Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další německá automobilka bude šetřit na zaměstnancích, změny se dotknou všech
28.11.2019 | Petr Prokopec
Ve zprávě o masivním propouštění u Audi jsme varovali, že nejde o poslední takové avízo a další přišlo hned záhy. Tentokrát na rozsáhlé propouštění nedojde, je ale otázkou, jestli zvolené řešení není ještě horší.
Asi už si budeme muset brát jako nový kolorit, pokud nějaká automobilka či jiná významná firma z automobilového prostředí oznámí výrazné škrty, které se dotknou zaměstnanců. Náklady na nucený přesun směrem k elektromobilitě šplhají do miliard, navíc bez vidinu zisku z aktivit s ní spojených. Pokud by tedy u těchto firem nedošlo k utažení opasků, rovnou by mohly zavřít krám. Komu za to můžeme vděčit, zřejmě není třeba dodávat.
Dosud se přitom s takovými záměry vytasily Audi a Mercedes, stejně tak lze propouštění čekat také u Continentalu či firmy Osram. Nyní tu pro změnu máme informace od BMW, které na první pohled nevypadají tak špatně jako u čtyř kruhů a třícípé hvězdy. Mnichovská automobilka oznámila, že dosáhla dohody s odbory, jež povede ke snížení nákladů, aniž by přitom muselo dojít na „drastická opatření“.
Těmi jsou míněny vyhazovy, je ale otázkou, jestli zvolena alternativa náladu ve firmě nezhorší ještě více. I rozsáhlé propouštění v průběhu několika let se totiž dá obvykle z velké části vyřešit tak, že místo lidí odcházejících do důchodu, za jinou prací či kamkoli jinam prostě nenaberete jiné a dopady na ostatní zaměstnance bývají minimální. BMW ale zvolilo cestu, která se citelně dotkne všech.
Mnichovská automobilka totiž počítá s redukcí odměn. Mimo jiné půjde o ty navázané na firemní výdělky a bude se snižovat výše vánočních a jiných bonusů. Letos si ale ještě zaměstnanci BMW budou mít bohaté Vánoce, neboť veškerá opatření jsou účinná až od příštího roku. Automobilka chce tímto způsobem ušetřit během následujících tří let více než 12 miliard Eur (cca 306,77 miliardy korun), což je citelně vyšší suma než u konkurence.
Vedle toho Audi sice bude propouštět, ovšem na platy lidem sáhnuto nebude. BMW však evidentně bude muset způsob odměňování zaměstnanců zredukovat opravdu zásadně, jinak nebude moci dosáhnout asi dvakrát větších úspor než značka z Ingolstadtu. „Dosáhli jsme řešení na bázi solidarity. To nám umožnilo, abychom se vyhnuli drastickými opatřením, ke kterým se ve snaze o redukci nákladů uchylují ostatní,“ uvedl ke škrtům šéf mnichovské automobilky Oliver Zipse. Jsme zvědavi, zda mu optimismus vydrží i do budoucna, příliš motivující se nám zvolená cesta nezdá.
BMW oznámilo, že oproti konkurenci nebude propouštět. Náklady hodlá omezit tak, že zaměstnancům sáhne na peníze, a to podle všeho velkou měrou
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu včera 11:00
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024 - Prach jsi byl... Toyota Supra už se zase loučí, jejích 435 koní, manuál a sedačky od zkrachovalého Recara stojí za to
29.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva