Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster Pick-up: prototyp nafocen v Rumunsku, uveze až 400 kg
18.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rumunská značka stále nepotvrdila, zda nový pick-up skutečně vyrobí. Aktivita jejích technologických partnerů ale naznačuje, že ano.
O nejpraktičtější verzi Dacie Duster již byla řeč několikrát. Nedávno jsme vám dokonce i ukázali ilustrace, jak by asi rumunský pick-up mohl vypadat a zopakovali informaci, že výroba tento vůz nejspíš nemine. A jak nám naznačují nejnovější záběry prototypu, zřejmě jsme nebyli daleko od pravdy. Na retuších sice novinka dostala zdobnější masku, která prototypu chybí, ale je třeba si uvědomit, že tento konkrétní kus ještě užívá karoserie modelu před faceliftem. Ve výrobě by nakonec jistě skončil v podobě, kterou se dnes chlubí výchozí Duster.
Aktuálně tedy stále není zcela jasné, zda se montážní linky s tímto modelem skutečně roztočí. Dacia sice v minulosti naznačovala, že ano, ale dokud nebudeme mít vše potvrzeno černé na bílém, budeme pick-up stále brát jen jako designové cvičení technologického centra RTR (Renault Technologie Roumanie). i když to prý poskytlo spíše jen inženýrskou podporu. Samotnou stavbu prototypu má totiž na svědomí karosárna Romturingia, v jejíž prostorách byl také vůz nafocen.
Tato společnost se ovšem věnuje i tuningu standardních modelů Dacie, díky čemuž byste si u ní mohli pick-up klidně objednat, pokud nakonec neuvidí oficiální požehnání. V takovém případě dostanete kabinu pro dva pasažéry, za kterou se nachází korba s ložnou plochou o délce 1,7 metru, jejíž nosnost má činit 400 kilogramů.
O pohonné jednotce se zdroje nezmiňují, přítomnost šestistupňového manuálu však naznačuje zástavbu motoru 1,6 16V o výkonu 105 koní (v takové chvíli ovšem dostanete pohon 4x4) nebo 1,2 TCe (125 koní) či turbodieselu 1,5 dCi. V jeho případě by přitom výkon činil 90 nebo 109 koní, přičemž možný je pohon předních či všech kol.
Otázkou je pak ovšem následné nacenění, neboť standardní Duster vybavený těmito agregáty startuje na 299 900 Kč. V případě pick-upu a jeho absentujících zadních sedadel by se asi tato částka snížila, rozhodně však ne na úroveň 160 tisíc korun, na kterých kdysi startoval Logan pick-up.
Dacia Duster pick-up je prozatím hlavně designovým a technologickým cvičením, oficiální požehnání ještě nedostala
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024 - Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024 - Světovým autem roku 2025 se poprvé může stát „Číňan”, novinky z Říše středu mají skoro polovinu nominací
4.10.2024 - Audi na mrtvém koni cválá přímo do západu slunce, prodeje o desítky procent kolabují v Evropě i v USA
4.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva