Destino 2013 je Fisker Karma s motorem Corvette ZR1 o výkonu 647 koní

Čtyřdveřové kupé zapomnělo na hybridní techniku, kombinuje však modernu i historii. S 4stupňovým automatem totiž spojí i nový osmiválec LT1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Destino 2013 je Fisker Karma s motorem Corvette ZR1 o výkonu 647 koní

14.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Destino 2013 je Fisker Karma s motorem Corvette ZR1 o výkonu 647 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čtyřdveřové kupé zapomnělo na hybridní techniku, kombinuje však modernu i historii. S 4stupňovým automatem totiž spojí i nový osmiválec LT1.

Pokud přijde řeč na hybridní automobil Fisker Karma, pak z jedné strany rozhodně budete slyšet chválu na design. To ovšem není překvapivé, neboť jeho autor a zakladatel značky Henrik Fisker stál u zrodu BMW Z8 a Astonu Martin DB9. Druhá strana ovšem rozhodně nebude chválit technické parametry, jakkoliv se kombinace elektromotoru a přeplňovaného dvoulitru snaží, seč může. Hybridní technika ale vůz zatížila přílišnou hmotností a nakonec s neodvděčuje ani adekvátní dynamikou, ani efektivitou. Někteří by tedy nakonec mohli sáhnout po produkční verzi konceptu Destino, který se překvapivě objeví na autosalonu v Detroitu. Pod přední kapotou totiž hostí osmiválec z Chevroletu Corvette ZR1.

Snad ještě větší údiv než výkon 647 koní ovšem vzbuzují jména stojící v pozadí projektu. Se značkami Fisker a General Motors totiž nemají příliš společného, tedy pokud pomineme fakt, že Bob Lutz byl kdysi v managementu GM. Do konceptu Destino šel ovšem sám za sebe, ještě ve společnosti podnikatele Gilberta Villereala, s nímž založil novou firmu VL Automotive.

Největším šokem je ovšem volba dodatečných mechanických komponentů, které Fisker Karma Destino dostal. S motorem LS9 je totiž spřažen jak šestistupňový manuál, tak i archaický čtyřstupňový automat. Ten přitom lze propojit i s moderním agregátem LT1, jímž se chlubí Corvette C7 a který je pro Destino základní pohonnou jednotkou.

Jízdní výkony značka VL Automotive neudává, v souvislosti s vlastním optickým balíčkem však Lutz prozradil změny dimenzí. Délka totiž narostla na 5 151 mm (+ 181 mm), šířka na 2 133 mm (+ 149 mm) a výška na 1 331 mm (+ 21 mm). Destino by tak mělo uvnitř nabídnout více prostoru, přestože rozvor 3 160 mm zůstal identický.

Změnou neprošla ani velikost kol, i nadále tak zákazníci budou profitovat z dvaadvacítek. Zvolit si ale mohou lak karoserie stejně jako výbavu interiéru. Největší výběr Destino umožňuje v případě audio systému, kde lze sáhnout hned po třech provedeních. I když s ohledem na motorový prostor by měl stačit základ.

Docela by nás také zajímala výsledná hmotnost, neboť absence baterií dozajista snížila původních 2 400 kg. Ani v tomto případě však Lutz detaily neprozradil. Víme tak už jen to, že výroba speciálního modelu bude probíhat v michiganském Auburn Hills a že do prodeje půjde vůz v druhé polovině letošního roku. Nebude se nakonec prodávat lépe než samotná Karma?


Destino 2013 je Fisker Karma s motorem Corvette ZR1 o výkonu 647 koní - 1 - Fisker Karma Destino 2013 01Destino 2013 je Fisker Karma s motorem Corvette ZR1 o výkonu 647 koní - 2 - Fisker Karma Destino 2013 02Destino 2013 je Fisker Karma s motorem Corvette ZR1 o výkonu 647 koní - 3 - Fisker Karma Destino 2013 03Destino 2013 je Fisker Karma s motorem Corvette ZR1 o výkonu 647 koní - 4 - Fisker Karma Destino 2013 04Destino 2013 je Fisker Karma s motorem Corvette ZR1 o výkonu 647 koní - 5 - Fisker Karma Destino 2013 05
Destino kašle na hybridní techniku Fiskeru Karma. Místo ní se nabízí s osmiválcem LT1 o výkonu 456 koní nebo motorem LS9 naladěném dokonce na 647 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.