Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky

(+ video) S vysokým výkonem spojil Citroën snížený podvozek, agresivní vzhled a kůží čalouněnou kabinu. Vše možná pustí do prodeje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky

4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) S vysokým výkonem spojil Citroën snížený podvozek, agresivní vzhled a kůží čalouněnou kabinu. Vše možná pustí do prodeje.

Pátek není zrovna dnem, kdy by se většina lidí přetrhla. Představuje pro ně jakousi malou sobotu a s ní spojený relax. Pro marketingová oddělení automobilek je ale zrovna ten dnešní pátek opravdu horečnatým dnem. Na světlo světa totiž vylézá jedna podstatná novinka za druhou. Představit jsme si tak již mohli nové BMW M4 Cabrio, které se ukáže za dva týdny v New Yorku. Jen o pár dní později bude zahájen autosalon v Pekingu, kde hodlá pro změnu debutovat Citroën DS 5LS R.

Ačkoliv se zatím jedná o koncept, do série s největší pravděpodobností dorazí vše, co vidíte na oficiální fotkách. Zvenčí zaujme speciální anodisovaný lak Carmine Red, který doplňují šedé pruhy v matném provedení, maska vyvedená v tmavém chromu nebo 20palcová litá kola. Mimo to jsou všudypřítomná loga „R“, přičemž dravý design jen podtrhuje snížení podvozku o 15 milimetrů oproti standardnímu provedení.

Změnami se pyšní i interiér, kde některé části volantu, středového tunelu a dveřních madel zdobí uhlíková vlákna. Těm dělá společnost čalounění, jež kombinuje kůži s Alcantarou a vygravírovanými logy DS. Nechybí pádla pod volantem, s nimiž ovládáte sekvenční převodovku napojenou na 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec. Jeho výkon přitom narostl na 300 koní, točivý moment pak činí 400 Nm.

O jízdní dynamice se Citroën již nezmiňuje, stejně jako není jisté, zda pohonná jednotka dorazí do výroby právě v tomto naladění. Automobilka ovšem dodává, že nové „eRko“ určené stejně jako standardní model pouze čínskému publiku má odkazovat na program WRC. Dá se tedy předpokládat, že i produkční verze by mohla přijít s vyšším než standardním počtem koní pod kapotou.

Na další konkrétní informace si budeme muset ještě nějaké dva týdny počkat, stejně jako bude asi zajímavá cena modelu. Pokud by šel do prodeje ve stávajícím provedení, pak dozajista bude stát více než 1,5 milionu korun. Citroën totiž kromě výše uvedených změn upravil také šasí a brzdy, přičemž dodává, že veškerý karbon, který vidíte, je pravý.


Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky - 1 - Citroen DS 5LS R prvni sada 01Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky - 2 - Citroen DS 5LS R prvni sada 02Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky - 3 - Citroen DS 5LS R prvni sada 03Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky - 4 - Citroen DS 5LS R prvni sada 04Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky - 5 - Citroen DS 5LS R prvni sada 05Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky - 6 - Citroen DS 5LS R prvni sada 06Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky - 7 - Citroen DS 5LS R prvni sada 07Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky - 8 - Citroen DS 5LS R prvni sada 08Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky - 9 - Citroen DS 5LS R prvni sada 09Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky - 10 - Citroen DS 5LS R prvni sada 10Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky - 11 - Citroen DS 5LS R prvni sada 11Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky - 12 - Citroen DS 5LS R prvni sada 12Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky - 13 - Citroen DS 5LS R prvni sada 13
Citroën DS 5LS R do Evropy nedorazí. V jeho případě přitom absence opravdu litujeme, působivý je totiž vzhled i výkon pod kapotou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.