Další „čínská Tesla” přidá do nabídky spalovací motory. Zabije tím několik much jednou ranou

Už opravdu chybí jen to, aby se spalovacími auty přišla samotná Tesla. Číňanům to ale jde snáz - krom toho, že jsou obecně flexibilnější, mají nyní tu správnou motivaci v podobě cel, která mají vskutku pozoruhodný dopad.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Další „čínská Tesla” přidá do nabídky spalovací motory. Zabije tím několik much jednou ranou

10.11.2024 | Petr Prokopec

Další „čínská Tesla” přidá do nabídky spalovací motory. Zabije tím několik much jednou ranou

/

Foto: Xpeng

Už opravdu chybí jen to, aby se spalovacími auty přišla samotná Tesla. Číňanům to ale jde snáz - krom toho, že jsou obecně flexibilnější, mají nyní tu správnou motivaci v podobě cel, která mají vskutku pozoruhodný dopad.

Čínským automobilkám nelze upřít vysokou flexibilitu, ostatně stačí vzpomenout na nedávný krok značky Nio. Ta byla jako „čínská Tesla” dosud zaměřena pouze na elektromobilitu, se kterou chtěla zabodovat rovněž na starém kontinentu. Jenže do cesty se jí postavila Evropská unie a vysoka dovozní cla. Ta se nicméně vztahují pouze na elektrická auta. Nio proto začalo vyvíjet svůj první vůz s dominantě spalovacím pohonem. A protože ten dorazí pod nově stvořenou značkou Firefly, je celkem jasné, že následovat bude více aut kombinujících spalovací motor s tím elektrickým.

Byli jsme zvědavi, kdy dojde i na další vlaštovky, neboť stávající pravidla EU k podobným krokům Číňany značně motivují. A dlouho jsme čekat nemuseli, neboť německý Focus informuje o podobné strategii, na kterou nyní přepřahá Xpeng. Také ten platí za obdobu Tesly, neboť ve své nabídce nemá nic jiného než elektrická auta, také on však ve svých plánech ve velkém počítá s Evropou. A proto bylo rozhodnuto, že u něj dojde na použití spalovacích, konkrétně benzinových motorů.

Xpeng má prý kráčet trochu jiným směrem než Nio, neboť spalovací jednotka má v tomto případě fungovat jako generátor energie. Šlo by o vozy kategorie EREV (Extended Range Electric Vehicles), které jsou můstkem mezi plug-in hybridy a elektromobily. Nezdá se nám ale, že by tohle k obejití cel stačilo, neboť takové auto je pořád primárně elektromobilem. A na ty se dnes v případě Xpengu vztahuje dodatečné clo ve výši 21,3 procenta ceny vozu.

Od elektromobilů s prodlouženým dojezdem ovšem není daleko ke klasickým hybridům, Číňané navíc pracují i na další cestě, s jakou vyšší cla obejdou. Xpeng totiž v Evropě hledá vhodné lokality, kde by vystavěl své továrny. Ve hře jsou místa „s relativně nízkými zaměstnaneckými riziky“. S položením základního kamene se tedy dá počítat spíše na východě Evropy, kde lidé za práci neočekávají tolik peněz a stávky jsou tu spíš výjimečné.

I tak by samozřejmě muselo dojít na zvýšení nákladů, s tím však automobilka nejspíše počítá. Jak totiž před pár dny poznamenal jeden z jejích šéfů Brian Gu, cílem Xpengu není nabídnout na starém kontinentu levnou alternativu, nýbrž špičkovou technologii. Jsme tedy zvědavi, s čím nakonec přijdou, prosadit se v Evropě pro ně nikdy jednoduché nebude.


Další „čínská Tesla” přidá do nabídky spalovací motory. Zabije tím několik much jednou ranou - 1 - Xpeng G9 2022 ilustracni foto 01Další „čínská Tesla” přidá do nabídky spalovací motory. Zabije tím několik much jednou ranou - 2 - Xpeng G9 2022 ilustracni foto 02Další „čínská Tesla” přidá do nabídky spalovací motory. Zabije tím několik much jednou ranou - 3 - Xpeng G9 2022 ilustracni foto 03Další „čínská Tesla” přidá do nabídky spalovací motory. Zabije tím několik much jednou ranou - 4 - Xpeng G9 2022 ilustracni foto 04Další „čínská Tesla” přidá do nabídky spalovací motory. Zabije tím několik much jednou ranou - 5 - Xpeng G9 2022 ilustracni foto 05Další „čínská Tesla” přidá do nabídky spalovací motory. Zabije tím několik much jednou ranou - 6 - Xpeng G9 2022 ilustracni foto 06
Čínský Xpeng již začal pracovat na instalaci spalovacího pohonu do svých dnes jinak ryze elektrických aut. Tím by mohl obejít zvýšená evropská cla. Kromě toho automobilka hledá místo pro své továrny na starém kontinentu. Foto: Xpeng

Zdroj: Focus

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.