Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Challenger SRT Hellcat 2015: nejsilnější V8 Chrysleru má přes 600 koní
21.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dodge poprvé použil kompresor a díky němu nabízí nejsilnější osmiválec Hemi v historii - Challenger SRT Hellcat má přes 600 koní. Představil se i "standardní" Challenger SRT.
Dodge před nedávnem odhalil facelift sedanu Charger a kupé Challenger pro modelový rok 2015. V nabídce Challengeru však chyběl vrchol - verze SRT. Tu vám již můžeme také představit, spolu s ještě ostřejší přeplňovanou verzí Hellcat.
Challenger SRT přijde na trh koncem tohoto roku s novými osmipaprskovými koly o dvaceti palcích průměru a obutými buď do pneumatik Goodyear Eagle RSA2 nebo Eagle F1 Supercar. Velkou změnou oproti minulému Challengeru SRT je jiná kapota, která nasává vzduch už vepředu. Vnitřek bude veskrze stejný, jako u standardních modelů, očekávejme ale plnou výbavu, dole zploštělý volant a vyhřívaná i větraná sedadla čalouněná kůží Nappa nebo alcantarou.
Ani pod kapotou se nedočkáme velkých změn, oproti verzi před faceliftem však je Challenger SRT pro rok 2015 o něco silnější. Objem motoru zůstal na 392 kubických palcích, tedy 6,4 litrech, a přeplňování tu nenajdeme. Výsledný výkon však poskočil ze 470 na 485 koní, hodnota točivého momentu je nyní 643 Nm oproti minulým 637. Na zadní kola může síla putovat přes osmistupňový automat nebo šestistupňovou manuální převodovku.
Challenger SRT Hellcat je trochu jiné zvíře. Začněme tím nejdůležitějším: objem Hemi V8 klesl na 6,2 litru, naopak mu ale přibyl kompresor. Dodge použil pro sériovou výrobu kompresor vůbec poprvé a dostal se tak s tímto motorem na "více než 600 koní", přesná čísla zatím nejsou známa. Tím je tento motor také nejsilnějším osmiválcem, který kdy koncern Chrysler vyrobil. Je to docela rázná odpověď na všechny poznámky, že z nesmiřitelné trojice pony cars je Challenger nejslabší. Volby převodovky jsou stejné jako u SRT.
Kapota "Pekelné kočky" má jeden nasávací a dva výdechové otvory, všechny tři jsou samozřejmě funkční. Design může připomínat kapotu Viperu, k veskrze hranatým tvarům Challengeru však nemusí kulatější design kapoty přesně zapadat. Kromě toho na přední části najdeme také novou masku chladiče, která si bere kontury z Challengeru roku 1971 a upravené otvory pro přístup vzduchu v dolní části nárazníku.
Oproti "standardnímu" SRT má Hellcat širší 20" kola, vyrobená z lehčí slitiny hliníku. Obouvají pneumatiky Pirelli P Zero Nero o šíři 275 mm vpředu i vzadu a ukrývají vylepšené brzdy s předními kotouči o průměru 391 mm, do kterých se zakusují šestipístkové třmeny. Za předními koly najdeme místo standardního 392 Hemi označení Supercharged, které nenechá nikoho na pochybách o strojovně pod kapotou.
Podobně jako Ford Mustang Boss302 Laguna Seca, i k novému Challengeru SRT Hellcat dostanete dva různé klíče - jeden černý, obyčejný, s daty nastavení pro běžnou jízdu po silnici. Druhý bude červený a bude obsahovat data pro ostřejší jízdu například na okruhu nebo na vaší oblíbené okresce. Kromě toho také jen v případě použití tohoto klíče budete mít k dispozici plný výkon.
Rozepisovat se o interiéru nemá dvakrát smysl, jen bychom se opakovali. Rozdílem však je obložení, Hellcat dostane oproti SRT o něco tmavší lesklé části jako rámečky výdechů klimatizace nebo kliky dveří. Volba barev kůže či alcantary na sedačky bude nejspíš stejná jako u SRT, tedy hnědá, černočervená či černá s různě odpovídajícími barvami bezpečnostních pásů. Stejně tak budou sesle vyhřívané i větrané. Verze Hellcat, třebaže ostřejší, na výbavě nebude ochuzena.
V obou verzích Challengeru SRT najdeme mezi retro budíky přístrojového štítu sedmipalcový displej, na kterém se může zobrazit kromě v podstatě běžných věcí jako maximální hodnoty přetížení nebo čas z nuly na stovku či na čtvrtmíli také výstup lambda sondy, informující řidiče o bohatosti směsi. To se může hodit například při diagnostikování poruchy.
Centrální 8,4palcový displej nabídne kromě ovládání rádia a všech možných systémů vozu také nastavení výkonu motoru, řízení, podvozku, elektronických pomocníků nebo v případě automatické převodovky také rychlost řazení. Kromě toho také umožní změnit otáčky, ve kterých se rozbliká světlo indikace přeřazení na přístrojovém štítu a nabízí také zobrazení různých budíků s teplotami či tlaky. Lze také sdílet své nejlepší časy zrychlení či čtvrtmíle či je uložit na nějaké médium.
Obě verze Challengeru SRT také budou mít zvláštní režim pro parkování s obsluhou, který sníží výkon, omezí otáčky na 4 000 a v případě automatické převodovky vypne možnost ručního řazení, bude řadit dříve a nebude používat první stupeň.
Výroba jak Challengeru SRT, tak silnější verze Hellcat začne ve třetím čtvrtletí tohoto roku v továrně v ontarijském Bramptonu. Ceny zatím nejsou známy, očekáváme jejich zveřejnění blíže začátku výroby.
Dodge Challenger SRT již není vrcholem nabídky tohoto modelu, přesto pro rok 2015 posílil na 485 koní a 643 Nm
Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 má pod kapotou první sériový kompresor od Dodge a s více než šesti sty koni také nejsilnější V8, kterou kdy koncern Chrysler vyrobil
Tvůrci hovoří o novém Challengeru SRT Hellcat
V tomto videu designéři více přibližují vnější design...
... a zde se dozvíme více o interiéru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 3 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva