Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Copen 2015: nová generace je venku, panely karoserie lze vážně měnit
19.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský roadster je možné pořídit v moderním nebo retro stylu. Pod kapotou pokaždé nabízí 64 koní, o něž se stará pětistupňový manuál či CVT.
O nové generaci Daihatsu Copen jsme sepsali již řadu článků, přestože daný vůz je pro nás víceméně irelevantní. Japonská automobilka totiž své aktivity na evropských trzích ukončila již před pár lety a nazpět se rozhodně nechystá. Malý roadster se ovšem i Starém kontinentu těší téměř legendárnímu statutu, a proto dost možná řada lidí sáhne po individuálním dovozu a následné konverzi pravostranného řízení.
Ne zrovna ideální situaci ovšem ponechme stranou a podívejme se podrobně na samotný vůz, jehož design takřka na 100 % odpovídá vzhledu konceptů. Ty sice v několika případech dostaly off-roadovou vizáž, Daihatsu však pamatovalo i na tento fakt. Proto momentálně do japonského prodeje vstoupila jen civilní verze nazvaná Copen Robe. Na podzim se ovšem dočkáme i modelu X, který dostane robustnější černě lakované panely karoserie.
Jelikož ovšem prozatím nemáme k dispozici informace, které by hovořily třeba i o změně světlé výšky, budeme se věnovat jen stávajícímu provedení Robe. To si skutečně ponechá vyměnitelné panely karoserie (zvané Dress Formation), jak bylo avizováno již na konceptech. Konkrétně přitom jde o 11 dílů zahrnujících kapotu motoru, víko zavazadelníku, přední a zadní nárazník i blatníky, víčko palivové nádrže a zámek dveří.
Tím ovšem možnost „chameleonství“ nekončí, v příštích měsících by na trh měla zamířit ještě retro verze, která kromě výše zmíněného přijde také s oválnými světlomety. Tím se ostře řezané rysy značně zaoblí, což ostatně platí také o čelní masce, na kterou se přesune logo z kapoty. Technika ovšem v každém případě zůstane stejná, vypravit se tedy můžeme do motorového prostoru.
Jelikož Copen spadá do kategorie kei-cars, která má dimenzionální i výkonnostní limity, je vcelku logické, že pod kapotou najdeme pouze přeplňovaný tříválec o 0,66litrovém objemu. Ten produkuje 64 koní a 92 Nm, o jejichž přenos se stará buď pětistupňový manuál nebo automat CVT (se sedmi uzamčenými stupni). Spotřeba přitom byla vyčíslena na 4,5 l, respektive 4,0 l/100 km.
Jízdní dynamika bohužel známa není, s hmotností nižší než u Fordu Fiesta ovšem nové Daihatsu Copen slibuje dostatečnou akceleraci i nejvyšší rychlost. Japonská novinka se ovšem neztratí ani v zatáčkách, neboť svému řidiči nabízí neředěné jízdní zážitky díky hřebenovému řízení. V rámci podvozku pak vpředu pracují vzpěry MacPherson, zatímco vzadu najdeme torzní příčku.
Přesunout se můžeme do interiéru, který ukrývají pevné střešní panely (do kufru se složí za 20 sekund). Zde je přitom patrná bohatá výbava již u základního modelu, neboť ten dostal klimatizaci či dekory imitující karbon. Audio systém je ovšem kupodivu za příplatek, stejně jako třeba kožené čalounění. Vyhřívání sedadel ale naopak spadá do základní výbavy.
Ceny pak na japonském trhu startují na sumě 1 798 200 yenů (cca 356 500 Kč), za kterou kupodivu dostanete verzi s převodovkou CVT. Manuál tak sice slibuje vyšší spotřebu, ale zjevně i působivější jízdní dynamiku, díky čemuž jej můžete pořídit za částku 1 819 800 JPY (361 000 Kč).
Nové Daihatsu Copen je možné pořídit v ostře řezaném moderním stylu nebo s oválnější karoserií, jež připomíná minulou generaci
Kromě toho ovšem můžeme na podzim očekávat ještě příchod verze X, která staví na robustních černých plastech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 2 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 3 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 5 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 6 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.02. 15:22 - řidičBOB
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.