Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS: do 12 měsíců dorazí tři nové modely, Evropě se možná vyhnou
28.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokles evropských prodejů žene Citroën do Číny, kde kromě prodeje bude probíhat také vývoj. Kvůli tomu si zřejmě první SUV s logem DS nekoupíte.
Pozice Citroënu na evropských trzích není záviděníhodná - ze všech tří francouzských automobilek je to totiž právě značka s dvojicí chromových šípů, která za loňskými výsledky zaostává každý letošní měsíc. Řeč je ovšem hlavně o produkci zaměřené na co nejširší spektrum zákazníků. Oproti tomu divize DS profituje měrou nebývalou, přičemž v průběhu následujících 12 měsíců můžeme očekávat další navýšení produkce. Starý kontinent jí však pravděpodobně zůstane ušetřen, neboť trojice nových modelů má být uzpůsobena na míru čínskému trhu.
O prvním zástupci této trojice, Citroënu DS 5LS, jsme již hovořili v samostatném článku, nyní se proto zaměříme hlavně na zbývající dva zástupce, přičemž podle Frédérica Banzeta, šéfa divize, se jedním z nich stane první SUV s logem DS. To bude po stránce designové inspirované konceptem Wild Rubis, který se ukázal letos v Šanghaji, zatímco podvozek bude užívat té samé platformy, co ostatní modely DS5.
Další novinkou se pak stane luxusní sedan, jenž by pro změnu měl vyrůst z konceptu Numero 9. V jeho případě tak máme počítat s množstvím chromu a LEDek, přičemž do výroby dorazí někdy na počátku roku 2015. O rok později tak již budou linky v plném proudu, díky čemuž Citroën počítá s navýšením celkové produkce továrny v Shenzenu na 200 000 exemplářů.
Zajímavé přitom je, že zejména v případě SUV bychom se mohli dočkat importu do Evropy. Přepravní náklady totiž podle šéfa produktového plánování Thomase d’Haussyho nejsou zrovna enormní, jejich výši pak navíc pokryjí úspory, kterých Citroën dosáhne díky ponížení vývojových prací. Jediným možným stigmatem tak bude nálepka „Made in China“.
Na tento „zpětný dovoz” bychom si ovšem měli zvyknout, neboť francouzská automobilka právě kvůli nižším personálním a vývojovým nákladům počítá s tím, že by divize DS vyvíjela v Číně mnohem více svých modelů. Podle Banzeta tím ovšem zákazníci Starého kontinentu vlastně jen získají, neboť např. čínský model DS5 svou kvalitou převyšuje ten francouzský.
Důraz na kvalitu klade Citroën záměrně, neboť počítá s výrazným rozšířením počtu svých showroomů na čínském trhu (na více než sto dealerství zasvěcených řadě DS). Tato expanze jde přitom ruku v ruce se stále větším hladem tamních zákazníků po prémiových vozech. Zatímco totiž nyní činí podíl 9 procent, v brzké době prý naroste na 15-20 %.
Touha čínské klientely po luxusnějších vozech tak bude větší než na tradičních trzích, díky čemuž se vlastně ani nemůžeme Citroënu divit, že hodlá uzmout velký kus koláče ještě v zárodku jeho pečení. Stejně jako není překvapením, že Banzet zmiňuje konec modelu C5, který již nedostane přímého nástupce, a to kvůli propadajícím evropským prodejům. Zájemce o luxus by totiž měly uspokojit právě modely DS.
Citroën Wild Rubis je předzvěstí vůbec prvního SUV s logem DS. Prodávat se ale dost možná bude pouze v Číně
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus