Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
před 4 hodinami | Petr Prokopec
Nezdá se možné, že by v domovině vzpínajícího se koníka mohlo vznikat také něco jiného, je taková velká vesnice, na kterou je jedna automobilová značka zdá až moc. Ale vzniká. Nově založená společnost Vinile se specializuje na restomody a její prvotinou je modernizovaný původní Range Rover.
S Maranellem má svět už takřka století spojenou jednu jedinou automobilku, pochopitelně Ferrari. Na její založení došlo již v roce 1929, jakkoli původně se jednalo pouze o závodní tým. Ten navíc neměl dlouhého trvání, osm let po zrodu totiž i přes mnohá vítězství došlo na jeho likvidaci. Pozůstatky stáje pohltila Alfa Romeo, s jejímž vedením si ovšem Enzo Ferrari nesednul, načež v roce 1939 odešel a z peněz, které dostal jako odstupné, znovu zafinancoval vlastní značku. S jejími počátky pak sice byla spojena Modena, ovšem během druhé světové války došlo kvůli hrozbě bombardování na stěhování do Maranella.
Pokud jste tam někdy byli, víte, jaká „díra” to je. Žije tam asi 9 tisíc lidí, takže jde o opravdu malé město - v podobných v Česku kolikrát nenajdete ani všechny (alespoň na rozumné úrovni) služby, které jinde považujete za samozřejmé, natož pak automobilovou firmu světového kalibru. V případě Maranella (a této oblasti vůbec) se ale věci mají jinak.
Stejné město má jako své rodiště zapsané i nová kreace, která startuje na 280 tisících eurech, tedy na víc než sedmi milionech korunách. Ikonický vzpínající se koník na žlutém pozadí ovšem její boky či příď nezdobí. Ferrari s ním totiž navzdory nemalé ceně nemá pranic společného. Místo toho jde o dílo nově zformované společnosti Vinile, která taktéž našla domov v Maranellu. V jejím čele stojí tři místní podnikatelé, kteří již zvládli zaměstnat zhruba 100 lidí. Jejich prvotinou je pak restomod postavený na bázi klasického Range Roveru, který se vyráběl v letech 1969 až 1996.
Práce na projektu zatím ještě nejsou u konce, finální produkt tedy zatím existuje pouze ve formě digitálních vizualizací. Půjde totiž o kompletní přestavbu, která začíná odstrojením původní karoserie, jejím opískováním a případným vyvařením a následným nalakováním. Vinile vyrobí jen 15 aut, kdy každé bude vyvedeno do posledního detailu dle přání a fantazie majitele. Při dané ceně se tomu ovšem nelze divit, navíc oněch 7 milionů je pouze startovní sumou a jakákoli individualizace koncový účet ještě dál navýší.
Po stránce motorické pod kapotou zůstanou původní osmiválcové motory (ve své 3,5litrové, 3,9litrové nebo 4,3litrové formě), Italové je však modernizují, pročež by měly produkovat přes 200 koní. Veškerý výkon pak bude směřovat na obě nápravy, které byly osazeny 16palcovými mimotovárními koly obouvajícími pneumatiky BFGoodrich All-Terrain T/A o rozměru 245/70. Protože jde přitom o větší kousky, než jakými disponovaly originály, došlo rovněž k rozšíření podběhů, stejně jako na instalaci nových nárazníků.
V případě zevnějšku bude dále možné počítat s odlišnou maskou, jinými zpětnými zrcátky či třeba lepšími světly, ač jejich vzhled přibližně odpovídá originálu. Italové se ostatně snažili, aby na první pohled nebylo patrné, že na nějakou modernizaci došlo. Uvnitř vám ale již nabídkou zcela odlišný šálek kávy, neboť středovou konzoli okupují multimédia doplněná 10,1palcovým displejem. Každý exemplář navíc dostane zakázkový audio systém se dvěma subwoofery, deseti reproduktory Focal a třemi zesilovači Rockford.
Nové je rovněž čalounění exkluzivní kůží Baxter, kterou doplňují dekory z ořechového dřeva či metalické dekory. Některé ovládací prvky pak byly kompletně přepracovány, přičemž inspirací jim stály přepínače z helikoptér. Pod zmiňovaný displej se pak nastěhovala speciální schránka, do které lze zasadit analogové hodinky. Ty je přitom možné následně opět vyjmout a připnout na zápěstí. O jaký tip se pak bude jednat, znovu rozhodne klientela, která tak jediným doplňkem může cenu kreace i zdvojnásobit.

























Italové si vzali do parády klasické britské luxusní SUV, které zmodernizovali až do posledního šroubku. Tomu ovšem odpovídají i ceny. Foto: Vinile, tiskové materiály
Zdroj: Vinile
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
dnesDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Je ochotna zrušit cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před 4 hodinamiDivoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
před 5 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 7 hodinamiGM začíná propouštět ze své zbrusu nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji otevřel teprve před čtyřmi roky
před 8 hodinamiMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva