Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DC Avanti: první indický superport je na světě
5.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Avizované se stalo skutkem. Zatím neznámá indická firma DC Design představila na autosalonu v Dillí první supersport domácí výroby. Říká si Avanti.
Avanti znamená italsky vpřed a právě tímto směrem by firma DC Design chtěla nasměrovat indický automobilový průmysl. Její první dílo nemá na pohled daleko k čínské kopii Ferrari 458 Italia a jeho technika není zrovna ohromující. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že mluvíme o Indii, kde by většina lidí byla ráda i za vůz jakým je čerstvě představený Bajaj RE60 a stále relativně obyčejnou Škodu Rapid si v miliardové zemi bude moci dovolit jen nějakých 20 tisíc lidí za rok. Takže i když také v těchto končinách najdou již dnes uplatnění ta vůbec nejlepší a nejdražší auta světa, nejde od domácí firmy očekávat hned s prvním výstřelem nějaký ohňostroj moderní techniky. Pojďme se tedy podívat, s čím vůz přichází.
O jeho designu jsme se otřeli už přirovnáním Avanti k Ferrari Italia, nedá se ale říci, že by šlo vyloženě o jeho kopii. Vůz má přesto nesporně podobné rysy, dokonce i podobnou barvu a rovněž italské jméno naznačuje, že vzpínající se koník bude konstruktérům vozu blízký. Zejména nízké přední světlomety se zářícími LED protáhlými do přední kapoty pak působí trochu podezřele, zbylé partie jsou ale svébytnější. Hlavně prohnutý profil vozu a vizuálně až k zemi padající zadní partie jsou něčím, co jsme dosud na žádném autě podobného ražení neviděli.
Do interiéru nás oficiální ani živé fotky vozu nahlédnout nenechaly, a tak se můžeme rovnou přesunout k technice, o níž je známo alespoň to nejpodstatnější. Vůz se má podle autorů vyznačovat rozsáhlým použitím hliníku, díky němuž váží jen 1 560 kilogramů. Nám to vzhledem k velikosti Avanti jako až tak malá hodnota nepřijde, ale opět mějme na paměti, že jde o o indickou sportovní prvotinu.
O její pohon se zprvu postará výlučně dvoulitrové turbo EcoBoost od Fordu (s tím supersportem to zjevně nebude tak žhavé...), které mu dodá okolo 240 koní výkonu v 5 500 ot./min a 298 Nm točivého momentu posazeného do 3 500 ot./min. Některé zdroje hovoří až o 265 koních pod kapotou, ale to už poměry zásadně nemění. Výkon bude přenášen na zadní kola přes šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovku a měl by postačit ke zrychlení z 0 na 160 km/h za méně než 7 sekund (zdá se to být při hmotnosti přes 1 500 kg přehnané, ale výrobce to říká...). Maximální rychlost není známa.
Později by se v nabídce měla objevit i šestiválcová verze s výkonem rovných 400 koní, nebylo ale přesně řečeno kdy, ani upřesněny detaily o samotném motoru. Stejně tak netušíme, kolik bude Avanti stát.
DC Design chce uvést vůz na trh začátkem roku 2013 a má v úmyslu prodávat nejprve okolo 300 vozů ročně. Během dalších let by pak ráda dostala na trh čtyřciferné množství vozů každý rok. Uvidíme, jak to všechno dopadne, máme ale za to, že podobným pionýrům je třeba držet palce...



DC Avanti na oficiálních snímcích
Následuje pár živých snímků DC Avanti z autosalonu Dillí, kompletní galerii si můžete prohlédnout indianautosblog.com.
Zdroj: DC Design, Živé foto: indianautosblog.com.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva