Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Destino 2013 je Fisker Karma s motorem Corvette ZR1 o výkonu 647 koní
14.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtyřdveřové kupé zapomnělo na hybridní techniku, kombinuje však modernu i historii. S 4stupňovým automatem totiž spojí i nový osmiválec LT1.
Pokud přijde řeč na hybridní automobil Fisker Karma, pak z jedné strany rozhodně budete slyšet chválu na design. To ovšem není překvapivé, neboť jeho autor a zakladatel značky Henrik Fisker stál u zrodu BMW Z8 a Astonu Martin DB9. Druhá strana ovšem rozhodně nebude chválit technické parametry, jakkoliv se kombinace elektromotoru a přeplňovaného dvoulitru snaží, seč může. Hybridní technika ale vůz zatížila přílišnou hmotností a nakonec s neodvděčuje ani adekvátní dynamikou, ani efektivitou. Někteří by tedy nakonec mohli sáhnout po produkční verzi konceptu Destino, který se překvapivě objeví na autosalonu v Detroitu. Pod přední kapotou totiž hostí osmiválec z Chevroletu Corvette ZR1.
Snad ještě větší údiv než výkon 647 koní ovšem vzbuzují jména stojící v pozadí projektu. Se značkami Fisker a General Motors totiž nemají příliš společného, tedy pokud pomineme fakt, že Bob Lutz byl kdysi v managementu GM. Do konceptu Destino šel ovšem sám za sebe, ještě ve společnosti podnikatele Gilberta Villereala, s nímž založil novou firmu VL Automotive.
Největším šokem je ovšem volba dodatečných mechanických komponentů, které Fisker Karma Destino dostal. S motorem LS9 je totiž spřažen jak šestistupňový manuál, tak i archaický čtyřstupňový automat. Ten přitom lze propojit i s moderním agregátem LT1, jímž se chlubí Corvette C7 a který je pro Destino základní pohonnou jednotkou.
Jízdní výkony značka VL Automotive neudává, v souvislosti s vlastním optickým balíčkem však Lutz prozradil změny dimenzí. Délka totiž narostla na 5 151 mm (+ 181 mm), šířka na 2 133 mm (+ 149 mm) a výška na 1 331 mm (+ 21 mm). Destino by tak mělo uvnitř nabídnout více prostoru, přestože rozvor 3 160 mm zůstal identický.
Změnou neprošla ani velikost kol, i nadále tak zákazníci budou profitovat z dvaadvacítek. Zvolit si ale mohou lak karoserie stejně jako výbavu interiéru. Největší výběr Destino umožňuje v případě audio systému, kde lze sáhnout hned po třech provedeních. I když s ohledem na motorový prostor by měl stačit základ.
Docela by nás také zajímala výsledná hmotnost, neboť absence baterií dozajista snížila původních 2 400 kg. Ani v tomto případě však Lutz detaily neprozradil. Víme tak už jen to, že výroba speciálního modelu bude probíhat v michiganském Auburn Hills a že do prodeje půjde vůz v druhé polovině letošního roku. Nebude se nakonec prodávat lépe než samotná Karma?
Destino kašle na hybridní techniku Fiskeru Karma. Místo ní se nabízí s osmiválcem LT1 o výkonu 456 koní nebo motorem LS9 naladěném dokonce na 647 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus