Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další německý automobilový gigant ohlásil masivní propouštění, dopadne i na Čechy
20.11.2019 | Petr Prokopec
Práce v automobilovém průmyslu se do budoucna nejeví být zrovna bezpečným přístavem. Tlak na elektrifikaci aut vede k propouštění.
Svět se mění po všech stránkách a automobilový segment není výjimkou. Momentálně tu máme hlavně přechod k elektrifikaci, která sice nebude zdaleka tak rychlá, jak někteří avizují (Navigant Research předpokládá, že v roce 2030 budou elektromobily stále tvořit jen 15 % všech prodaných aut), už teď ale tlačí automobilky do kouta.
Důvodem je, že elektrická auta zkrátka prodávat musí, různými způsoby to vyžaduje Evropa, Amerika i Čína. A protože s touto nutností nic neudělají, stejně jako si nevymodlí levnější akumulátory, které tvoří největší část ceny elektrických aut, musí úspory hledat jinde. To vede k tlaku na efektivitu a minimalizaci drahé, lidské pracovní síly.
Dalším důvodem je jiná konstrukce elektromobilů, která si logicky žádá odlišný přístup k brzdám, převodovkám a dalším komponentům. Mnoho z nich navíc již nebude třeba, což též zaměstnanosti nepřeje. Řada lidí tak skončí na dlažbě a pokud to považujete za zbytečné strašení, oficiální avízo německého gigantu Continental vás vyvede z omylu.
Německá firma je nejen výrobcem pneumatik, ale i dodavatelem mnoha dalších automobilových komponentů. Firma nyní oznámila, že v reakci na nástup přísnějších emisních limitů EU, které vedou ke všemu výše zmíněnému, propustí po celém světě 6 000 lidí. Např. v německém Rodingu, kde Continental vyrábí hydraulické díly pro benzinové a dieselové motory, mělo přijít o práci zhruba 520 lidí. Samotná továrna pak má být do roku 2024 zcela uzavřena.
Během příštích pěti let bude propuštěno také 720 lidí v Newport News ve Virginii, kde se pro změnu vyrábí hydraulické komponenty pouze pro benzinové motory. Do roku 2028 pak má být ukončena výroba dílů pro benzinové agregáty v italské Pise, což vyústí ve ztrátu 750 pracovních míst. A během stejného období chce Continental propustit 850 lidí v Limbach-Oberfrohně a dalších 2 200 zaměstnanců v Babenhausenu.
To je však nejspíše jen začátek, neboť německá společnost již začala mluvit o ukončení činnosti své továrny ve španělském Rubi, kde se vyrábí systémy analogových displejů. Zde by padáka mělo dostat zhruba 760 lidí. To jsme na oněch šesti tisících lidech, ani to ale nemá být konečný účet.
Agentura Reuters na základě informací z Continentalu zmiňuje, že celkově má být propuštěno 20 tisíc lidí a škrty se mají dotknout i závodů v České republice. Těch tu má Continental hned několik, k tomu tu provozuje i výzkumné a vývojové centrum. V ČR je vyráběna automobilová elektronika, řídicí jednotky motorů a převodovek, senzory, dveřní moduly, klíčky, brzdové posilovače, elektrické vakuové pumpy, moduly pro recirkulaci výfukových plynů, vysokotlaká dieselová a benzinová čerpadla a další díly, jejichž odbyt má v příštích letech klesat.
Je třeba dodat, že ač odchod 20 tisíc lidí bude znamenat opravdu masivní propouštění, firma na všech kontinentech zaměstnává přes 240 tisíc lidí, takže nejde ani o 10procentní pokles stavů. Zlí jazykové navíc tvrdí, že mírný a pozvolný příklon k elektrifikaci nemá s kroky firmy mnoho co do činění a jde pouze o snahy o celkové zefektivnění činnosti společnosti, kterým momentálně v očekávaní horších časů prochází řada velkých firem. Podobné změny oznámil i Mercedes a podle analytiků má jít jen o první vlaštovky. Politické tlaky zejména v Evropě jsou enormní a firmám nedávají prostor jakkoli plýtvat.
Continental oznámil, že v důsledku elektrifikace a digitalizace propustí spoustu lidí. Oficiálně zmiňuje 6 tisíc lidí, zdroje z automobilky ale hovoří o tom, že následovat je bude dalších 14 tisíc
Zdroje: Continental, Reuters
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
před 9 hodinami - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
před 11 hodinami - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
včera - K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
včera - Rozklad největšího evropského výrobce motorek pokračuje, bez kupce krach zabije i jeho závodní aktivity
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva