Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Lodgy: známe ceny i specifikace všech verzí, jsou opravdu velmi nízké
9.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lodgy má čerstvě po premiéře, se začátkem prodejů ale Dacia nehodlá váhat ani okamžik. Již nyní je znám kompletní ceník, je to docela zajímavé čtení.
Dacia Lodgy, jedna z velmi očekávaných novinek ženevského autosalonu, se měsíce nacházela v podivném stavu „odhaleného tajemství”. Automobilka na jednu stranu vůz ukázala světu již v lednu, od té doby o něm ale neprozradila lautr nic. A to doslova, ven už se oficiální cestou nedostala jediná fotka nebo informace, zkrátka ani ň.
Sice jsme v mezičase leccos „vyštrachali”, třeba velmi slušnou fotku interiéru, nakonec ale ženevské odhalení řeklo mnohé. Však teprve tehdy jsme se dozvěděli první informace o motorech, rozměrech a nakonec i náznak základní ceny. Mysleli jsme si, že poté bude od Lodgy na chvíli klid, ale opak se stal pravdou. Již dva dny poté vám můžeme nabídnout další netrpělivě očekávané informace - o cenách a výbavách všech verzí.
Přišlo s nimi domácí, tedy rumunské zastoupení automobilky, ale neočekáváme, že by se tyto informace pro „západnější” trhy zásadně lišily. Specifikace budou téměř zcela jistě totožné a ceny se mohou lišit maximálně v řádu procent. Pojďme si to tedy všechno projít krok za krokem.
Jistě vás zajímá úplně základní cena, která je skoro až neuvěřitelná. Zástupci automobilky v Ženevě slibovali cifru pod 250 tisíc Kč, realita je ale ještě příznivější. Vůz vyjde v základu v přepočtu na 236 tisíc Kč. To je hodně malá částka, pokud uvážíme, jak velké auto Lodgy je.
Nečekejte ale žádný luxus - jde o výbavu Acces, kterou je možné kombinovat pouze se základním motorem 1,6 MPI s 85 koňmi a pětimístným uspořádáním interiéru. Alespoň z barev si můžete vybrat, i když dostupná paleta čítající šedou, jinou šedou, další šedou, černou, tmavě modrou a bílou asi na letní přehlídce veselých chlapců nezazáří.
V příplatkové výbavě najdete jediný prvek, ESP za 7,5 tisíce Kč (vůz byl evidentně homologován před listopadem), jinak je třeba vzít za svou tu základní. Z vnějších prvků čítá mj. nárazníky a kliky dveří lakované v barvě karoserie nebo 15" ocelová kola, z funkčních prvků třeba hydraulický posilovač řízení, čtyři airbagy nebo imobilizér a uvnitř stojí za řeč leda pár držáků ve středovém tunelu nebo nastavitelné opěrky hlavy pro všechny cestující. Jinak zkrátka nic na druhou, i když popis výbavy v ceníku Dacie je hodně bohatý. Jen prvky jako čtyřrychlostní topení a ventilační systém, černá přístrojová deska nebo černé výplně dveří asi nestojí za hlubší rozbor.
Pokud budete chtít zamířit výše, je třeba sáhnout po výbavě Ambiance. Ta už je k dispozici v pěti- i sedmimístném provedení a to za cenu od 261 tisíc Kč resp. 273 tisíc. Jak vidíte, příplatky zůstávají u Dacie mírné, třetí řada sedadel za nějakých 12 tisícovek stojí za zvážení, i kdybyste ji většinou nevyužili. Tyto ceny platí opět pro motor 1,6 MPI s 85 koňmi, alternativou je v tomto případě jen agregát 1,6 dCi s 90 koňmi, u kterého si ale Dacia řekne o už o poznání tučnějších 52 tisíc Kč navíc (stále vše přepočítáváme z rumunské měny).
Na výběr je opět jeden z „nápaditých” barevných odstínů (jediná „barevná barva” je modrá a to ještě ke všemu hodně tmavá), dalších příplatků už je vícero. Přikoupit si můžete třeba manuální klimatizaci (cca 19 tisíc Kč), mlhovky (2,5 tisíce Kč), palubní systém viditelný i na přiložených fotkách s dotykovou obrazovkou a navigací (7,5 tisíce Kč!) nebo paket komfort čítající výškově nastavitelné sedadlo řidiče, volant a uchycení bezpečnostních pásů. Trochu odvážné říkat této sadě „komfortní”, ale budiž.
Ze standardní výbavy navíc můžeme z vnějšku zmínit podélné střešní lišty nebo 15" ocelová kola s kryty, zevnitř třeba elektrické ovládání oken vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, popelník se zapalovačem nebo trochu úložných prostor navíc.
Vrcholem je pak provedení Laureate, opět v pěti- nebo sedmimístné verzi. To vyjde v základu na 285 tisíc, příplatek za další dvě místa je opět cca 12 tisíc korun. K dispozici jsou v tomto případě hned čtyři motory - výše uvedené cifry platí znovu pro základ 1,6 MPI 85 koní, pokud byste chtěli více koní, můžete za 313 tisíc Kč zvolit naftový 1,5 dCi 90 koní, za 326 tisíc Kč nejméně objemný a paradoxně nejsilnější 1,2 TCi se 115 koňmi, nebo za už docela tučných 353 tisíc Kč sáhnout po silnějším dieselu 1,5 dCi se 110 koňmi.
Paleta dostupných barev se nemění, dostupné příplatkové prvky čítají krom ESP, onoho palubního systému (za nezměněné ceny) také vyhřívaná přední sedadla (2,5 tisíce Kč), 15" kola z lehkých slitin (8 tisíc Kč), jakýsi bezpečnostní paket čítající omezovač rychlosti, parkovací asistent a kůží potažený volant (9 tisíc Kč) a nebo „síťový program” do zavazadlového prostoru (2,5 tisíce Kč).
Ve standardu pak krom všeho zmíněného najdeme třeba výše přetřásaný paket komfort, přední mlhovky, klimatizaci nebo elektrické ovládání všech oken. Za 285 tisíc s nejslabším motorem je i to velmi pěkná nabídka.
Uvidíme, s jakými cenami přijde české zastoupení, ale vzhledem k tomu, že i pro zbytek Evropy avizovala automobilka základní cenu 9 900 Eur, tedy jen o několik tisíc více, než na kolik vychází cena Lodgy přepočtem z rumunské mény, opravdu nelze očekávat dramaticky jiné cifry. Jak moc atraktivní nabídkou pro vás Lodgy s takovým ceníkem je, to už musíte posoudit sami.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Dacia Lodgy v Ženevě nezářila jako třeba nový Mercedes třídy A, v poměru výkonu a ceny ale bude znovu jen těžko hledat sobě rovný vůz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch