Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další BMW M3 už se rýsuje, dostane vstřikování vody a přes 500 koní
27.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW M3 a M4 dorazí na začátku příští dekády. Za svůj přijmou pár elektricky řízených turbodmychadel a systém vstřikování vody do sacího traktu.
Před dvěma týdny jsme vám mohli představit BMW M4 Coupe, které bude sloužit jako safety car v šampionátu silničních motocyklů MotoGP. Kromě nemalého zadního křídla tato novinka profituje také ze změn v motorovém prostoru, jež počítají se systémem vstřikování vody do sacího traktu. Tím ve zkratce řečeno dochází ke krátkodobému navýšení výkonu, přičemž mnichovská automobilka uvedla, že novou technologii hodlá v brzké budoucnosti uvést také pod kapotou silničních modelů. Tím ale informační pramen vyschl.
Nyní ovšem můžeme na původní zprávy navázat, neboť víme, které vozy budou z daného systému profitovat. Vyvolenou dvojicí se stane příští generace sedanu M3 a kupé M4, jejichž příchod se očekává na počátku nové dekády. Kromě vstřikování vody by přitom tyto modely měly dostat rovněž pár elektricky řízených turbodmychadel, čímž výkon řadového šestiválce naroste na 500 koní. To sice není porce, kterou by byla pokořena třícípá hvězda, vůči stávající generaci jde přesto o zásadní navýšení.
Souběžně s vyšším výkonem se počítá s nižší hmotností, s níž je spojen již příchod regulérní nové řady 3 (s kódovým označením G20). Ta bude postavena na nové modulární platformě CLAR (CLuster ARchitecture), ke které se váže širší rozchod kol, delší rozvor a také nižší těžiště. Mimo to se běžná trojka může těšit na účinnější brzdy, adaptivní podvozek v podobě stavitelných tlumičů při přepracované ABS a stabilizace, jež budou kooperovat s aktivním řízením a vektorováním točivého momentu.
Všechny tyto modifikace budou mít logicky pozitivní vliv také na M3 a M4, jež do výbavy dostanou rovněž litá kola, která kromě hliníku vsadí také na karbon. Zachován zůstane pohon zadních kol, otázkou však jsou převodovky. V tomto směru prozatím nic nebylo ani potvrzeno, ani vyvráceno, doufejme však, že kromě dvouspojkového automatu bude k dispozici také manuál.
Tím informace spojené s vrcholnou dvojicí končí, více si ovšem můžeme říci ještě o základních modelech. Ty budou opětovně spoléhat na přeplňované čtyřválce a šestiválce, ať již v benzinovém, nebo v dieselovém provedení. Ve všech případech lze počítat s vyšším výkonem (narůst má až na 365 koní), stejně tak se očekává nižší spotřeba resp. emise CO2.
Kromě toho mají dorazit minimálně dva plug-in hybridy, z nichž jeden spáruje 1,5litrový tříválec s elektromotorem o výkonu 60 kW/82 koní. Druhý výkonnější pak do vínku dostane dvoulitr a elektromotor, který již bude produkovat 90 kW/122 koní. Tato verze by měla zvládnout čistě na elektřinu 80 kilometrů, zatímco ta slabší jen nějakých padesát.
Uvnitř lze kromě většího prostoru očekávat novou generaci multimediálního systému, jíž bude možné ovládat skrze dotykovou obrazovku, hlasem či za pomoci gest. Chybět samozřejmě nebude ani nový iDrive či head-up displej nebo reproduktory, které se po vypnutí systému zasunou do palubní desky. Dále pak BMW hodlá zainvestovat do vyšší kvality plastů a čalounění.
Zatímco M3 a M4 se objeví nejspíše až s příchodem nové dekády, standardní sedan řady 3 bude odhalen v roce 2018. O rok později dorazí kombi (G21) či prodloužený model (G28) a o dalších dvanáct měsíců BMW 3 GT (G24) nebo kupé a kabriolet řady 4 (G23 a G22). Dále bude následovat ještě BMW 4 Gran Coupe (G26), tím se ale nejspíše portfolio uzavře.















Systém vstřikování vody do sacího traktu představilo BMW na novém safety caru pro MotoGP. Do běžné produkce tato technologie dorazí na počátku nové dekády pod kapotou příštích generací modelů M3 a M4
Zdroje: Automobile, Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB