Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu odhalilo hned čtyři novinky: MPV, SUV, hot hatch a crossover
19.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Daihatsu už v Evropě nenajdete, velkým trhem pro ni však je Indonésie. Představilo tam čtyři koncepty, skoro od každé automobilové třídy něco.
Právě probíhající International Motor Show v Indonésii zájmu evropských médií povětšinou uniká, i tak tam ale můžeme najít zajímavé stroje. Většina se k nám však asi nikdy nedostane, protože značka Daihatsu, která představila hned čtyři novinky, se z Evropy stáhla už před pár lety. Bohužel, chtělo by se dodat, protože jejich Sirion byl jeden z mála minivozů s možností pohonu všech kol.
Většina z představených novinek Daihatsu jsou spíše koncepty. Začněme tím s názvem CUV-2, sportovním crossoverem pro segment B, který předními světly trochu připomíná Robocopa, jinak též Citroën C4 Picasso. CUV je zkratka slov Crossover Utility Vehicle a číslo 2 říká, že je druhý v pořadí - tomu prvnímu se přezdívalo „nový Teriosö, ve výrobě však zatím není. Z tohoto konceptu by se časem mohl vyvinout konkurent pro vozy typu Renault Captur či Peugeot 2008, jinak toho moc známo není.
Zelený, větší stroj se jmenuje UFC-3, kde UFC znamená Ultra Function Compact. Také je nástupcem předchozích dvou konceptů a tentokrát má být sedmimístným MPV, které bude konkurovat Datsunu Go+. Co do prostoru v oblasti třetí řady sedadel bychom na UFC-3 příliš nesázeli, po stránce designu ale nad Go+ vyhraje na celé čáře - což však není tak velký problém. Ani zde o technice příliš nevíme, očekáváme ale tří- a čtyřválce nepříliš velké objemem, podobně jako u CUV-2.
Největším konceptem je stroj s podobně kreativním názvem, jako dva menší - SUV-2 Concept. Také nabídne tři řady sedadel a dá se očekávat, že oproti UFC-3 bude uvnitř víc místa. Všechno osvětlení tohoto vozu je LEDkové a dá se předpokládat přítomnost pohonu všech kol a větších motorů, možná i šestiválce, a také by mohlo Daihatsu aspoň oficiálně mluvit o tom, že přemýšlí o hybridu. Oproti ostatním ale Daihatsu o tomto stroji neřeklo v podstatě nic, ani jakého modelu má být předzvěstí.
Poslední a nejreálnější novinka je Daihatsu Ayla GT2, druhý pokus o ostřejší verzi hatchbacku Ayla. Ani ten zatím nemíří do výroby, ale už od pohledu k ní má nejblíže. Dost možná by se také Daihatsu takovýto model - nebo aspoň silnější motor do stávající Ayly - vyplatil. Sériová Ayla totiž žádný rychlík není, její přední kola pohání litrový tříválec o 65 koních přes pětistupňový manuál nebo čtyřstupňový automat.
Jak stojí výše, se žádnou z těchto novinek v Evropě nepočítejme. A otázka také je, kdy a jestli vůbec se jich na silnicích dočkají Indonésané - podle dostupných informací to nijak brzy nebude.
Daihatsu CUV-2 má představovat crossover segmentu B, zhruba velikosti Renaultu Captur
Daihatsu UFC-3 má být kompaktní sedmimístné MPV. Na spoustu místa uvnitř ale podle bočního pohledu nevsázíme
SUV-2 Concept je, nepřekvapivě, koncept SUV. Je největší a také sedmimístný, ale k výrobě má asi nejdále
Naopak nejblíže výrobě se zdá být koncept Ayla GT2, rychlejší verze hatchbacku Ayla, který běžně nabídne jen 65 koní
Zdroje: IndianAutosBlog, Paultan.org poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus