Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Copen 2015: nová generace odhalena únikem, zatím jen pro Japonsko
20.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský roadster nabídne bohatou výbavu i ostrý vzhled. V rámci technických parametrů chce zaujmout hlavně nízkou spotřebou.
Populární malý roadster se konečně vrátil v produkčním provedení. To nám sice nepředstavila japonská značka oficiální cestou, neboť za vším vězí uniklá brožura, i přesto je nač koukat. Máme totiž záběry ze všech stran, přičemž vyčíst můžeme i zásadní informace o rozměrech a pohonné jednotce. Tou se stane přeplňovaný 0,6litrový tříválec, který bude přední kola zásobovat výkonem 64 koní a točivým momentem 92 Nm.
Jízdní dynamikou se brožura bohužel nezabývá, o spotřebě však již informuje, stejně jako o výběru převodovek. Pokud tedy sáhnete po standardním pětistupňovém manuálu, měli byste jezdit za 4,5 l/100 km. V případě automatu CVT pak žíznivost činí 3,9 litru na 100 kilometrů, odpich z místa však dozajista nebude takový jako u verze s ručním řazením.
Přesunout se můžeme k rozměrům, které počítají s délkou 3 395 mm, šířkou 1 475 mm a výškou 1 280 mm. Nový Copen tak ideálně zapadá do pravidel kategorie kei-car, která mu diktuje maximálně 0,66litrový objem motoru, 3,4metrovou délku a 1,48metrovou šířku. S ohledem na dvojici sedadel pak není překročena ani meta čtyř povolených míst v kabině.
Samotný vzhled přitom takřka do puntíku odpovídá předchozím konceptům, o zaměnitelných panelech karoserie však momentálně mnoho prozradit nemůžeme - obrazový materiál v tomto směru mlčí a naše japonština až tak skvělá není. Na druhou stranu, i kdyby tato finesa nakonec nebyla k mání, nový Copen stále má přitažlivosti na rozdávání.
Uvnitř by pak již v základu neměla chybět patřičně našlapaná výbava, jež počítá třeba s koženým čalouněním, vyhřívanými sedadly klimatizací, multimediálním systémem s navigací nebo bezklíčovým vstupem. Tomu by měla odpovídat o trochu vyšší cenovka, ta však již v brožuře chybí. Stejně jako není známo, zda novinka zamíří i mimo japonský trh - v Evropě ji však s ohledem na absenci Daihatsu s největší pravděpodobností neuvidíme, pokud se tedy Japonci neodhodlají k návratu.






Nové Daihatsu Copen se ukázalo do posledního detailu, i když prozatím ne oficiální cestou
Zdroj: Worldscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 9 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
dnesUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva