Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Logan 10th Anniversary: výroční model těží z bohatší výbavy či jiných světel
20.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Logan slaví 10 let na trhu. K mání je s benzinovou Jedna-dvojkou nebo 1,5litrovým turbodieselem a nelogickým ovládáním bočních oken.
Ač se to možná nezdá, Dacia Logan je na trhu již desátým rokem. Od té doby jsme mohli přivítat bezpočet variací, také se před čtyřiadvaceti měsíci ukázala druhá generace. Prodáno bylo několik set tisíc exemplářů (nejlepší byl rok 2009, kdy bylo registrováno 104 235 kusů), což rumunské automobilce postupně zvýšilo její podíl na trhu. Tomu samozřejmě napomohly i další modely, její novodobá životní dráha však zřejmě s levným sedanem bude spjata navždy. Není proto divu, že do prodeje míří limitovaná edice.
Název 10th Anniversary s ohledem na desetileté působení na trhu asi nepřekvapí, vskutku zajímavý je ovšem výčet změn. Výroční Logan dostal pozměněné světlomety, modifikovaný zadní nárazník či směrová světla integrovaná do bočních zrcátek. Nechybí ani speciální plaketky, litá kola však již pochází ze základní nabídky. V rámci rozšířené výbavy je ovšem dostáváte zdarma, respektive započítané v ceně.
Více modifikací najdeme uvnitř, kde se objevila palubní deska převzatá z Renaultu Symbol. Nová je pak i středová konzole, jejíž součástí se stal dotykový displej či navigační systém. Standardem se stala rovněž automatická klimatizace, zakázkové čalounění nebo dekorační lišty dveřních prahů. Zmínit pak můžeme ještě tempomat nebo kůží obšitý volant, madlo ruční brzdy a hlavici řadicí páky.
Zajímavé je pak uspořádání tlačítek ovládajících boční okna. Ty přední totiž najdete klasicky na vnitřních dveřních panelech, zadní jsou ovšem nezvykle umístěny na středové konzoli. I toto řešení má přitom souvislost s v Turecku vyráběným modelem Symbol, což je de facto Logan s jiným logem a trochu bohatší standardní výbavou.
Tím jsou ovšem změny u konce, v motorovém prostoru již najdeme standardní pohonné jednotky. Vybírat přitom můžete mezi 1,2litrovým benzinovým čtyřválcem produkujícím 75 koní, který vychází na 9 400 EUR (cca 258 500 Kč), nebo 1,5litrovým turbodieselem, jenž startuje na sumě 11 300 EUR (310 750 Kč). Zájemci by si ovšem měli pospíšit, neboť k mání bude pouze 2 000 exemplářů.















Dacia Logan dostala u příležitosti desátého výročí rozšířenou výbavu i lehce modifikovaný interiér
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11