Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čtyři turba dělají nejsilnější dieselový šestiválec světa. Nové BMW M550d ho má
26.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak vylepšit nejsilnější šestiválcový diesel světa se třemi turby? A co takhle čtvrtým turbem? M550d ho dostala a má pod kapotou celkem 400 koní.
Stávající nálady jsou možná na oko antidieselové, nicméně z prodejních statistik vyplynul jeden nezvratitelný fakt - bez naftových motorů by prémiové automobilky skoro neměly co prodávat. Registrace Jaguaru a Land Roveru na ně spoléhají z 90, respektive 95 procent, daleko od těchto čísel ovšem není ani BMW. Dieselový motor mají v Evropě tři ze čtyř prodaných vozů mnichovské automobilky. A BMW nově přichází s modelem, který tento poměr může jen zvýšit.
Řeč je o nové generaci typu M550d xDrive, který bude k dispozici jako sedan i kombík. Jak už označení modelu naznačuje, u obě karosářské verze jsou vybaveny pohonem všech kol (preferující ale zadní nápravu), standardem je také osmistupňová automatická převodovka. To ale u mnichovských vozů není nic neobvyklého - specialita se skrývá až pod kapotou. Zde najdeme první dieselové čtyřturbo světa a zároveň nejsilnější naftový šestiválec známý už z modelu 750d.
Jak jste se tedy již nejspíše dovtípili, řeč je o motoru B57B30TOP, který produkuje 400 koní v 4 400 otáčkách a 760 Nm dostupných od 2 000 ot./min. Již od tisíce otáček je ovšem k dispozici 450 Nm. To už je hodnota, na níž mnohé motory nedosáhnou ani v rámci své špičky.
Za tyto výkony vděčí pohonná jednotka čtyřem turbodmychadlům, z nichž dvě operují s menším plnicím tlakem a nahrazují předchozí velké turbo. Zároveň přitom fungují permanentně, ačkoliv BMW dodává, že v případě potřeby maximální akcelerace již od volnoběhu dochází ke krátkému přemostění nízkotlakých dmychadel pomocí klapky, abyste se mohli vskutku „odpíchnout“.
Pro sprint na stovku sedanu postačí 4,4 sekundy, kombi potřebuje 4,6 s. Ve srovnání s předchozím BMW M550d, jež používalo „pouze“ natřikrát přeplňovaný motor, tu máme zlepšení o tři desetiny. Co je možná ještě podstatnější, sedan je o pouhou desetinu pomalejší než M5 F10. A to je nějak rychlé auto.
Dalšími argumenty „pro“ je samozřejmě spotřeba, byť na normovaný průměr 5,9 l/100 km (respektive 6,2 l/100 km) se nejspíše nikdy nedostanete. Vůči standardnímu sedanu a kombíku se provedení M550d liší specifickými nárazníky, jinými bočními prahy, modrými brzdovými třmeny a spoilerem na zádi v případě sedanu.
Dále dostal vrcholný diesel do vínku 19palcová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 245/40 vpředu a 275/35 vzadu. Dvacetipalcové ráfky jsou k dispozici za příplatek, stejně jako třeba adaptivní podvozek M Suspension Professional. Standardně lze ale počítat se zavěšením M Sport snižujícím oproti základu světlou výšku o 10 mm či s řízením s proměnlivým převodem.
Uvnitř jsou odlišná přední sportovní sedadla, přičemž vše dekoruje záplava kůže, Alcantary a hliníkových dekorů. Nechybí ani všudypřítomná loga M. Ceny ovšem prozatím neznáme, oznámeny budou až v následujících týdnech s blížícím se zahájením prodeje. Nízké ale rozhodně nebudou.
Pětková řada dostala načtyřikrát přeplňovaný diesel. S ním sedan zvládá zrychlení na stovku za 4,4 sekundy, kombi je o dvě desetiny pomalejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
včera - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- 10. a 11. ledna se koná «100 km dei Campioni» včera 11:00
- Dakar 1. etapa: 412 km přes písek, kameny a suť 4.1.2025
- Prologem začal Dakar 2025 3.1.2025
- Přehled vítězů Paříž - Dakar 2.1.2025
- Jak vypadá trasa Dakaru 2025 1.1.2025
Nejnovější články
- Pokud vám nové Audi A6 připadá otřesné, nejste sami. Slavný designér na něm vidí jedinou pozitivní věc: Autora už vyhodili
včera - Němečtí socialisté mají skvělý plán, domácí automobilový průmysl prý zachrání návratem dotací na elektromobily
včera - SUV Alfy Romeo ukázalo cenu hybridizace. Jen s benzinovým motorem je o statisíce levnější, u nás se potichu prodává i s dieselem
včera - K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci”
včera - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva