Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS 5LS na nových fotkách, s výkonem 200 koní dá stovku za 8 sekund
1.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Francouzská limuzína odhaluje kompletní technické parametry. Je rychlejší než evropský model DS5, ale také méně prostorná.
O návratu „Fantomasovy limuzíny“ se dnes nezmiňujeme poprvé. Dosud jsme ovšem měli tu čest pouze s fotkami pořízenými ve studiu, mnoho informací pak nepadlo ani v rámci jízdní dynamiky. Prozatím jsme totiž uvedli jen tolik, že novinka určená striktně pro čínský trh dostane tři benzinové motory. Dva z nich přitom skloubí přeplňování s 1,6litrovým objemem, základní 1,8litrová pohonná jednotka ovšem bude atmosférická.
Začneme právě nepřeplňovaným agregátem VTi, který produkuje 140 koní a 170 Nm točivého momentu. S touto silou je možné spojit pětistupňový manuál či šestistupňový automat, přičemž nejvyšší rychlost v obou případech činí 192 km/h. U ručně řazené převodovky lze pak počítat se sprintem z klidu na stovku za 10,6 sekundy, zatímco u samočinné převodovky se čas natáhne na 12,1 s.
V případě agregátu 1,6 THP lze počítat s působivějšími hodnotami, a to již u slabší verze slibující 160 koní a 240 Nm. Stovku totiž zvládá za 8,8 sekundy a maximálně se rozjede na 205 km/h. Silnější motorizace pak pro změnu produkuje 200 koní a 275 Nm, přičemž s osmisekundovým sprintem na stovku a 230kilometrovou maximálkou dokonce překonává i evropské DS5 o stejném výkonu.
V obou případech je standardem automatická převodovka, která stejně jako u atmosférického čtyřválce posílá výkon vždy jen na přední kola tak jako u zmiňovaného Citroënu DS5 prodávaného také na Starém kontinentu. Oproti němu však došlo ke změně rozměrů, kdy délka narostla ze 4 530 mm na 4 702 mm a výška z 1 504 mm na 1 510 mm.
Trochu podivné je ale „střídání stráží“ v rámci šířky a rozvoru. LS je totiž o pár milimetrů užší (1 840 versus 1 871 mm) a především nabízí méně prostoru mezi nápravami (2 715 mm versus 2 727 mm). Je tedy možné, že se časem dočkáme ještě prodloužené verze? Tomu bychom se u čínských aut vůbec nedivili.






















Citroën DS 5LS se ukázal na nových fotkách. Kromě toho máme k dispozici technické údaje, jež prozrazují působivou jízdní dynamiku u verze THP naladěné na 200 koní
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva