Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Lodgy: známe ceny i specifikace všech verzí, jsou opravdu velmi nízké
9.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lodgy má čerstvě po premiéře, se začátkem prodejů ale Dacia nehodlá váhat ani okamžik. Již nyní je znám kompletní ceník, je to docela zajímavé čtení.
Dacia Lodgy, jedna z velmi očekávaných novinek ženevského autosalonu, se měsíce nacházela v podivném stavu „odhaleného tajemství”. Automobilka na jednu stranu vůz ukázala světu již v lednu, od té doby o něm ale neprozradila lautr nic. A to doslova, ven už se oficiální cestou nedostala jediná fotka nebo informace, zkrátka ani ň.
Sice jsme v mezičase leccos „vyštrachali”, třeba velmi slušnou fotku interiéru, nakonec ale ženevské odhalení řeklo mnohé. Však teprve tehdy jsme se dozvěděli první informace o motorech, rozměrech a nakonec i náznak základní ceny. Mysleli jsme si, že poté bude od Lodgy na chvíli klid, ale opak se stal pravdou. Již dva dny poté vám můžeme nabídnout další netrpělivě očekávané informace - o cenách a výbavách všech verzí.
Přišlo s nimi domácí, tedy rumunské zastoupení automobilky, ale neočekáváme, že by se tyto informace pro „západnější” trhy zásadně lišily. Specifikace budou téměř zcela jistě totožné a ceny se mohou lišit maximálně v řádu procent. Pojďme si to tedy všechno projít krok za krokem.
Jistě vás zajímá úplně základní cena, která je skoro až neuvěřitelná. Zástupci automobilky v Ženevě slibovali cifru pod 250 tisíc Kč, realita je ale ještě příznivější. Vůz vyjde v základu v přepočtu na 236 tisíc Kč. To je hodně malá částka, pokud uvážíme, jak velké auto Lodgy je.
Nečekejte ale žádný luxus - jde o výbavu Acces, kterou je možné kombinovat pouze se základním motorem 1,6 MPI s 85 koňmi a pětimístným uspořádáním interiéru. Alespoň z barev si můžete vybrat, i když dostupná paleta čítající šedou, jinou šedou, další šedou, černou, tmavě modrou a bílou asi na letní přehlídce veselých chlapců nezazáří.
V příplatkové výbavě najdete jediný prvek, ESP za 7,5 tisíce Kč (vůz byl evidentně homologován před listopadem), jinak je třeba vzít za svou tu základní. Z vnějších prvků čítá mj. nárazníky a kliky dveří lakované v barvě karoserie nebo 15" ocelová kola, z funkčních prvků třeba hydraulický posilovač řízení, čtyři airbagy nebo imobilizér a uvnitř stojí za řeč leda pár držáků ve středovém tunelu nebo nastavitelné opěrky hlavy pro všechny cestující. Jinak zkrátka nic na druhou, i když popis výbavy v ceníku Dacie je hodně bohatý. Jen prvky jako čtyřrychlostní topení a ventilační systém, černá přístrojová deska nebo černé výplně dveří asi nestojí za hlubší rozbor.
Pokud budete chtít zamířit výše, je třeba sáhnout po výbavě Ambiance. Ta už je k dispozici v pěti- i sedmimístném provedení a to za cenu od 261 tisíc Kč resp. 273 tisíc. Jak vidíte, příplatky zůstávají u Dacie mírné, třetí řada sedadel za nějakých 12 tisícovek stojí za zvážení, i kdybyste ji většinou nevyužili. Tyto ceny platí opět pro motor 1,6 MPI s 85 koňmi, alternativou je v tomto případě jen agregát 1,6 dCi s 90 koňmi, u kterého si ale Dacia řekne o už o poznání tučnějších 52 tisíc Kč navíc (stále vše přepočítáváme z rumunské měny).
Na výběr je opět jeden z „nápaditých” barevných odstínů (jediná „barevná barva” je modrá a to ještě ke všemu hodně tmavá), dalších příplatků už je vícero. Přikoupit si můžete třeba manuální klimatizaci (cca 19 tisíc Kč), mlhovky (2,5 tisíce Kč), palubní systém viditelný i na přiložených fotkách s dotykovou obrazovkou a navigací (7,5 tisíce Kč!) nebo paket komfort čítající výškově nastavitelné sedadlo řidiče, volant a uchycení bezpečnostních pásů. Trochu odvážné říkat této sadě „komfortní”, ale budiž.
Ze standardní výbavy navíc můžeme z vnějšku zmínit podélné střešní lišty nebo 15" ocelová kola s kryty, zevnitř třeba elektrické ovládání oken vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, popelník se zapalovačem nebo trochu úložných prostor navíc.
Vrcholem je pak provedení Laureate, opět v pěti- nebo sedmimístné verzi. To vyjde v základu na 285 tisíc, příplatek za další dvě místa je opět cca 12 tisíc korun. K dispozici jsou v tomto případě hned čtyři motory - výše uvedené cifry platí znovu pro základ 1,6 MPI 85 koní, pokud byste chtěli více koní, můžete za 313 tisíc Kč zvolit naftový 1,5 dCi 90 koní, za 326 tisíc Kč nejméně objemný a paradoxně nejsilnější 1,2 TCi se 115 koňmi, nebo za už docela tučných 353 tisíc Kč sáhnout po silnějším dieselu 1,5 dCi se 110 koňmi.
Paleta dostupných barev se nemění, dostupné příplatkové prvky čítají krom ESP, onoho palubního systému (za nezměněné ceny) také vyhřívaná přední sedadla (2,5 tisíce Kč), 15" kola z lehkých slitin (8 tisíc Kč), jakýsi bezpečnostní paket čítající omezovač rychlosti, parkovací asistent a kůží potažený volant (9 tisíc Kč) a nebo „síťový program” do zavazadlového prostoru (2,5 tisíce Kč).
Ve standardu pak krom všeho zmíněného najdeme třeba výše přetřásaný paket komfort, přední mlhovky, klimatizaci nebo elektrické ovládání všech oken. Za 285 tisíc s nejslabším motorem je i to velmi pěkná nabídka.
Uvidíme, s jakými cenami přijde české zastoupení, ale vzhledem k tomu, že i pro zbytek Evropy avizovala automobilka základní cenu 9 900 Eur, tedy jen o několik tisíc více, než na kolik vychází cena Lodgy přepočtem z rumunské mény, opravdu nelze očekávat dramaticky jiné cifry. Jak moc atraktivní nabídkou pro vás Lodgy s takovým ceníkem je, to už musíte posoudit sami.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Dacia Lodgy v Ženevě nezářila jako třeba nový Mercedes třídy A, v poměru výkonu a ceny ale bude znovu jen těžko hledat sobě rovný vůz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva