Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije
15.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí generace modelu Sirion modernizovala exteriér i kabinu. Mimo to se technici zaměřili na motory, z nichž ten slabší chce jezdit za 3,6 l/100 km.
Značka Daihatsu na evropském kontinentu již příliš známa není, přestože se de facto jedná o jednu z nejstarších japonských automobilek. Její kořeny lze totiž vysledovat až do roku 1907. S příchodem nového milénia však musela bojovat s čím dál tím méně výhodným kurzem, který její modely činil neprodejným. Nakonec tak bylo rozhodnuto o ukončení veškerých operací na Starém kontinentu, přičemž dnes by již nemělo v Evropě existovat jediné oficiální dealerství či skladový vůz.
To jsou ovšem dávno známá fakta, přejít tedy můžeme k těm novým. Na domácím trhu totiž Daihatsu omladilo model Boon, který známe jakožto Sirion. Zajímavé přitom je, že pokud budeme používat evropský název, pak se jedná o facelift třetí generace. V případě Daihatsu Boon ovšem jde teprve o druhou, neboť předtím automobilka do Evropy vyvážela model Storia.
I toto „papírování“ ale nechme stranou. Místo toho se zaměříme na samotnou modernizaci, která vozu nadělila pozměněnou čelní masku a 14palcová litá kola ve vyšších úrovních výbavy. Ty nižší si nadále ponechají ocelové disky, což ostatně platí také o modelech Toyota Passo a Perodua MyVi - i pod těmito názvy se totiž Daihatsu Sirion v Asii prodává.
Zvenčí můžeme zamířit do kabiny, která se pyšní novým jantarovým podsvícením či vylepšeným látkovým čalouněním. Tomu pak společnost dělají stříbrně lakované doplňky, s nimiž přichází také pozměněná středová konzole a přístrojový štít. Ani zde ovšem nic světoborného nečekejte, hlavní pozornost Daihatsu totiž byla zaměřena na motorový prostor.
Ačkoliv i nadále zůstávají v nabídce litrový tříválec a 1,3litrový čtyřválec, jejich „vnitřnosti“ prošly lehkou optimalizací. Slabší pohonná jednotka o výkonu 68 koní tak nově jezdí za 3,6 l/100 km, pokud ji spřáhnete s pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol. K mání je ovšem také automat či systém 4x4.
Právě čtyřkolka je pak spojena s druhým agregátem, jenž produkuje koní 90. Divit bychom se tak neměli takřka dvojnásobné průměrné spotřebě (5,3 l/100 km). Stejně jako asi nebude překvapením, že obdobně nastavené mají být ceny.
Daihatsu Sirion je známo pod mnoha jmény, tyto verze se ovšem liší jen jinými logy a znaky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před hodinou - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 3 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 4 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 6 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.