Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C5 CrossTour oficiálně: allroadový vítr do plachet stárnoucí C5
18.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Citroën ohlásil novou verzi zestárlého modelu C5. Kromě dvou motorů dostane francouzský Scout také podvozek Hydractive.
Stárnoucí C5 potřebovala nějakou vzpruhu jako sůl. V roce 2008, tedy v době jejího uvedení na trh vypadala poměrně německy a slibovala notnou dávku pohodlí. Jenže nyní jsme v roce 2014 a máme tu vlastně pořád stejnou C5, jen s diodami pro denní svícení, které se objevily v rámci faceliftu před třemi lety. Na našem trhu je k dispozici jednak jako sedan a také jako praktičtější kombiverze Tourer, reprezentant starého stylu ale teď dostává novou krev do žil
Takřka na sklonku svého života ještě verze CrossTour, kterou jsme vám nastínili včera. Ta samozřejmě vychází z karoserie Tourer a použije odolnější karoserii jako ostatní vozy podobného ražení v tomto segmentu. Bude tedy jakousi alternativou k domácí Octavii Scout, avšak na rozdíl od ní se nedočká pohonu všech kol.
Pro zdolávání luk a lesních cest se v útrobách Citroënu objeví adaptivní hydropneumatické pérování Hydractive s možností nastavení světlé výšky vozu. Stiskem tlačítka tedy půjde C5 od silnice oddalovat, ale naopak také přibližovat, přičemž už v základu je vůz o 15 milimetrů výše nad silnicí než „necrossové“ verze bez ohledu na vybavení podvozku (volbu zavěšení). Systém bude ovšem umožňovat volbu do maximální rychlosti 70 kilometrů za hodinu.
S cílem zohlednit robustnější povahu dostává novinka navíc vylepšenou kontrolu trakce, navigační systém eMyWay s couvací kamerou. Samozřejmě nesmí chybět ani vnější design vhodný pro jízdu po zasněženém či rozbahněném povrchu. Karoserie tedy podstoupila zkrášlovací kúru, při níž došlo k naroubování nelakovaných lemů blatníků a spodní části zadního nárazníku. Dalším přídavkem jsou hliníkové ochranné segmenty obou nárazníků. Kromě toho na této C5 najdeme trochu okrasného chromu, který se objevil na krytech zrcátek, nebo k instalaci vkusných osmnáctipalcových kol z lehkých slitin. Trénované oko odhalí ještě matné střešní ližiny.
Podle prvních zpráv čítá nabídka CrossTour stejné pohonné jednotky jako celá řada C5, a sice s výkony od 115 do 200 koní. Pokud ale máte zálusk na Hydractive, pak bude zřejmě dostupné jen se silnějším motorem, a tedy tak jako u standardního modelu C5. Z hlediska výbavy očekávejme dva stupně, a sice Millenium a vrcholný Exclusive. Cena bude startovat na 31 950 Euro, v přepočtu zhruba na 875 tisících korunách. České ceny ale budou velmi pravděpodobně citelně nižší.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Interiér nového Citroënu C5 Cross Tourer vypadá na vlastní oči opravdu působivě
Absence pohonu všech kol u terénněji zaměřeného kombi CrossTour zamrzí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.