Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Logan MCV 2013: levné kombi je tu. Sedm lidí nesveze, 573 litrů nákladu ano
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) MCV bylo ve své první generaci jakýmsi poloMPV. Nyní je to klasické kombi - pro pět lidí, ale s obrovským prostorem pro zavazadla.
Máte pocit, že ty nejdůležitější kombíky letošního ženevského autosalonu najdete na stánku Škody či Volkswagenu? Chyba lávky. Pozici praktika č. 1 v rámci skomírajících evropských trhů jim totiž vyfoukla nová generace Dacie Logan MCV. Ta sice s novými tvary přišla o možnost odvést až sedm pasažérů, pro standardní pětici však nabízí dostatek místa. A nejen pro cestující, ale také pro zavazadla. Při nesklopených zadních sedadlech totiž máte k dispozici hned 573 litrů, tedy jen o nějakých sedmatřicet litrů méně než v případě Octavie Combi III. A to navzdory délce 4,49 metru, která za mladoboleslavským stěhovákem zaostává o více než dvacet centimetrů.
Vyjma samotného objemu nová Dacia Logan MCV také nabídne možnost převozu dlouhých trámků na krovy vaší chaty. Při sklopení všech opěradel kromě řidičova je totiž možné dovnitř naložit předměty dlouhé až 2,72 metru. Zadní sedadla jsou kromě toho dělená v poměru 60:40. Jedinou nevýhodou se tak zdá být absence zcela rovné podlahy, místo schodu by ovšem rumunské kombi mělo nabídnout jen lehčí stoupání přes sklopená opěradla zadních sedadel. Alespoň to naznačují první fotografie.
Motorový prostor by pak měl do značné míry kopírovat novou Dacii Logan, která nedávno dostala české ceny. I když nad přítomností 1,2litrového agregátu uzpůsobeného spalování zemního plynu se prozatím vznášejí otazníky. Dá se ale předpokládat, že rumunská značky, či spíše mateřský koncern Renault, nebude své dojné krávě házet klacky pod nohy. Zvláště, když hlavními klady Dacie jsou nízká pořizovací cena a nízké provozní náklady.
Stoprocentně dané jsou ovšem zbývající tři pohonné jednotky. Tedy turbodiesel 1,5 dCI o výkonu 90 koní, jehož spotřeba by měla činit pouhých 3,8 l, a dva benzinové motory. Tím základním je 1,2litrový čtyřválec produkující 75 koní, tím „prémiovějším“ pak tříválec 0,9 TCe, po jehož 90 koních by prý s ohledem na udávanou spotřebu 5 l/100 km měla sáhnout hlavně firemní klientela.
Jízdní výkony Dacia před ženevským odhalením neprozradila, oproti sedanu se ale zřejmě příliš měnit nebudou. Což znamená akceleraci z klidu na stovku v rozmezí od 11 do 16 sekund, nejvyšší rychlost pak bude oscilovat mezi 150 a 175 km/h. Hmotnost by pak ani u dieselové verze nemusela překročit 1 200 kg (sedan 1,5 dCi, který je nejtěžší v nabídce, má jen 1 059 kg).
Standardem jsou přitom čelní a boční airbagy, posilovač řízení a stabilizační kontrola, za příplatek je pak možné získat multimediální systém MediaNav, tempomat nebo parkovací senzory. Prodej má být zahájen v červenu, přičemž ceny budeme znát o měsíc dříve. Již nyní se dá ale předpokládat, že ve srovnání se Škodou Octavií Combi III budou poloviční.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.










Logan MCV živě
Nová Dacia Logan MCV již nesveze sedm pasažérů. Při délce 4,49 metru však nabízí výjimečný zavazadelník, kam se před sklopením zadních sedadel vejde 573 litrů, po sklopení pak až 2,72 metru dlouhé předměty
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
K mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 3 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 5 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 6 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 8 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva