Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Designová studie Škoda pro Ženevu: revoluce nepřijde
28.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda v předvečer ženevského autosalonu odhalila koncept, který naznačuje vzhled jejích budoucích modelů. Mnoho kreativity nepřináší.
Doplněno 1.3. 0:00: Jak jsme se dozvěděli později, koncept nakonec své jméno má. Říká si Vision D.
Dlouho se spekulovalo o tom, co vlastně Škoda přiveze na letošní ženevský autosalon. Na přetřes přitom přišlo hned několik modelů od supermini na bázi Volkswagenu Up! až po sportovní kupé ve stylu koncernového Scirocca. Automobilka ale před autosalonem avizovala ženevskou premiéru pouze pro bezejmennou designovou studii a pokud se v úterý ve Švýcarsku nestane zázrak, žádné významnější novinky se od ní už nedočkáme. Dnes večer totiž automobilka rozkryla své ženevské plány a krom dříve oznámeného nového loga blíže představila pouze zmíněnou studii. Máme její první obrázky i informace o ní, a tak se na ní pojďme podívat blíže.
Automobilka říká, že nás prostřednictvím tohoto konceptu, který ani po dnešním večeru nemá žádné jméno, nechává nahlédnout do budoucnosti tvarů svých vozů. Hned na první pohled je tedy jasné, že Mladou Boleslav v nejbližších letech rozhodně nečeká žádná revoluce. Celý koncept totiž nepřináší žádné zlomové designové novinky ani zvenčí, ani zevnitř.
Snad krom základních tvarů karoserie, které připomínají třeba první generaci Seatu Leon, vůz vypadá současná jako Octavia s větším faceliftem. Není ostatně pochyb o tom, že celý koncept naznačuje právě vzhled další generace Octavie.
Můžeme si tak všimnout typické mřížky chladiče se svislými lamelami, protažených předních světlometů, výrazných mlhovek nebo prolisu kapoty motoru ve tvaru písmene V. Typicky vyšší záď pak charakterizují výrazná koncová světla (ano, opět svítí ve tvaru písmene C) a mohutný nárazník.
Sama Škoda přiznává, že studie pouze posouvá do budoucnosti charakteristické prvky designu značky. Významnější odlišnosti od pojetí dnešních škodovek tak nejsou vidět na první pohled - dlouhý rozvor a krátké převisy karoserie designového konceptu nejsou těmi prvky, kterými by zrovna dnešní modely automobilky oplývaly.
Obojí přitom prý umožnilo posunout dále vnitřní prostor vozu i přes dynamickou linii střechy, která bývá pro prostornost vozu obvykle ubíjející. Pojetí samotného interiéru pak opět nepřináší nic zlomového, i zde jsou jednotlivé prvky jen modernějším ztvárněním toho, co ve škodovkách najdeme dnes.
Škoda o svém konceptu neřekla prakticky nic, zdůraznila pouze některé detaily jeho vnějšího designu. Uvidíme, zda se něco dalšího dozvíme při zítřejší premiéře přímo na ženevském výstavišti, na každý pád vám určitě přineseme poněkud živější snímky tohoto předobrazu třetí generace novodobé Octavie.
Designová studie Škoda pro letošní autosalon v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 44 minutami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva