Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čtyřválcové Porsche Macan už je k mání i v Německu. Je levnější, ne však levné
9.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za dvoulitr naladěný na 252 koní a 370 Nm, 18palcová litá kola či vcelku bohatou standardní výbavu dáte u našich sousedů 1,5 milionu korun.
O příchodu čtyřválcového Porsche Macan do Evropy jsme se zmiňovali již před dvěma roky. Dosud přitom verze 2,0 Turbo byla k mání pouze ve Velké Británii, a to ještě navíc ne zcela oficiálně - museli jste ji výslovně chtít, pak vám ji Porsche dodalo, v běžné nabídce nebylo. Teď už je a nejen v ní - varianta osazená přeplňovaným dvoulitrem zamířila také do německé nabídky, a tak je jistě jen otázkou času, než se objeví v té české.
S čím tedy můžeme počítat? Ve srovnání s původní britskou nabídkou s poněkud schopnějším SUV, neboť výkon motoru byl v mezičase navýšen na 252 koní v 5 000 otáčkách a 370 Nm při 1 600 ot./min. Standardem je sedmistupňový dvouspojkový automat PDK, sprint z klidu na stovku pak dvoulitrová verze zvládne za 6,7 sekundy. Pokud ovšem sáhnete po příplatkovém paketu Sport Chrono, zlepší se čas na 6,5 sekundy a maximálka na 229 km/h.
V závislosti na volbě litých kol a pneumatik (standardem jsou osmnáctky) se bude průměrná spotřeba pohybovat mezi 7,2 a 7,4 litry na sto kilometrů. Cena pak byla stanovena na 55 669 Eur (cca 1 506 500 Kč), což žádná láce ani nadále není. Nicméně ve srovnání s dosud nejlevnějším Porsche Macan S Diesel uspoříte nemalou sumu, neboť za „producenta sazí“ dáte v Německu 60 548 Eur (1 638 500 Kč).
Česká cena nejspíše bude o chloupek vyšší, otázkou je pak samozřejmě výbava. U našich sousedů ovšem již v základu nechybí sedadla stavitelná elektricky v osmi směrech a ve středu čalouněná Alcantarou, multimediální systém PCM, elektricky ovládaná záď, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu nebo černé lemy oken a černé brzdové třmeny. Dorazit pak má i odlišný výfuk s dvěma koncovkami.
Více si o 1 770 kilogramů vážící novince řekneme u příležitosti příchodu na český trh, pročež aktuálně jen dodáme, že v Německu je již možné zasílat dealerům objednávky. První vozy by pak k zákazníkům měly dorazit v červnu.
Čtyřválcové Porsche Macan již dorazilo i na německý trh, u nás tak bude k mání co nevidět
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 3 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 4 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 6 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 18:44 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus