Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia spřáhne automat Easy-R jen s motorem TCe 90, cena se zvýší o 16 tisíc
25.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) S robotizovaným manuálem Easy-R se budou nabízet modely Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV. Jejich spotřebu to neovlivní.
Rumunská automobilka proslula zejména kombinací nízkých cen a nemalého množství muziky, které její vozy za dané částky nabízejí. O luxusní prvky sice v modelech Dacie nazavadíte, to ovšem cílové klientele nevadí. Pro ni je důležitá zejména spolehlivost, kterou značka překvapivě docela překypuje, alespoň podle všemožných nezávislých anket. Rumuni ovšem již několikráte naznačili, že u reputace nízkonákladové značky nehodlají setrvat věčně, pročež nám za pár let nabídnou autonomní řízení i vlastní hybrid.
Než se tak ovšem stane, budeme si muset vystačit s odlišným „výkřikem techniky“. A sice s robotizovaným manuálem Easy-R, se kterým bude možné prozatím pořídit modely Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV. Společným jmenovatelem ve všech třech případech je 0,9litrový benzinový tříválec TCe, který produkuje 90 koní a 135 Nm točivého momentu, jiná pohonná jednotka prozatím s automatickou převodovkou nabízena není.
O jízdní dynamice momentálně není nic známo, více si ovšem můžeme říci o spotřebě. Ta se u celé trojice pohybuje mezi 4,9 a 5,1 litry na sto kilometrů, což plně reflektuje hodnoty ryze manuální převodovky. Jemné odchylky sice najdeme v městském či mimoměstském cyklu, ty jsou však v řádu jedné či dvou desetin. Navíc jde o žíznivost normovanou, nikoliv skutečnou, v jejímž případě se nejspíše mezi převodovkami najde zásadnější rozdíl.
Po stránce cenové lze očekávat u variant s robotizovaným manuálem navýšení o 600 Eur (cca 16 300 Kč), automatizované Sandero tedy nejspíše bude na českém trhu startovat okolo 254 tisíc korun. Za variantu Stepway zaplatíte o dalších čtyřiadvacet tisíc korun více, Logan MCV by pak mohl být nabízen za nějakých 273 900 Kč. Zda je ale náš odhad více než trefný, to zjistíme v řádu týdnů po aktualizaci tuzemského ceníku.
Nyní tak jen dodáme, že převodovka Easy-R prošla řádným testováním, kdy po silnicích bylo najeto 120 tisíc kilometrů, na testovací stolici pak robotizovaný manuál strávil další 130 000 hodin. To sice není zrovna málo, zároveň však nejde o enormní dobu a množství km. To ale není až tak překvapivé, přece jen jde o převzatý komponent Renaultu, který na něm již odpracoval své.


Robotizovaný manuál Easy-R navýší cenu modelů Dacie o 16 300 Kč, spotřeba ale zůstane stejná jako u ručně řazené skříně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15.2.2025Mercedes musí po letech sebepoškozování propustit 20 tisíc lidí, aby přežil. Programu úspor říkají zaměstnanci „seznam hrůzy”
16.2.2025Pokud „nedáváte” interiéry moderních aut, i v roce 2025 si můžete koupit tohle. A nebudete sami, ráj tlačítek a táhel pořád letí
16.2.2025Současný stav v Nizozemsku předem ukazuje EU, co způsobí nesmyslným vnucováním elektrických aut všem
16.2.2025Nová levná Lada předčasně odhalila kompletní rozsah cen, pro Čechy jsou jako z říše pohádek
16.2.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB