Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroen DS3 Racing: kompletní specifikace, první cena
25.8.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Je to tady, Citroën se zase jednou pokusil využít zkušeností získaných v rally a připravil malé a nadupané auto. Na fotkách vypadá velmi dobře, 200 koní pod kapotou je také příslibem zajímavých zážitků. Dočkáme se pravého nástupce výborného Saxa VTS?
Citroën se už dlouho a velmi úspěšně angažuje v závodech rally a výsledkem tohoto snažení je zisk Poháru konstruktérů v šesti a Poháru jezdců v pěti ročnících. Ovšem zatím se to nijak zásadně, pomineme-li nálepky, neprojevilo v běžně nabízených modelech. S tím je konec, přichází Citroën DS3 Racing. Základem tohoto mini hot hatche je již tak pohledný DS3 Sport Chic. Ten si vzala do parády divize Racing, která si pohrála nejen se vzhledem, ale i s technikou.
Design rovnou na okruh
Od DS3 přebírá všechny stylové prvky a přidává k nim sportovní prvky jako je vzduchový difuzor, dvojitá chromovaná koncovka výfuku nebo karbonové provedení řady dílů karoserie (vzduchový difuzor, lišta předního nárazníku, prahy, rozšířené blatníky), které vozu dodávají sportovní a atletický vzhled. To doplňují 18" kola hi-tech designu. Na výběr bude ze dvou odstínů karoserie - první je černá Obsidien, kterou doplňuje oranžová střecha, druhou je bílá Banquise s šedou střechou. Komu to bude málo, může ještě doplnit ozdobné samolepicí fólie.
Uvnitř už změny tak radiáklní nejsou. Také zde najdeme karbonové prvky, z toho materiálu je středová část palubní desky, spodní lišta volantu a držáky přístrojové kapličky. Jistou exkluzivitu naznačuje výšivka Citroën Racing na opěradlech předních sedadel a číslovaný štítek na čalounění stropu.
Více koní, vyleaděný podvozek
Jením z nejvýraznějších prvků Citroën DS3 Racing je motor. Na jeho vyladění se podílel tým Citroën Racing, který u toho prý využil zkušenosti týmů značky ve WRC. U 1,6 litrového motoru THP 150, který jsme chválili v testu Peugeotu 308, se technikům podařilo zvýšit výkon ze 156 na 202 k. Došlo i ke zvýšení točivého momentu z 240 Nm na 275 Nm, což představuje nárůst o téměř 15 %. Tento moment je k dispozici u většího rozsahu otáček, což zaručuje větší pružnost a pohodlnější řízení.
Také podvozek a nápravy vozu Citroën DS3 prošly vylepšením tak, aby byly schopny sekundovat silnějšímu motoru. Velká péče byla věnována odpružení, tlumiče byly speciálně vyladěny a přední i zadní rozchod byl rozšířen o 30 mm. Došlo také ke snížení světlé výšky vozu o 15 mm. Řízení bylo také upraveno, aby bylo přesnější a lépe vyhovovalo sportovnímu duchu auta. Závodní úpravou prošel i systém brzd, který vepředu tvoří brzdy opatřené čtyřpístovými třmeny a speciálními kotouči.
Kdo se už nemůže dočkat, pro toho máme dobrou zprávu. První objednávky na model Citroën DS3 Racing bude možné podávat od 1. září 2010. První zájemci si budou moci tuto novinku, která se nabízí za cenu od 29 990 €, odvézt koncem roku.
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec THP 200 BV6
Objem: 1598 ccm
Největší výkon: 149 kW (202 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 275 Nm při 2 000 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95-98
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka. Pohon předních kol.
Výkony
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,5 s
1000 m pevný start: 26,5 s
Rozměry
Délka: 3 962 mm
Šířka: 1 717mm
Výška: 1 443 mm
Rozvor náprav: 2 464 mm
Pneumatiky: 215 / 40 R 18
Výbava a cena
Hlavní výbava nad rámec výbavy CITROËN DS3 Sport Chic
Vnější a vnitřní karbonová úprava povrchu
Litá 18palcová kola s technologií reverse
Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
Automatické rozsvěcování světlometů
Automatické spouštění předních stěračů
Zadní parkovací asistent
Elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek
Odstíny karoserie
Černá Onyx / oranžová střecha
=> oranžová kola, oranžová lišta a stylizované šípy vepředu
Bílá Banquise / šedá střecha
=> Matně šedá kola, karbonová lišta a stylizované šípy vepředu
Čalounění
Látkové čalounění Trami Mistral / Alcantara
Sportovní sedadla (posílené držení) s nápisem Citroën Racing
Zvláštní koberečky a úprava dálkového ovladače
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 35 minutami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 2 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 3 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva