DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu

Indičtí návrháři se patrně nechali inspirovat předválečnými stříbrnými šípy Auto Unionu. Dvanáctiválec Audi před zadní nápravou Tornada ale jezdí na naftu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu

1.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Indičtí návrháři se patrně nechali inspirovat předválečnými stříbrnými šípy Auto Unionu. Dvanáctiválec Audi před zadní nápravou Tornada ale jezdí na naftu.

Stylistické studio DC Design existuje pod vedení Dilipa Chhabria od roku 1993 a nebýt jeho schopnosti protlačit své šíleně výstřední koncepty na ženevský autosalon, pravděpodobně bychom o této společnosti mnoho nevěděli. Opak je ale pravdou, takže se po modelu DC Avanti můžete pokochat, jak by vypadaly sportovní crossovery, kdyby automobilovému průmyslu vévodila Indie a ne Německo.

Nový prototyp nazvaný Tornado zčásti vychází z dva roky starého dvoudveřového konceptu Imperator. Podle tvůrce má ztělesňovat supersport křížený s SUV, což podle siluety vypadá jako nesmysl. Asi ale jen do chvíle, než si podle kol uvědomíte jeho velikost - Tornado s uspořádáním sedadel 2+2 jezdí na osmadvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 325/25 R28.

Netušíme, jestli je modrý mastodont pojízdný, ale pokud jsme to správně pochopili, DC Tornado by mělo mít uprostřed umístěný naftový dvanáctiválec Audi o objemu 6,0 litru, který má v sérii 500 koní a 1 000 newtonmetrů. Pro potřeby tohoto stroje byly obě veličiny navýšené o pětadvacet procent a to by znamenalo, že všechna čtyři kola jsou prostřednictvím sekvenční převodovky roztáčené výkonem 625 koní a nejvyšším točivým momentem 1 250 newtonmetrů.

Designové studio říká, že jejich koncept se čtyřmi individuálními sedadly nastavitelnými pomocí vzduchových polštářů má veškeré ovládání - včetně řízení a brzd - vyřešené „po drátech“, anebo též drive-by-wire. Podle zpracování kabiny s multimediálním rozhraním nazvaným „iDCdrive“ a též exteriérových detailů bychom to ale tipovali spíše na hezké přání autorů než skutečný, provozuschopný automobil. Díky bohu...


DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu - 1 - DC Design Tornado 01DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu - 2 - DC Design Tornado 02DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu - 3 - DC Design Tornado 03DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu - 4 - DC Design Tornado 04DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu - 5 - DC Design Tornado 05DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu - 6 - DC Design Tornado 06DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu - 7 - DC Design Tornado 07DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu - 8 - DC Design Tornado 08DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu - 9 - DC Design Tornado 09DC Design Tornado: šílené SUV-kupé v indickém střihu - 10 - DC Design Tornado 10
Proporce vozu poněkud maskují, že Tornado stojí na kolech o průměru 28 palců

Zdroj: Indian Autos Blog

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.