Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS3, DS4 a DS5 2015: lehký facelift přinesl hlavně nové motory
18.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Všechny modely „prémiové“ trojky dostaly nově naladěný čtyřválec THP 165. DS4 pak profituje rovněž z tříválce PureTech 130 a dieselu BlueHDi.
Francouzská automobilka před pár dny ohlásila facelift Citroënu C4. Mimo to se ovšem jisté modernizace dočká také „prémiová“ část nabídky, a sice modely DS3, DS4 a DS5. Po stránce vizuální máme prozatím k dispozici pouze informace týkající se zlatého středu, tedy hatchbacku DS4. Ten měl dostat lehce pozměněná čelní i zadní světla, po rozdílech ale zjevně budete muset pátrat s lupou v ruce.
O trochu více se značka rozjela v rámci příplatkové výbavy, která nově zahrnuje dvoubarevný lak karoserie. V rámci střechy pak můžete vybírat ze tří různých odstínů, tím ale stávající informace končí. Vypravit se tak můžeme pod kapotu, kde je těch novinek přeci jen o poznání více. Navíc jsou lépe zdokumentované, tápat tedy již nebudeme.
Začít můžeme tím, že padáka dostal benzinový motor VTI naladěný na 120 koní. Na jeho místo pak nastoupil litrový tříválec PureTech 130, jehož výkon si jistě snadno domyslíte. Nárůst výkonu provází i zvýšení točivého momentu ze 160 na 230 Nm. Mimo to dorazil také systém start/stop, pročež spotřeba poklesla na 5 litrů na 100 kilometrů.
Dalším nováčkem pod kapotou je dieselový motor 1,6 BlueHDi, který nahrazuje předchozí agregát e-HDi o stejném objemu. Výkon narostl o pět koní na 120, točivý moment pak stoupl z 270 na 300 Nm. Ani v tomto případě nebyl opomenut systém start/stop, což mělo spotřebu srazit na 3,7 l/100 km, emise CO2 pak činí 97 g/km.
Obě pohonné jednotky plní standardy Euro 6, což lze říci také o 1,6litrovém přeplňovaném čtyřválci THP 165. Ten nahrazuje předchozí agregát téhož objemu, ovšem naladěný na 155 koní. Točivý moment zůstává na 240 Nm, novinkou je ale rovněž v tomto případě standardně dodávaný start/stop.
Tím změny u Citroënu DS4 končí, přesunout se tedy můžeme k menšímu a většímu modelu. V obou případech se však Citroën zatím zmiňuje pouze o příchodu výše uvedeného motoru THP 165, který u DS3 stlačil spotřebu o 10 procent na 5,6 l/100 km. Nic bližšího již známé není, podrobnosti ale vyjdou najevo v lednu, kdy mají být oznámeny ceny.













Velmi lehká modernizace nadělila Citroënu DS4 pouze nová světla. Více se úřadovalo pod kapotou, kde najdeme tři nové motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Troufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před hodinouDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva