Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko
4.9.2019 | Petr Prokopec
Osmá generace německé ikony dorazí v méně verzích než ta dosluhující. GTI a R však z trhu nezmizí, základ se 100 koňmi by pak měl být k mání již od 477 tisíc korun, překvapivě levně.
Volkswagen Golf osmé generace měl dle původních záměrů německé automobilky debutovat za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu. Nicméně těžkosti při vývoji nakonec v hesenské metropoli nechají zazářit jen nový elektrický hatchback ID.3. Ten samozřejmě do jisté míry bude pokrokový, značka však nejspíše doufá, že zpočátku mnoho lidí neosloví. Jakkoliv přitom tato strategie může na první pohled vypadat jako zcela nesmyslná, ve skutečnosti dává nemalou logiku. Němci totiž již předem deklarovali, že minimálně v prvních letech budou prodělávat desítky tisíc korun na každém prodaném kusu.
V případě Golfu se ovšem bude hrát naprosto jiná písnička, neboť stejně jako předchozí generace má i ta osmá přinést do firemní kasy nemalý obnos. Na to ostatně Volkswagen myslel již při vývoji, jakkoliv ani Němci samozřejmě ještě před pár lety netušili, že změna procedury měření emisí přinese výrobcům aut takové potíže. Výsledkem tak bude značné zúžení portfolia, do kterého se již nevrátí kabriolet. Na rozloučenou pak lze zamávat i provedení e-Golf, což ale není překvapivé, neboť právě za tento vůz bude zaskakovat ID.3.
Volkswagen tedy na jedné straně osekal náklady, na druhé straně však musel také nemalou měrou utrácet. Všechny benzinové verze totiž dostanou již standardně deaktivaci válců, stejně jako mild-hybridní techniku. Počítat přitom můžeme s litrovými tříválci a 1,5litrovými nebo dvoulitrovými čtyřválci, jenž budou s výkonem startovat na 100 koních. Vrchol nabídky přitom stejně jako dosud budou okupovat verze GTI a R, z nichž první počítá s 280 koňmi a druhá s 350 koňmi a pohonem všech kol.
V závislosti na vaší volbě pak dostanete standardně šestistupňový manuál či sedmistupňový automat, za který si bude možné připlatit, u vrcholného R ale bude standardem, stejně jako zmíněný pohon 4x4. Také za te si bude u jiných verzí možné připlatit, jedinou možností by pak měl být také pro variantu Alltrack. Té se přitom čistka dotknout nemá, stejně jako klasického kombíku Variant. A obejít se Golf nehodlá ani bez dieselu, ostatně dle očekávání se hlavně nová dvoulitrová jednotka má stát jedním z nejprodávanějších motorů.
Kromě vyšších nákladů na ekologičtější motory sahal VW do firemní kasy také patřičně hluboko v případě interiéru, kde víceméně skončí fyzická tlačítka. Ovládání místo toho bude mít na starosti středový displej, jenž bude k mání ve dvou velikostech (v základu prý máme čekat 9,2 palce). Ve dvou konfiguracích dorazí také digitální přístrojový štít, konektivitu pak ještě umocní možnost modernizace vozu online. Právě hlavně ta společně se zabezpečením stojí za zpožděním vývoje.
Všechny tyto informace publikoval s odvoláním na zdroj uvnitř automobilky německý magazín Focus a není mnoho důvodů jim nevěřit. Podle téhož zdroje se premiéra uskuteční v říjnu ve Wolfsburgu a ač značka původně počítala s tím, že do prodeje Golf osmé generace pustí až na počátku příštího roku, první vozy by měly být vyexpedovány ještě před Vánoci. Ceny pak mají startovat na 18 500 Eur (cca 477 tisíc Kč).
Taková suma je překvapivá, neboť novinka bude ve všech ohledech lepší než současný model, vůči kterému nabídne více stylu, prostoru uvnitř i nižší spotřebu a větší ohled k životnímu prostředí. Přesto má být citelně levnější než sedmá generace, která v Německu s tříválcem startuje na 21 415 Eur (552 490 Kč). Jsme tedy opravdu zvědavi, kde bude nový Golf začínat, neboť pokud se potvrdí domácí cena, u nás by se mohl dostat až ke 400 tisíc korun, což by bylo skutečně nezvykle málo.
Osmá generace Volkswagenu Golf na nových neoficiálních ilustracích...
...odpovídá záběrům špionážních fotografů, kteří vůz nachytali bez maskování
Stranou zájmu profesionálních špiónů nezůstala ani kabina
Zdroj: Focus
Bleskovky
- Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
před 10 hodinami - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
včera - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Youtuber podrobil Teslu Cybertruck dalšímu drsnému testu odolnosti, v jednu chvíli se doslova rozpadla na kusy
před 3 hodinami - K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne?
před 5 hodinami - Nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodejně se mohutně propadá v Evropě i v USA, u nás se prodává jedno auto za měsíc
před 6 hodinami - Porsche faceliftovalo 911 i jako Carreru S a marně tápeme nad smyslem. Hybridu se vyhnulo, přesto jí vzalo výjimečnost a mohutně ji zdražilo
před 8 hodinami - Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva