Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Copak to Škoda testuje v Alpách? Chystá se brzký facelift Fabie?
31.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fabia Combi nafocená v Alpách má kamufláž, kterou byste očekávali u prototypu faceliftovaného provedení. Jenže Fabia je na trhu jen dva roky.
Třetí generace Škody Fabia byla světu odhalena před dvěma lety na autosalonu v Paříži. Prodej odstartoval jen měsíc poté, přičemž ještě před koncem roku 2014 mladoboleslavská automobilka zahájila rovněž výrobu kombíku. Produkce od té doby jen stoupá, přičemž za první letošní pololetí na evropském kontinentu narostly vůči loňsku o 19,6 procenta na 93 677 exemplářů.
Tato fakta zde nezmiňujeme jen tak. Zdá se z nich jasné, že Škoda nemá důvod Fabii jakkoli měnit, přesto se nyní Alpami prohání verze Combi s kamuflovanými čelními a zadními partiemi. Takto obvykle vídáme maskovaná auta, u kterých se chystá facelift. Na jeho přípravy bychom si ale pouhé dva roky po představení původního provedení nevsadili, i když to neznamená, že by musel být představen ještě letos či v jakkoli dohledné době.
Otázkou tedy je, co vlastně Škoda poblíž Grossglockneru (nikoliv v Jižní Evropě, jak zdroje naznačují) testuje. Patrná je upravená čelní maska a možná i jiné světlomety, tedy opět prvky, které jsou běžně součástí modernizace. Zezadu se pak zdá být jiný nárazník, další obvyklý projev faceliftu. Je tedy možné, že by automobilka přes veškeré úspěchy nové Fabie chtěla ještě víc?
Vyloučit to nelze a zřetelné zatížení zadní nápravy může být i projevem testů souvisejících technických změn (třeba příchod motoru 1,0 TSI lze očekávat dříve než později), na klasický facelift bychom si ale nevsadili ani pětník. Celý koncern Volkswagen se teď snaží šetřit, kde to jen jde a dříve avizované pětileté výrobní cykly musely zamířit pod stůl. Teď bude v kursu spíše „ždímání” již vyvinuté techniky a s něčím takovým nejdou brzké facelifty a nové generace dohromady.
Chystanému faceliftu zkrátka nevěříme a jistým potvrzením toho, že Škoda testuje něco jiného, mohou být i snímky stejně maskovaného Superbu pořízené na stejném místě. V případě vlajkové lodi, která je reálně na trhu jen něco přes rok, je facelift prakticky zcela vyloučen - u té lze modernizaci očekávat až někdy v roce 2019.
Nejpravděpodobnější možností se tak jeví testování něčeho, co bude u sériových provedení obou modelů v maskovaných partiích přítomno. Vsadili bychom si na zkoušky nových bezpečnostních a asistenčních systémů, jak ostatně naznačuje kamera či senzor na střeše Supebu. Ty by se mohly dostat ke všem modelům a je možné, že časem vykouknou na světlo světa i snímky částečně maskované Škody Octavia.
Asi se teď nedozvíme, kde je pravda, můžete si sami zkusit tipnout - oficiální vysvětlení dříve nebo později dorazí. Nyní tedy již jen dodáme, že níže přikládáme pár snímků obou zmiňovaných prototypů, další si můžete prohlédněte v galerii Auto Evolution a galerii Motor1.
Poblíž Grossglockneru byl nachytán tajuplný prototyp Škody Fabia Combi...
...a Superbu. V obou případech značka nejspíše testuje nové bezpečnostní či asistenční systémy
Zdroj: AutoEvolution, Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus