Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DC Avanti: první indický superport je na světě
5.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Avizované se stalo skutkem. Zatím neznámá indická firma DC Design představila na autosalonu v Dillí první supersport domácí výroby. Říká si Avanti.
Avanti znamená italsky vpřed a právě tímto směrem by firma DC Design chtěla nasměrovat indický automobilový průmysl. Její první dílo nemá na pohled daleko k čínské kopii Ferrari 458 Italia a jeho technika není zrovna ohromující. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že mluvíme o Indii, kde by většina lidí byla ráda i za vůz jakým je čerstvě představený Bajaj RE60 a stále relativně obyčejnou Škodu Rapid si v miliardové zemi bude moci dovolit jen nějakých 20 tisíc lidí za rok. Takže i když také v těchto končinách najdou již dnes uplatnění ta vůbec nejlepší a nejdražší auta světa, nejde od domácí firmy očekávat hned s prvním výstřelem nějaký ohňostroj moderní techniky. Pojďme se tedy podívat, s čím vůz přichází.
O jeho designu jsme se otřeli už přirovnáním Avanti k Ferrari Italia, nedá se ale říci, že by šlo vyloženě o jeho kopii. Vůz má přesto nesporně podobné rysy, dokonce i podobnou barvu a rovněž italské jméno naznačuje, že vzpínající se koník bude konstruktérům vozu blízký. Zejména nízké přední světlomety se zářícími LED protáhlými do přední kapoty pak působí trochu podezřele, zbylé partie jsou ale svébytnější. Hlavně prohnutý profil vozu a vizuálně až k zemi padající zadní partie jsou něčím, co jsme dosud na žádném autě podobného ražení neviděli.
Do interiéru nás oficiální ani živé fotky vozu nahlédnout nenechaly, a tak se můžeme rovnou přesunout k technice, o níž je známo alespoň to nejpodstatnější. Vůz se má podle autorů vyznačovat rozsáhlým použitím hliníku, díky němuž váží jen 1 560 kilogramů. Nám to vzhledem k velikosti Avanti jako až tak malá hodnota nepřijde, ale opět mějme na paměti, že jde o o indickou sportovní prvotinu.
O její pohon se zprvu postará výlučně dvoulitrové turbo EcoBoost od Fordu (s tím supersportem to zjevně nebude tak žhavé...), které mu dodá okolo 240 koní výkonu v 5 500 ot./min a 298 Nm točivého momentu posazeného do 3 500 ot./min. Některé zdroje hovoří až o 265 koních pod kapotou, ale to už poměry zásadně nemění. Výkon bude přenášen na zadní kola přes šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovku a měl by postačit ke zrychlení z 0 na 160 km/h za méně než 7 sekund (zdá se to být při hmotnosti přes 1 500 kg přehnané, ale výrobce to říká...). Maximální rychlost není známa.
Později by se v nabídce měla objevit i šestiválcová verze s výkonem rovných 400 koní, nebylo ale přesně řečeno kdy, ani upřesněny detaily o samotném motoru. Stejně tak netušíme, kolik bude Avanti stát.
DC Design chce uvést vůz na trh začátkem roku 2013 a má v úmyslu prodávat nejprve okolo 300 vozů ročně. Během dalších let by pak ráda dostala na trh čtyřciferné množství vozů každý rok. Uvidíme, jak to všechno dopadne, máme ale za to, že podobným pionýrům je třeba držet palce...
DC Avanti na oficiálních snímcích
Následuje pár živých snímků DC Avanti z autosalonu Dillí, kompletní galerii si můžete prohlédnout indianautosblog.com.
Zdroj: DC Design, Živé foto: indianautosblog.com.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
dnes - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.02. 18:12 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.02. 16:09 - pavproch
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus