Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu
1.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Indičtí návrháři se patrně nechali inspirovat předválečnými stříbrnými šípy Auto Unionu. Dvanáctiválec Audi před zadní nápravou Tornada ale jezdí na naftu.
Stylistické studio DC Design existuje pod vedení Dilipa Chhabria od roku 1993 a nebýt jeho schopnosti protlačit své šíleně výstřední koncepty na ženevský autosalon, pravděpodobně bychom o této společnosti mnoho nevěděli. Opak je ale pravdou, takže se po modelu DC Avanti můžete pokochat, jak by vypadaly sportovní crossovery, kdyby automobilovému průmyslu vévodila Indie a ne Německo.
Nový prototyp nazvaný Tornado zčásti vychází z dva roky starého dvoudveřového konceptu Imperator. Podle tvůrce má ztělesňovat supersport křížený s SUV, což podle siluety vypadá jako nesmysl. Asi ale jen do chvíle, než si podle kol uvědomíte jeho velikost - Tornado s uspořádáním sedadel 2+2 jezdí na osmadvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 325/25 R28.
Netušíme, jestli je modrý mastodont pojízdný, ale pokud jsme to správně pochopili, DC Tornado by mělo mít uprostřed umístěný naftový dvanáctiválec Audi o objemu 6,0 litru, který má v sérii 500 koní a 1 000 newtonmetrů. Pro potřeby tohoto stroje byly obě veličiny navýšené o pětadvacet procent a to by znamenalo, že všechna čtyři kola jsou prostřednictvím sekvenční převodovky roztáčené výkonem 625 koní a nejvyšším točivým momentem 1 250 newtonmetrů.
Designové studio říká, že jejich koncept se čtyřmi individuálními sedadly nastavitelnými pomocí vzduchových polštářů má veškeré ovládání - včetně řízení a brzd - vyřešené „po drátech“, anebo též drive-by-wire. Podle zpracování kabiny s multimediálním rozhraním nazvaným „iDCdrive“ a též exteriérových detailů bychom to ale tipovali spíše na hezké přání autorů než skutečný, provozuschopný automobil. Díky bohu...
Proporce vozu poněkud maskují, že Tornado stojí na kolech o průměru 28 palců
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
dnes - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva