Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Corvette Stingray Convertible C7 2014: přehlížená premiéra otevřené Vette
7.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Tohle auto v Ženevě zastínily evropské supersporty, pozornost si ale zaslouží. Oproti kupé prý nemá ani kilo nadváhy.
Corvette Stingray (C7) byla nezpochybnitelnou jedničkou letošního detroitského autosalonu a těch pět minut slávy už ji nikdo nikdy nesebere. Výběr destinace pro světovou premiéru byl samozřejmě správný - jednak mohla proběhnout přímo před nejdůležitějším publikem a zároveň také bez vážnější konkurence. V Ženevě by vedle téměř tisícikoňových strojů jako je McLaren P1 a LaFerrari či dramatu Lamborghini Veneno její záře poněkud vybledla, což se přesně stalo ohlášenému „Rejnokovi“ Convertible. Pojďme to trochu napravit.
Otevřený Stingray si zaslouží naši pozornost asi ze dvou primárních důvodů. Předně proto, že ani odstranění střechy vozu neubralo téměř nic na jeho atraktivitě. A zadruhé, General Motors se chlubí skoro až neuvěřitelnou věcí - automobilka říká, že Corvette C7 byla vyvíjená jako dvě auta v jednom a po otevření karoserie prý nebylo nutné dělat vůbec žádné strukturální změny, stačilo pouze přemístit úchyty bezpečnostních pásů. Hmnotnost původní střechy pak nahradil ovládací mechanizmus sklápění a Chevrolet vesele uvádí dřívější výkonovou hmotnost.
Stejně jako kupé i verze s plátěnou střechou je poháněná novým vidlicovým osmiválcem LT1 o objemu 6,2 litru s výkonem 456 koní a točivým momentem 610 newtonmetrů. Výkon jde na zadní kola prostřednictvím sedmistupňového manuálu, alternativně pak šestistupňového automatu. Detaily dynamiky Chevrolet neuvádí, zde ale bude důležitá také informace o možnosti ovládat střechu do rychlosti 50 km/h. Anebo třeba na dálku klíčem...
Zákazníci budou mít možnost hned od prvního dne po uvedení objednávat paket Z51 Performance. Podle tiskové zprávy GM obsahuje elektronicky řízený samosvorný diferenciál, mazání se suchou vanou, vylepšené brzdy, dodatečné chlazení převodovky a rozvodovky, stejně jako aerodynamický paket „vylepšující stabilitu ve vyšších rychlostech“.
Cenu Chevrolet neprozradil, řekl však něco neméně důležitého. Obě karosářské verze vyrazí na globální trh, včetně Evropy, současně a nejpozději do konce letošního rohu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
















Nová Corvette Stingray jako kupé i roadster živě v Ženevě
Výchozí konstrukce kupé byla podle GM natolik tuhá, že nebylo nutné po odstranění střechy dodávat žádné výztuhy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins