností zobrazení všemožných informací.
Bestiální Dodge Challenger SRT Hellcat vládne výkonem 716 koní a točivým momentem 880 Nm. Díky kompresoru je tohle Hemi na vrcholu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva