Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroen DS5: další francouzská bohyně je na světě
19.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po modelech DS3 a DS4 přichází Citroen s dosud největším modelem ze své nové řady - DS5. Snaží se být něčím více než jen luxusnější C5, daří se mu to?
Citroën dále pracuje na budování image své nové řady DS. Ta si bere jméno od zřejmě nejslavnějšího Citroënu vůbec, původní limuzíny DS, chcete-li déesse nebo česky bohyně. Cílem automobilky je využít existující techniky k vytvoření jakési paralelní řady modelů, které se budou orientovat na náročnější klientelu. Jak jsme již mohli vidět v případě modelu DS3 a zejména pak větším DS4, nejde na to Citroën jen pouhým „přestrojením” existujících modelů, ale spíše vytvořením nově pojatých vozů, které jsou na těch stávajících jen volně založené. A stejným způsobem vznikla i nová DS5, kterou automobilka právě představila před veřejným debutem v čínské Šanghaji.
Jak již název naznačuje, DS5 je dosud největším Citroënem řady DS. S délkou 4,52 metru, výškou 1,5 metru a šířkou 1,85 metru je větší než DS4, ale zároveň menší než C5, tedy alespoň na délku a šířku. Na výšku je naopak o něco vyšší, což naznačuje charakter vozu - více než klasický sedanem nebo kombi je jakýmsi crossoverem, křížencem na pomezí hatchbacku a SUV.
Na pohled vůz nezapře své kořeny v někdejším konceptu C-Sportlounge, stejně dobře jej ale můžeme označit jako „přerostlou DS4”. Vůz si prakticky odpouští větší designové výstřelky a zejména mnoha svými detaily se drží právě toho, s čím přišla DS4. Ve výsledku jde tak o jakýsi mix obou zmíněných aut - z C-Sportlounge si bere hlavně svůj základní tvar, z DS4 řešení drobnějších částí.
I interiér lze stručně popsat jako typický pro modely s písmeny DS v názvu, když k jakési bachratější základní architektuře přidává řadu kvalitních materiálů jako dřevo, hliník a kůži. A ostatně i sedadla Bracelet jsou poněkud zvláštní, když připomenou spíše vaši domácí pohovku než „sicny” automobilu. Za zmínku stojí i fakt, že se DS5 bude chlubit objemným zavazadelníkem o kapacitě až 465 litrů.
O technice vozu zatím nevíme vše, jisté ale je, že se DS5 stane prvním Citroënem, který využije pohonu Hybrid4. Ten sestává z naftového motoru uloženého v přídi a dvou elektromotorů, jenž si našly místo v zadních kolech. Výsledkem je celkový výkon 200 koní, schopnost provozu na čistě elektrický pohon (mělo by se tedy jednat o tzv. plug-in hybrid), spotřeba odpovídající emisím CO2 ve výši 99 g/km a pohon všech kol i přes absenci kardanu a diferenciálu, který se u konvenčního auta o pohon zadní osy stará. Úplné technické parametry přinese buď šanghajský debut, nebo pozdější upřesnění - Hybrid4 jistě nebud jediným pohonem v nabídce.
Dále víme jen tolik, že francouzská novinka se dostane do prodejů ještě před koncem letošního roku a na přiložených snímcích si můžeme prohlédnout již její produkční provedení s šedou barvou karoserie a 20" koly.
Další podrobnosti vám samozřejmě přineseme v momentě, kdy vejdou ve známost.
Citroën DS5 na oficiálních snímcích...
...a na videu ze světové premiéry v Šanghaji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus