Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Logan 10th Anniversary: výroční model těží z bohatší výbavy či jiných světel
20.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Logan slaví 10 let na trhu. K mání je s benzinovou Jedna-dvojkou nebo 1,5litrovým turbodieselem a nelogickým ovládáním bočních oken.
Ač se to možná nezdá, Dacia Logan je na trhu již desátým rokem. Od té doby jsme mohli přivítat bezpočet variací, také se před čtyřiadvaceti měsíci ukázala druhá generace. Prodáno bylo několik set tisíc exemplářů (nejlepší byl rok 2009, kdy bylo registrováno 104 235 kusů), což rumunské automobilce postupně zvýšilo její podíl na trhu. Tomu samozřejmě napomohly i další modely, její novodobá životní dráha však zřejmě s levným sedanem bude spjata navždy. Není proto divu, že do prodeje míří limitovaná edice.
Název 10th Anniversary s ohledem na desetileté působení na trhu asi nepřekvapí, vskutku zajímavý je ovšem výčet změn. Výroční Logan dostal pozměněné světlomety, modifikovaný zadní nárazník či směrová světla integrovaná do bočních zrcátek. Nechybí ani speciální plaketky, litá kola však již pochází ze základní nabídky. V rámci rozšířené výbavy je ovšem dostáváte zdarma, respektive započítané v ceně.
Více modifikací najdeme uvnitř, kde se objevila palubní deska převzatá z Renaultu Symbol. Nová je pak i středová konzole, jejíž součástí se stal dotykový displej či navigační systém. Standardem se stala rovněž automatická klimatizace, zakázkové čalounění nebo dekorační lišty dveřních prahů. Zmínit pak můžeme ještě tempomat nebo kůží obšitý volant, madlo ruční brzdy a hlavici řadicí páky.
Zajímavé je pak uspořádání tlačítek ovládajících boční okna. Ty přední totiž najdete klasicky na vnitřních dveřních panelech, zadní jsou ovšem nezvykle umístěny na středové konzoli. I toto řešení má přitom souvislost s v Turecku vyráběným modelem Symbol, což je de facto Logan s jiným logem a trochu bohatší standardní výbavou.
Tím jsou ovšem změny u konce, v motorovém prostoru již najdeme standardní pohonné jednotky. Vybírat přitom můžete mezi 1,2litrovým benzinovým čtyřválcem produkujícím 75 koní, který vychází na 9 400 EUR (cca 258 500 Kč), nebo 1,5litrovým turbodieselem, jenž startuje na sumě 11 300 EUR (310 750 Kč). Zájemci by si ovšem měli pospíšit, neboť k mání bude pouze 2 000 exemplářů.















Dacia Logan dostala u příležitosti desátého výročí rozšířenou výbavu i lehce modifikovaný interiér
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
před 6 hodinamiElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 7 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 9 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 10 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB