Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS5 Hybrid4 2013: dvěma novinkami za spotřebou 3,5 l/100 km
9.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hybridní technika DS5 má za sebou softwarovou revizi snižující ve spojení s novými pneumatikami papírovou průměrnou spotřebu na 3,5 l/100 km.
V polovině září nás Peugeot upozornil na využití skrytých rezerv hybridního pohonu v crossoveru 3008 Hybrid4. Úpravou řídicího softwaru spalovacího agregátu i elektromotoru a výměnou původních pneumatik za šestnáctipalcové gumy s nižším valivým odporem se Francouzům podařilo snížit průměrnou papírovou spotřebu z 3,8 až 4,1 l (podle výbavy) na 3,5, respektive 3,8 litru na sto kilometrů.
Protože je v rámci koncernu PSA technika Hybrid4 sdílena také značkou Citroën, bylo pouze otázkou času, kdy se totožné modifikace objeví také u jeho modelu DS5. Stejně jako v Peugeotu, také zde pracuje dvoulitrové HDi o výkonu 163 koní roztáčející kola přední nápravy a elektromotor s výkonem 37 koní zajišťující pohon zadní nápravy. Automobilka říká, že změny v programu pomohly zefektivnit využití energie získané z rekuperace brzděním a jízdou na volnoběh a vylepšit způsob distribuce takto získané energie z akumulátorů zpět na elektromotor.
Co nám zde chybí, jsou údaje o přesné spotřebě, místo nich nám Citroën předkládá pouze průměrné hodnoty emisí oxidu uhličitého. Rovněž u DS5 úspora závisí na výbavě a použitých kolech. U modelu DS5 Design (v ČR se neprodává) to dělá snížení CO2 z 99 na 91 g na 1 km, což by mělo představovat vylepšení z 3,8 na 3,5 litru na 100 kilometrů. V případě lépe vybavených a těžších DS5 Style a Sport Citroën udává redukci ze 107 na 102 g/km a to by měl být ekvivalent 3,9 litru nafty.
Citroën kromě toho tvrdí, že volbou menších sedmnáctipalcových kol je možné dostat se u verzí Style a Sport až na 91 g/km, tedy 3,5 l/100 km, každopádně hraní si s desetinkami litrů je nutné brát s ohledem na praxi se značnou rezervou, ostatně stejně jako celou změnu S ohledem na zvrácenost dnešní doby je totiž více než pravděpodobné, že faktická efektivita celého ústrojí se nezměnila a byla pouze lépe ušita na míru evropskému testu normované spotřeby. Právě od ní se určování emisí CO2 a odvozených pokut za „nadlimitní hodnoty” odvíjí a automobilky při konstrukci nových aut pomalu nemyslí na nic jiného.
Milé každopádně od Citroënu, že ceny vozu zůstávají původní, pár faktických změn se na autě přece jen odehrálo.









Citroën tvrdí, že DS5 Hybrid4 je nyní schopné jezdit v průměru za 3,5 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 57 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 3 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 5 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins