Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další automobilka končí s umělou podporou LGTBQ, stačilo, aby jí začalo téct do bot
22.12.2024 | Petr Prokopec
Kdyby firmy zůstaly věrné původní myšlence, problém to není, ze snahy zacházet s určitými skupinami lidí stejně jako s jinými se ale stalo jejich umělé zvýhodňování. To logicky způsobuje neefektivitu, kterou si ani Nissan nemůže v hubených letech dovolit.
Jeden z biblických příběhů vypráví o Josefu Egyptském, který měl velmi pohnutý osud. Jednoho dne se ocitl ve vězení, kde si jej ovšem oblíbil vrchní žalářník. Ten následně poradil faraonovi, že zná člověka, který dokáže vyložit, co který sen znamená. Vládci Egypta se totiž zdálo, že z Nilu vystupuje sedm vychrtlých a sedm tučných krav. Ty druhé přitom ty první sežraly. Sen poté pokračoval stéblem, ze kterého vyrůstalo sedm pěkných klasů, po nichž následovalo sedm prázdných.
Josef faraonovi vysvětlil, že sedm tučných krav a sedm plných klasů představuje sedm plodných let, po nichž přijde sedmiletý hladomor. A zároveň přišel s radou, aby po prvních sedm let byla část úrody odkládána na horší časy, které tak bude snadnější překonat. Toho se panovník nejen chytil, ale dokonce udělal Josefa vrchním správcem. Egyptu se tak začalo dařit jako nikdy dříve a pro chléb sem jezdili i lidé z jiných zemí.
I když jde o příběh, který je znám tisíce let, málokdo se jím řídí. Automobilky ovšem momentálně naplno poznávají, jak moc je pravdivý. Tučná léta branže jsou totiž zjevně za námi a nastávají ta hubená. Šlo by je pochopitelně snadno překonat, pokud by měly „nasysleno“, jenže většina značek se doslova vysypala do nesmyslů typu elektromobilita a na zadní kolečka nemyslela. S provedenými investicemi byla pochopitelně spojována jen samá budoucí pozitiva, ta se ale byla od začátku jen projevem slepé, ničím faktickým nepodložené víry.
Výrobci tak mají do kapsy stále hlouběji, načež začínají osekávat svůj byznys, kde jen mohou. Přes palubu tak letí i programy, nad kterými často zůstával rozum stát, ovšem protože šly tak nějak ruku v ruce se společenským klimatem, automobilky v nich raději dál utápěly svou efektivitu podobně jako v oněch elektromobilech, jen aby jim nikdo nic nevyčítal. Pokud se to či ono stalo zákonem, těžko s tím mohly samy něco udělat, často si ale samy na sebe vymyslely kvóty, které přikazovaly kupříkladu určitý počet žen na určitých pozicích nebo preferenci lidí spadajících do LGTBQ a jim jim podobných komunit.
Nic proti tomu zacházet s těmito lidmi férově, ze snahy zacházet s určitými skupinami lidí stejně jako se všemi ostatními se ale stalo jejich umělé zvýhodňování. A to je neefektivní. Každý džob má dostat člověk, který jej zvládá nejlépe, ne ten který je na to „správné přešitý” nebo cokoli podobného. Přesto se i to dělo a vlastně dodnes děje, je to ale stále méně časté.
Jako první firma z oboru tak dal podobným kvótám adieu výrobce traktorů John Deer, po kterém následoval Ford. Nyní se do tohoto tábora přidává také živořící Nissan, který podle Bloombergu už informoval zaměstnance, že se nebude účastnit jakýchkoli průzkumů a aktivit třetích stran, jež jsou zaměřené na politický aktivismus. Automobilka zároveň končí s finanční podporou duhových projektů v USA a zreviduje i své další aktivity v této oblasti ve zbytku světa.
Jinými slovy, na rozhazování, v tomto případě skutečně nesmyslné, už není prostor. Do firmy se tedy vrací zdravý rozum, díky čemuž již o náboru nebo povýšení, stejně jako o volbě dodavatelů a partnerů, nebude rozhodovat nic jiného než výsledky a schopnosti. Přičemž podobně jsou na tom kromě již zmíněných společností také obchodní řetězec Walmart nebo výrobce stavebních a důlních strojů Caterpillar. Jen houšť, chce se říci - v momentě, kdy se ze snahy o rovnoprávnost stane nová diskriminace, podobné kroky prostě musí přijít.
Přestane s umělou podporou „duhových agend” také mladoboleslavská automobilka, která je jich též plná? S ohledem na situaci, v jaké se nachází mateřský koncern Volkswagen, by to případně nikoho nemělo překvapit. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
- Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
včera - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025
Nejnovější články
- Majitel elektromobilu při parkování ťuknul do sloupku u cesty. Následky jsou sotva vidět, cena opravy by ho přesto zruinovala
před 4 hodinami - Další a další evropské země zvyšují povolené rychlosti na silnicích, Česko nevyjímaje. Ledy se hnuly po mnoha dekádách
před 5 hodinami - Také Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
před 7 hodinami - Námluvy Nissanu a Hondy se zhroutily hned v zárodku. Trochu se opakuje scénář, který vedl k pádu spasitele firmy
před 8 hodinami - Důchodci si koupili Teslu Cybertruck. Ujeli s ní 109 km a pak raději řekli synovi, ať ji zase prodá
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- BMW Divize 02.06. 16:27 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*
- Policejní kontroly a měření 02.06. 11:59 - budik
- OT - zavírám krám, uklízím 02.06. 10:33 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 22:27 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.05. 19:50 - M.Z.