Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Sandero RS je venku, má 152 atmosférických koní a logo Renault
19.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+video) Vyšší výkon se pojí s méně kily a manuálním řazením. RS má i tužší podvozek a peprnější vzhled.
O první ostré Dacii se začalo mluvit zhruba před rokem. V té době se objevilo několik neoficiálních ilustrací, poté však veškeré zmínky vyšuměly. Znovu přišlo Sandero RS do řečí letos v březnu, kdy špionážní fotografové nachytali testovací prototyp. Ten se přitom kromě jiného pyšnil i logem Renaultu, pročež jsme se začali obávat faktu, že ostrá Dacia sice vznikne, na evropských trzích však nabízena nebude.
Tuto domněnku nyní jen potvrdilo oficiální odhalení rumunské novinky. Sandero RS totiž skutečně bude nabízeno jen v Latinské Americe, pročež je vůbec prvním modelem divize RenaultSport vyrobeným mimo Evropu. Pod kapotou přitom skrývá atmosférický dvoulitrový motor o výkonu 150 hp (tedy 152 PS), který na přední kola přenáší šestistupňová manuální převodovka.
Vyjma posíleného motoru dostala ostrá Dacia s logem Renaultu do vínku rovněž speciálně naladěný stabilizační program, snížený a přitvrzený podvozek, zrevidované řízení a kotoučové brzdy ve všech rozích. Tím ale jakékoliv zmínky o technice končí, k dispozici nemáme ani jízdní dynamiku. S ohledem na výkon a hmotnost okolo 1,1 tuny byste však stovku měli pokořit za 7,5 sekundy.
Více by se divize RenaultSport měla o novince rozpovídat na počátku příštího roku, kdy bude zahájen prodej. Nebudeme se tedy pouštět do zbytečných spekulací a místo toho zamíříme k designu, který těží z agresivnějšího čelního nárazníku se zakomponovanými LEDkami pro denní svícení. Mimo to dorazily i mohutnější boční prahy, zatímco záď ozdobil falešný difuzor a dvojitá koncovka výfuku.
Dále můžeme zmínit ještě 17palcová zatmavená kola, která obouvají pneumatiky Continental EcoSportContact 3 o rozměru 205/45. Za dalšími modifikacemi však již musíme vyrazit do interiéru, kde najdeme sportovní volant s lehce zploštělou spodní částí, sadu ocelových pedálů nebo unikátní čalounění. Sedadla pak mají nabídnout o trochu více bočního vedení než standard.
Bohatá je přitom i základní výbava, ve které najdeme klimatizaci, tempomat nebo multimediální systém s dotykovým displejem a především hlasovým ovládáním. To samozřejmě pro Evropany až taková finesa není, Sandero RS je však prvním modelem Renaultu v Latinské Americe, který ji nabízí. Tím nám ale veškerá pro tuto chvíli dostupná fakta bohužel končí, i tak máme čeho litovat. Je nepochybné, že Sandero by neobrátilo svět ostrých subkompaktů naruby, jednoduchý, starosvětský a s odpovídající cenou také dostupný vůz s puncem RenaultSportu by ale mohl být zajímavou volbou pro nejednoho začínajícího petrolheada. A to ještě více na trhu ojetých aut. Snad někdy příště...
Renault Sandero RS dostal do vínku 152 atmosférických koní a agresivnější bodykit. K mání však bude pouze v Latinské Americe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva