Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky
4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) S vysokým výkonem spojil Citroën snížený podvozek, agresivní vzhled a kůží čalouněnou kabinu. Vše možná pustí do prodeje.
Pátek není zrovna dnem, kdy by se většina lidí přetrhla. Představuje pro ně jakousi malou sobotu a s ní spojený relax. Pro marketingová oddělení automobilek je ale zrovna ten dnešní pátek opravdu horečnatým dnem. Na světlo světa totiž vylézá jedna podstatná novinka za druhou. Představit jsme si tak již mohli nové BMW M4 Cabrio, které se ukáže za dva týdny v New Yorku. Jen o pár dní později bude zahájen autosalon v Pekingu, kde hodlá pro změnu debutovat Citroën DS 5LS R.
Ačkoliv se zatím jedná o koncept, do série s největší pravděpodobností dorazí vše, co vidíte na oficiální fotkách. Zvenčí zaujme speciální anodisovaný lak Carmine Red, který doplňují šedé pruhy v matném provedení, maska vyvedená v tmavém chromu nebo 20palcová litá kola. Mimo to jsou všudypřítomná loga „R“, přičemž dravý design jen podtrhuje snížení podvozku o 15 milimetrů oproti standardnímu provedení.
Změnami se pyšní i interiér, kde některé části volantu, středového tunelu a dveřních madel zdobí uhlíková vlákna. Těm dělá společnost čalounění, jež kombinuje kůži s Alcantarou a vygravírovanými logy DS. Nechybí pádla pod volantem, s nimiž ovládáte sekvenční převodovku napojenou na 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec. Jeho výkon přitom narostl na 300 koní, točivý moment pak činí 400 Nm.
O jízdní dynamice se Citroën již nezmiňuje, stejně jako není jisté, zda pohonná jednotka dorazí do výroby právě v tomto naladění. Automobilka ovšem dodává, že nové „eRko“ určené stejně jako standardní model pouze čínskému publiku má odkazovat na program WRC. Dá se tedy předpokládat, že i produkční verze by mohla přijít s vyšším než standardním počtem koní pod kapotou.
Na další konkrétní informace si budeme muset ještě nějaké dva týdny počkat, stejně jako bude asi zajímavá cena modelu. Pokud by šel do prodeje ve stávajícím provedení, pak dozajista bude stát více než 1,5 milionu korun. Citroën totiž kromě výše uvedených změn upravil také šasí a brzdy, přičemž dodává, že veškerý karbon, který vidíte, je pravý.
Citroën DS 5LS R do Evropy nedorazí. V jeho případě přitom absence opravdu litujeme, působivý je totiž vzhled i výkon pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus