Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije

Třetí generace modelu Sirion modernizovala exteriér i kabinu. Mimo to se technici zaměřili na motory, z nichž ten slabší chce jezdit za 3,6 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije

15.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Třetí generace modelu Sirion modernizovala exteriér i kabinu. Mimo to se technici zaměřili na motory, z nichž ten slabší chce jezdit za 3,6 l/100 km.

Značka Daihatsu na evropském kontinentu již příliš známa není, přestože se de facto jedná o jednu z nejstarších japonských automobilek. Její kořeny lze totiž vysledovat až do roku 1907. S příchodem nového milénia však musela bojovat s čím dál tím méně výhodným kurzem, který její modely činil neprodejným. Nakonec tak bylo rozhodnuto o ukončení veškerých operací na Starém kontinentu, přičemž dnes by již nemělo v Evropě existovat jediné oficiální dealerství či skladový vůz.

To jsou ovšem dávno známá fakta, přejít tedy můžeme k těm novým. Na domácím trhu totiž Daihatsu omladilo model Boon, který známe jakožto Sirion. Zajímavé přitom je, že pokud budeme používat evropský název, pak se jedná o facelift třetí generace. V případě Daihatsu Boon ovšem jde teprve o druhou, neboť předtím automobilka do Evropy vyvážela model Storia.

I toto „papírování“ ale nechme stranou. Místo toho se zaměříme na samotnou modernizaci, která vozu nadělila pozměněnou čelní masku a 14palcová litá kola ve vyšších úrovních výbavy. Ty nižší si nadále ponechají ocelové disky, což ostatně platí také o modelech Toyota Passo a Perodua MyVi - i pod těmito názvy se totiž Daihatsu Sirion v Asii prodává.

Zvenčí můžeme zamířit do kabiny, která se pyšní novým jantarovým podsvícením či vylepšeným látkovým čalouněním. Tomu pak společnost dělají stříbrně lakované doplňky, s nimiž přichází také pozměněná středová konzole a přístrojový štít. Ani zde ovšem nic světoborného nečekejte, hlavní pozornost Daihatsu totiž byla zaměřena na motorový prostor.

Ačkoliv i nadále zůstávají v nabídce litrový tříválec a 1,3litrový čtyřválec, jejich „vnitřnosti“ prošly lehkou optimalizací. Slabší pohonná jednotka o výkonu 68 koní tak nově jezdí za 3,6 l/100 km, pokud ji spřáhnete s pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol. K mání je ovšem také automat či systém 4x4.

Právě čtyřkolka je pak spojena s druhým agregátem, jenž produkuje koní 90. Divit bychom se tak neměli takřka dvojnásobné průměrné spotřebě (5,3 l/100 km). Stejně jako asi nebude překvapením, že obdobně nastavené mají být ceny.


Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije - 1 - Daihatsu Sirion 2014 facelift 01Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije - 2 - Daihatsu Sirion 2014 facelift 02Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije - 3 - Daihatsu Sirion 2014 facelift 03Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije - 4 - Daihatsu Sirion 2014 facelift 04Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije - 5 - Daihatsu Sirion 2014 facelift 05Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije - 6 - Daihatsu Sirion 2014 facelift 06Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije - 7 - Daihatsu Sirion 2014 facelift 07Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije - 8 - Daihatsu Sirion 2014 facelift 08Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije - 9 - Daihatsu Sirion 2014 facelift 09Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije - 10 - Daihatsu Sirion 2014 facelift 10Daihatsu Sirion 2014: japonský prcek má po faceliftu, Evropa si ho neužije - 11 - Daihatsu Sirion 2014 facelift 11
Daihatsu Sirion je známo pod mnoha jmény, tyto verze se ovšem liší jen jinými logy a znaky

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše