Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km
9.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hybridní technika DS5 má za sebou softwarovou revizi snižující ve spojení s novými pneumatikami papírovou průměrnou spotřebu na 3,5 l/100 km.
V polovině září nás Peugeot upozornil na využití skrytých rezerv hybridního pohonu v crossoveru 3008 Hybrid4. Úpravou řídicího softwaru spalovacího agregátu i elektromotoru a výměnou původních pneumatik za šestnáctipalcové gumy s nižším valivým odporem se Francouzům podařilo snížit průměrnou papírovou spotřebu z 3,8 až 4,1 l (podle výbavy) na 3,5, respektive 3,8 litru na sto kilometrů.
Protože je v rámci koncernu PSA technika Hybrid4 sdílena také značkou Citroën, bylo pouze otázkou času, kdy se totožné modifikace objeví také u jeho modelu DS5. Stejně jako v Peugeotu, také zde pracuje dvoulitrové HDi o výkonu 163 koní roztáčející kola přední nápravy a elektromotor s výkonem 37 koní zajišťující pohon zadní nápravy. Automobilka říká, že změny v programu pomohly zefektivnit využití energie získané z rekuperace brzděním a jízdou na volnoběh a vylepšit způsob distribuce takto získané energie z akumulátorů zpět na elektromotor.
Co nám zde chybí, jsou údaje o přesné spotřebě, místo nich nám Citroën předkládá pouze průměrné hodnoty emisí oxidu uhličitého. Rovněž u DS5 úspora závisí na výbavě a použitých kolech. U modelu DS5 Design (v ČR se neprodává) to dělá snížení CO2 z 99 na 91 g na 1 km, což by mělo představovat vylepšení z 3,8 na 3,5 litru na 100 kilometrů. V případě lépe vybavených a těžších DS5 Style a Sport Citroën udává redukci ze 107 na 102 g/km a to by měl být ekvivalent 3,9 litru nafty.
Citroën kromě toho tvrdí, že volbou menších sedmnáctipalcových kol je možné dostat se u verzí Style a Sport až na 91 g/km, tedy 3,5 l/100 km, každopádně hraní si s desetinkami litrů je nutné brát s ohledem na praxi se značnou rezervou, ostatně stejně jako celou změnu S ohledem na zvrácenost dnešní doby je totiž více než pravděpodobné, že faktická efektivita celého ústrojí se nezměnila a byla pouze lépe ušita na míru evropskému testu normované spotřeby. Právě od ní se určování emisí CO2 a odvozených pokut za „nadlimitní hodnoty” odvíjí a automobilky při konstrukci nových aut pomalu nemyslí na nic jiného.
Milé každopádně od Citroënu, že ceny vozu zůstávají původní, pár faktických změn se na autě přece jen odehrálo.









Citroën tvrdí, že DS5 Hybrid4 je nyní schopné jezdit v průměru za 3,5 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 2 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 2 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 4 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 5 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 7 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 13:58 - jerry
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee