Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius

(+ video) Japonská značka na základech malého hatchbacku stvořila kompaktní MPV. Variabilitou interiéru zaujme, vzhledem spíše odrazuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius

17.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Japonská značka na základech malého hatchbacku stvořila kompaktní MPV. Variabilitou interiéru zaujme, vzhledem spíše odrazuje.

Tak jsme byli vedle, jak ta jedle. Před dvěma týdny jsme vás poprvé informovali o dalším modelu znovuzrozené značky Datsun a tipovali, že tímto vozem by se klidně mohl stát sedan. Tedy karosářská varianta, která v cílových destinacích značky ukrajuje z celkového koláče prodejů značné sousto. Japonci nám však vypálili rybník, když představili duchovního nástupce první generace SsangYongu Rodius. Tedy novodobé nejošklivější auto na světě.

Nic z výše zmíněného samozřejmě není součástí oficiální zprávy, podle které se novinka jmenuje Go+. Názvem tak dává najevo krevní pouto s dříve představeným hatchbackem, s nímž se zároveň podělí i o některé komponenty. Po stránce designové ovšem za shodný prvek můžeme považovat pouze předek obou vozů. Na zbytku karoserie nového MPV se totiž Datsun vyřádil stejným způsobem jako pejsek s kočičkou na pověstném dortu.

Důvodem této pastvy pro oči by samozřejmě mohly být už dimenze vozu. S hatchbackem totiž MPV sdílí rozvor 2 450 mm. Jeho délka však byla protažena o podstatných 210 mm, zvláště v zadní části. Proto Go+ působí tak nevyváženě. Rozhodně však nejde o žádného mastodonta, jak by se z fotek mohlo zdát. Při délce 3 995 mm, šířce 1 635 mm a výšce 1 485 mm jde spíše o kompakt, který se protáhne sebeužší uličkou.

Působivé je, že při těchto rozměrech se automobilce povedlo dovnitř naskládat hned sedm sedadel v konfiguraci 5+2. Zadní by tak mohla být brána jako nouzová, chytrá variabilita z nich však klidně může udělat plnohodnotné sezení. Sklápět do podlahy jde totiž i prostřední řada. Vyjma toho je navíc sklopné i sedadlo spolujezdce zcela vpředu, do vozu tak naložíte i opravdu dlouhé předměty.

Vyjma této praktičnosti pak Datsun GO+ nabízí mobilní dokovací stanici pro smartphony, které jsou očividně v Indonésii standardem. Bez nich se totiž hudby uvnitř nedočkáte ani náhodou, neboť středová konzole hostí pouze ovládání klimatizace, tlačítka na stahování oken a hlavici pětistupňové manuální převodovky.

Po stránce motorické víme pouze tolik, že stejně jako u hatchbacku se o pohon bude starat 1,2litrový benzinový motor, který bude výkon přenášet na přední kola. Kolik koní ale nabídne a jaká bude jízdní dynamika, to již Datsun nezmiňuje. Jen dodává, že vůz má stát méně než 100 milionů indonéských rupií (cca 168 200 Kč), vyráběn bude v továrně Nissanu v Purwakartě a do prodeje půjde příští rok.


Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 1 - Datsun GO Plus prvni sada 01Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 2 - Datsun GO Plus prvni sada 02Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 3 - Datsun GO Plus prvni sada 03Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 4 - Datsun GO Plus prvni sada 04Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 5 - Datsun GO Plus prvni sada 05Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 6 - Datsun GO Plus prvni sada 06Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 7 - Datsun GO Plus prvni sada 07Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 8 - Datsun GO Plus prvni sada 08Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 9 - Datsun GO Plus prvni sada 09Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 10 - Datsun GO Plus prvni sada 10Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 11 - Datsun GO Plus prvni sada 11Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 12 - Datsun GO Plus prvni sada 12Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 13 - Datsun GO Plus prvni sada 13Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 14 - Datsun GO Plus prvni sada 14Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 15 - Datsun GO Plus prvni sada 15Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 16 - Datsun GO Plus prvni sada 16Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 17 - Datsun GO Plus prvni sada 17Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 18 - Datsun GO Plus prvni sada 18Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 19 - Datsun GO Plus prvni sada 19Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 20 - Datsun GO Plus prvni sada 20Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 21 - Datsun GO Plus prvni sada 21Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 22 - Datsun GO Plus prvni sada 22Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius - 23 - Datsun GO Plus prvni sada 23
Nový Datsun GO+ nevypadá zrovna působivě. Uvnitř je to však díky variabilitě sedadel jiná káva

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.