Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Corvette Stingray Convertible C7 2014: přehlížená premiéra otevřené Vette
7.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Tohle auto v Ženevě zastínily evropské supersporty, pozornost si ale zaslouží. Oproti kupé prý nemá ani kilo nadváhy.
Corvette Stingray (C7) byla nezpochybnitelnou jedničkou letošního detroitského autosalonu a těch pět minut slávy už ji nikdo nikdy nesebere. Výběr destinace pro světovou premiéru byl samozřejmě správný - jednak mohla proběhnout přímo před nejdůležitějším publikem a zároveň také bez vážnější konkurence. V Ženevě by vedle téměř tisícikoňových strojů jako je McLaren P1 a LaFerrari či dramatu Lamborghini Veneno její záře poněkud vybledla, což se přesně stalo ohlášenému „Rejnokovi“ Convertible. Pojďme to trochu napravit.
Otevřený Stingray si zaslouží naši pozornost asi ze dvou primárních důvodů. Předně proto, že ani odstranění střechy vozu neubralo téměř nic na jeho atraktivitě. A zadruhé, General Motors se chlubí skoro až neuvěřitelnou věcí - automobilka říká, že Corvette C7 byla vyvíjená jako dvě auta v jednom a po otevření karoserie prý nebylo nutné dělat vůbec žádné strukturální změny, stačilo pouze přemístit úchyty bezpečnostních pásů. Hmnotnost původní střechy pak nahradil ovládací mechanizmus sklápění a Chevrolet vesele uvádí dřívější výkonovou hmotnost.
Stejně jako kupé i verze s plátěnou střechou je poháněná novým vidlicovým osmiválcem LT1 o objemu 6,2 litru s výkonem 456 koní a točivým momentem 610 newtonmetrů. Výkon jde na zadní kola prostřednictvím sedmistupňového manuálu, alternativně pak šestistupňového automatu. Detaily dynamiky Chevrolet neuvádí, zde ale bude důležitá také informace o možnosti ovládat střechu do rychlosti 50 km/h. Anebo třeba na dálku klíčem...
Zákazníci budou mít možnost hned od prvního dne po uvedení objednávat paket Z51 Performance. Podle tiskové zprávy GM obsahuje elektronicky řízený samosvorný diferenciál, mazání se suchou vanou, vylepšené brzdy, dodatečné chlazení převodovky a rozvodovky, stejně jako aerodynamický paket „vylepšující stabilitu ve vyšších rychlostech“.
Cenu Chevrolet neprozradil, řekl však něco neméně důležitého. Obě karosářské verze vyrazí na globální trh, včetně Evropy, současně a nejpozději do konce letošního rohu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Nová Corvette Stingray jako kupé i roadster živě v Ženevě
Výchozí konstrukce kupé byla podle GM natolik tuhá, že nebylo nutné po odstranění střechy dodávat žádné výztuhy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus