Daihatsu odhalilo hned osm novinek, návrat do Evropy ale zatím nechystá

Japonská automobilka se na autosalonu v Jakartě prezentovala osmi novými modely a koncepty. Problémy s nimi bude mít hlavně znovuzrozený Datsun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Daihatsu odhalilo hned osm novinek, návrat do Evropy ale zatím nechystá

30.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Daihatsu odhalilo hned osm novinek, návrat do Evropy ale zatím nechystá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská automobilka se na autosalonu v Jakartě prezentovala osmi novými modely a koncepty. Problémy s nimi bude mít hlavně znovuzrozený Datsun.

O indonéském trhu s auty jsme se letos, i když vesměs nepřímo, zmiňovali poměrně často. Stalo se tak především díky znovuzrození automobilky Datsun, pro kterou jde o jednu z hlavních cílových destinací. Jednoduché to ovšem značka mít rozhodně nebude, neboť ke změně bude muset přesvědčit hlavně zákazníky Daihatsu. Právě tento japonský výrobce má totiž na indonéský trh značný vliv a ze své pozice rozhodně nehodlá ustoupit bez boje, neboť na právě skončeném autosalonu v Jakartě představil hned osm novinek.

Dopodrobna představovat si všechny samozřejmě nebudeme, už jen z toho důvodu, že značka Daihatsu se z Evropy stáhla. Minimálně v případě hatchbacku Ayla se však sluší pár slov prohodit. Vůz totiž automobilka vyvinula společně s Toyotou, přičemž pod kapotu umístila litrový tříválec o výkonu 67 nebo 71 koní. To sice nezní jako zrovna enormní síla, v kombinaci s hmotností pouhých 800 kg (samotný motor váží jen 69 kilo) by ovšem jízdní dynamika mohla být ucházející.

Přesná data bohužel k dispozici nemáme, více ovšem víme o samotných variantách představených na autosalonu v Jakartě. Jedná se totiž hned o tři verze, z nichž GT vybavené střešním sáním, mohutným zadním křídlem a 18palcovými koly O.Z. cílí na sportovní nadšence. Model Luxury pak již podle názvu přináší zejména bohatou vnitřní výbavu, zatímco u verze X-Track lze očekávat vyšší světlou výšku a ochranné černé plasty podél karoserie.

Jen těmito modely se ovšem Daihatsu na svém stánku neprezentovalo. Kromě modelu Ayla X-Track totiž dorazil také koncept CUV, který má rovněž terénní ambice. Zároveň ovšem přihazuje dělenou záď, jejíž spodek lze využít jako piknikové sezení, nebo posuvnou zadní řadu sedadel. Tento model má přitom velkou šanci na sériovou výrobu, ovšem pod názvem Terios.

Pokračovat můžeme MPV nazvaným UFC-2, který je evoluční verzí loňského konceptu. I letos přitom na nějakých třech metrech délky hostí hned sedm sedadel, což rozhodně není nezajímavé. Na obdobně praktickou notu pak hraje model D-R Estate, který taktéž vychází z provedení roku 2012, tentokráte však již nejde o roadster, nýbrž o dvoumístné kombi.

Poslední dva příspěvky, koncepty NC-Z a NC-Y, jsou pak očekávanými nástupci modelu Daihatsu Charade. Stát mají na zkrácené platformě hatchbacku Ayla, přičemž trh mají ohromit především úspornými benzinovými motory. Více informací ale kupodivu nezaznělo ani na autosalonu, počkat si tak zřejmě budeme muset na představení sériových verzí.

Daihatsu Ayla GT, Luxury a X-Track


Daihatsu odhalilo hned osm novinek, návrat do Evropy ale zatím nechystá - 1 - Daihatsu Ayla GTDaihatsu odhalilo hned osm novinek, návrat do Evropy ale zatím nechystá - 2 - Daihatsu Ayla LuxuryDaihatsu odhalilo hned osm novinek, návrat do Evropy ale zatím nechystá - 3 - Daihatsu Ayla X-Track

Daihatsu NC-Y a NC-Z

Daihatsu odhalilo hned osm novinek, návrat do Evropy ale zatím nechystá - 4 - Daihatsu NC-YDaihatsu odhalilo hned osm novinek, návrat do Evropy ale zatím nechystá - 5 - Daihatsu NC-Z

Daihatsu D-R Estate

Daihatsu odhalilo hned osm novinek, návrat do Evropy ale zatím nechystá - 6 - Daihatsu D-R Estate

Daihatsu UFC-2

Daihatsu odhalilo hned osm novinek, návrat do Evropy ale zatím nechystá - 7 - Daihatsu UFC-2

Daihatsu CUV

Daihatsu odhalilo hned osm novinek, návrat do Evropy ale zatím nechystá - 8 - Daihatsu CUV

Zdroj: Daihatsu přes Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.