Co vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven

Šéf AMG znovu potvrdil, že hypersport značky dostane skutečný motor z F1. A mimo jiné prozradil jeho životnost, která není zase tak dechberoucí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Co vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven

10.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Co vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéf AMG znovu potvrdil, že hypersport značky dostane skutečný motor z F1. A mimo jiné prozradil jeho životnost, která není zase tak dechberoucí.

Mercedes se sice na ženevském autosalonu ukázal v dobrém světle, daleko více ovšem bude stánek třícípé hvězdy sledován na další významné evropské show, na zářijovém Frankfurtu. Tam bude představen nový hypersport AMG Project One postavený s pomocí techniky Formule 1. Jedním z pilířů má být motor, který od toho použitého ve Formuli 1 odvozený, bude to přímo on. Dosud se o něm hovořilo hlavně v souvislosti s výkonem, nyní tu máme i další data.

Šéf divize z Affalterbachu Tobias Moers se dříve holedbal, že se životností tohoto motoru nebude žádný problém, nyní ovšem prozradil, že pohonná jednotka složená z 1,6litrového přeplňovaného šestiválce a elektromotoru bude mít životnost pouze 50 000 kilometrů. Pochopitelně, na hypersportovní auto, s nímž málokterý z majitelů ujede více než pár tisíc kilometrů za celou dobu jeho vlastnictví, to nevypadá jako katastrofa, ale obecně je to dost málo, zvlášť na značku Mercedes, která se ráda chlubí trvanlivou technikou. Co na to říká Moers?

„Pro nás je to v pořádku. Myslím, že je to dost dobré,” konstatoval. Pochopitelně se nabízí i otázka, co se stane pak, co když někdo takové kilometry s autem najede a motor „oddělá”? „Takový je život motoru. Pak uděláme nějakou repasi, jako u závodního vozu,” řekl Moers, aniž by upřesnil, kdo ji bude platit. Jinak ale tvrdí, že auto se bude projevovat jako kterýkoli silniční vůz „Pro nastartování motoru nebude třeba týmu F1, ani speciálního závodního paliva. Prostě jen zmáčknete tlačítko a to je celé.“

Agregát by měl zvládat 11 000 otáček, což neohromilo technického šéfa Ferrari Michaela Leiterse. „Motor F1 se vytáčí až na 16 000 otáček... Jak ale chcete využít na silnici auto, které točí 16 000 otáček? Nejde to a pokud Project One nebude zvládat 16 000 otáček, musíte se ptát, co z motoru F1 vlastně zbylo,“ ptá se Leiters. Právě tato slova jsou podle něj důvodem, proč Ferrari ve svých vozech nebude používat motor z F1, ale pouze technologie, které budou uzpůsobeny konkrétnímu vozu.

Na to ale Moers reaguje bez váhání. „Je to motor 100procentně z F1. Pochopitelně jsme museli změnit pár věcí, motor se například točí do 11 000 otáček. Kolik spalovacích motorů ale toto zvládá? Ne mnoho. Museli jsme také upravit kompresní poměr, kvůli emisím. A nastavení vstřikování paliva, protože asi nechcete mít na silnici auto s volnoběhem ve 4 000 ot./min. Museli jsme zkrátka změnit věci, aby motor byl použitelný a plnil normy, o to tu jde,” trvá na svém Moers s tím, že „hardware” je pořád stejný, pouze s výjimkou lité, nikoli frézované hřídele.

Celkový výkon hybridní ústrojí má být okolo 1 000 koní. O jeho přenos se postará robotizovaný manuál, který jen s jednou, ne dvěma spojkami, neboť tato koncepce by zbytečně zvyšovala hmotnost. Ta se drží velmi nízko, přestože Project One vlastně dostane elektromotory hned tři. Dva o výkonu 120 kW jsou určeny pro přední nápravu, třetí je spojen se spalovací jednotkou skrze společnou hřídel. Půjde tedy o elektronickou čtyřkolku.

Podle plánů vznikne pouze 275 kusů tohoto vozu. Moers dopředu odmítá jakoukoliv možnost zvýšení tohoto čísla nebo příchod druhé vlnu tak, jak jsme to viděli u Fordu GT. „Lidé prostě chtějí svá auta hned. Prodloužení produkčního cyklu o dva nebo tři roky ale není v pořádku. Možná o rok a půl, kdy bude vznikat jedno auto denně, to může být.“

Cena vozu startuje na 2,27 milionech Eur (cca 61,34 milionu korun). Není přitom jisté, zda je v této sumě zahrnuta i nějaká servisní péče, např. zmíněná repase motoru, jež má přijít po 50 000 km. Nejspíše ne - Mercedes zřejmě ani neočekává, že s tímto autem někdo tuto vzdálenost ujede...


Co vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven - 1 - Ceny komponenty Formule 1 motor
Takto vypadá skutečný motor Mercedesu F1

Co vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven - 2 - Mercedes-AMG R50 oficialni ilustraceCo vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven - 3 - Mercedes-AMG R50 nova oficialni ilustrace 02
Takto se vůz ukázal na oficiálních ilustracích...

Co vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven - 4 - Mercedes-AMG Project One dalsi foto 02Co vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven - 5 - Mercedes-AMG Project One dalsi foto 01Co vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven - 6 - Mercedes-AMG Project One dalsi plus 01Co vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven - 7 - Mercedes-AMG Project One dalsi plus 02Co vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven - 8 - Mercedes-AMG Project One dalsi plus 03Co vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven - 9 - Mercedes-AMG Project One a Linkin Park dalsi 01Co vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven - 10 - Mercedes-AMG Project One a Linkin Park dalsi 02Co vydrží motor z F1 v silničním sporťáku AMG? Ne až tak moc, šéf šel s pravdou ven - 11 - Mercedes-AMG Project One a Linkin Park dalsi 03
...více o jeho podobě ale zřejmě naznačily snímky z designového studia - jeden z nápadů bude vozu nejspíše patřit

Zdroj: Motoring poprvé a podruhé

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.