Další německá automobilka bude šetřit na zaměstnancích, změny se dotknou všech

Ve zprávě o masivním propouštění u Audi jsme varovali, že nejde o poslední takové avízo a další přišlo hned záhy. Tentokrát na rozsáhlé propouštění nedojde, je ale otázkou, jestli zvolené řešení není ještě horší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Další německá automobilka bude šetřit na zaměstnancích, změny se dotknou všech

28.11.2019 | Petr Prokopec

Další německá automobilka bude šetřit na zaměstnancích, změny se dotknou všech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ve zprávě o masivním propouštění u Audi jsme varovali, že nejde o poslední takové avízo a další přišlo hned záhy. Tentokrát na rozsáhlé propouštění nedojde, je ale otázkou, jestli zvolené řešení není ještě horší.

Asi už si budeme muset brát jako nový kolorit, pokud nějaká automobilka či jiná významná firma z automobilového prostředí oznámí výrazné škrty, které se dotknou zaměstnanců. Náklady na nucený přesun směrem k elektromobilitě šplhají do miliard, navíc bez vidinu zisku z aktivit s ní spojených. Pokud by tedy u těchto firem nedošlo k utažení opasků, rovnou by mohly zavřít krám. Komu za to můžeme vděčit, zřejmě není třeba dodávat.

Dosud se přitom s takovými záměry vytasily Audi a Mercedes, stejně tak lze propouštění čekat také u Continentalu či firmy Osram. Nyní tu pro změnu máme informace od BMW, které na první pohled nevypadají tak špatně jako u čtyř kruhů a třícípé hvězdy. Mnichovská automobilka oznámila, že dosáhla dohody s odbory, jež povede ke snížení nákladů, aniž by přitom muselo dojít na „drastická opatření“.

Těmi jsou míněny vyhazovy, je ale otázkou, jestli zvolena alternativa náladu ve firmě nezhorší ještě více. I rozsáhlé propouštění v průběhu několika let se totiž dá obvykle z velké části vyřešit tak, že místo lidí odcházejících do důchodu, za jinou prací či kamkoli jinam prostě nenaberete jiné a dopady na ostatní zaměstnance bývají minimální. BMW ale zvolilo cestu, která se citelně dotkne všech.

Mnichovská automobilka totiž počítá s redukcí odměn. Mimo jiné půjde o ty navázané na firemní výdělky a bude se snižovat výše vánočních a jiných bonusů. Letos si ale ještě zaměstnanci BMW budou mít bohaté Vánoce, neboť veškerá opatření jsou účinná až od příštího roku. Automobilka chce tímto způsobem ušetřit během následujících tří let více než 12 miliard Eur (cca 306,77 miliardy korun), což je citelně vyšší suma než u konkurence.

Vedle toho Audi sice bude propouštět, ovšem na platy lidem sáhnuto nebude. BMW však evidentně bude muset způsob odměňování zaměstnanců zredukovat opravdu zásadně, jinak nebude moci dosáhnout asi dvakrát větších úspor než značka z Ingolstadtu. „Dosáhli jsme řešení na bázi solidarity. To nám umožnilo, abychom se vyhnuli drastickými opatřením, ke kterým se ve snaze o redukci nákladů uchylují ostatní,“ uvedl ke škrtům šéf mnichovské automobilky Oliver Zipse. Jsme zvědavi, zda mu optimismus vydrží i do budoucna, příliš motivující se nám zvolená cesta nezdá.


Další německá automobilka bude šetřit na zaměstnancích, změny se dotknou všech - 1 - BMW i3 Leipzig production 01Další německá automobilka bude šetřit na zaměstnancích, změny se dotknou všech - 2 - BMW i3 Leipzig production 02Další německá automobilka bude šetřit na zaměstnancích, změny se dotknou všech - 3 - BMW i3 Leipzig production 03Další německá automobilka bude šetřit na zaměstnancích, změny se dotknou všech - 4 - BMW i3 Leipzig production 04Další německá automobilka bude šetřit na zaměstnancích, změny se dotknou všech - 5 - BMW i3 Leipzig production 05Další německá automobilka bude šetřit na zaměstnancích, změny se dotknou všech - 6 - BMW i3 Leipzig production 06Další německá automobilka bude šetřit na zaměstnancích, změny se dotknou všech - 7 - BMW i3 Leipzig production 07Další německá automobilka bude šetřit na zaměstnancích, změny se dotknou všech - 8 - BMW i3 Leipzig production 08Další německá automobilka bude šetřit na zaměstnancích, změny se dotknou všech - 9 - BMW i3 Leipzig production 09
BMW oznámilo, že oproti konkurenci nebude propouštět. Náklady hodlá omezit tak, že zaměstnancům sáhne na peníze, a to podle všeho velkou měrou

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.