Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS3, DS4 a DS5 2015: lehký facelift přinesl hlavně nové motory
18.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Všechny modely „prémiové“ trojky dostaly nově naladěný čtyřválec THP 165. DS4 pak profituje rovněž z tříválce PureTech 130 a dieselu BlueHDi.
Francouzská automobilka před pár dny ohlásila facelift Citroënu C4. Mimo to se ovšem jisté modernizace dočká také „prémiová“ část nabídky, a sice modely DS3, DS4 a DS5. Po stránce vizuální máme prozatím k dispozici pouze informace týkající se zlatého středu, tedy hatchbacku DS4. Ten měl dostat lehce pozměněná čelní i zadní světla, po rozdílech ale zjevně budete muset pátrat s lupou v ruce.
O trochu více se značka rozjela v rámci příplatkové výbavy, která nově zahrnuje dvoubarevný lak karoserie. V rámci střechy pak můžete vybírat ze tří různých odstínů, tím ale stávající informace končí. Vypravit se tak můžeme pod kapotu, kde je těch novinek přeci jen o poznání více. Navíc jsou lépe zdokumentované, tápat tedy již nebudeme.
Začít můžeme tím, že padáka dostal benzinový motor VTI naladěný na 120 koní. Na jeho místo pak nastoupil litrový tříválec PureTech 130, jehož výkon si jistě snadno domyslíte. Nárůst výkonu provází i zvýšení točivého momentu ze 160 na 230 Nm. Mimo to dorazil také systém start/stop, pročež spotřeba poklesla na 5 litrů na 100 kilometrů.
Dalším nováčkem pod kapotou je dieselový motor 1,6 BlueHDi, který nahrazuje předchozí agregát e-HDi o stejném objemu. Výkon narostl o pět koní na 120, točivý moment pak stoupl z 270 na 300 Nm. Ani v tomto případě nebyl opomenut systém start/stop, což mělo spotřebu srazit na 3,7 l/100 km, emise CO2 pak činí 97 g/km.
Obě pohonné jednotky plní standardy Euro 6, což lze říci také o 1,6litrovém přeplňovaném čtyřválci THP 165. Ten nahrazuje předchozí agregát téhož objemu, ovšem naladěný na 155 koní. Točivý moment zůstává na 240 Nm, novinkou je ale rovněž v tomto případě standardně dodávaný start/stop.
Tím změny u Citroënu DS4 končí, přesunout se tedy můžeme k menšímu a většímu modelu. V obou případech se však Citroën zatím zmiňuje pouze o příchodu výše uvedeného motoru THP 165, který u DS3 stlačil spotřebu o 10 procent na 5,6 l/100 km. Nic bližšího již známé není, podrobnosti ale vyjdou najevo v lednu, kdy mají být oznámeny ceny.
Velmi lehká modernizace nadělila Citroënu DS4 pouze nová světla. Více se úřadovalo pod kapotou, kde najdeme tři nové motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 12.26. 08:54 - Enochflyn
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien