Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C5 CrossTour oficiálně: allroadový vítr do plachet stárnoucí C5
18.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Citroën ohlásil novou verzi zestárlého modelu C5. Kromě dvou motorů dostane francouzský Scout také podvozek Hydractive.
Stárnoucí C5 potřebovala nějakou vzpruhu jako sůl. V roce 2008, tedy v době jejího uvedení na trh vypadala poměrně německy a slibovala notnou dávku pohodlí. Jenže nyní jsme v roce 2014 a máme tu vlastně pořád stejnou C5, jen s diodami pro denní svícení, které se objevily v rámci faceliftu před třemi lety. Na našem trhu je k dispozici jednak jako sedan a také jako praktičtější kombiverze Tourer, reprezentant starého stylu ale teď dostává novou krev do žil
Takřka na sklonku svého života ještě verze CrossTour, kterou jsme vám nastínili včera. Ta samozřejmě vychází z karoserie Tourer a použije odolnější karoserii jako ostatní vozy podobného ražení v tomto segmentu. Bude tedy jakousi alternativou k domácí Octavii Scout, avšak na rozdíl od ní se nedočká pohonu všech kol.
Pro zdolávání luk a lesních cest se v útrobách Citroënu objeví adaptivní hydropneumatické pérování Hydractive s možností nastavení světlé výšky vozu. Stiskem tlačítka tedy půjde C5 od silnice oddalovat, ale naopak také přibližovat, přičemž už v základu je vůz o 15 milimetrů výše nad silnicí než „necrossové“ verze bez ohledu na vybavení podvozku (volbu zavěšení). Systém bude ovšem umožňovat volbu do maximální rychlosti 70 kilometrů za hodinu.
S cílem zohlednit robustnější povahu dostává novinka navíc vylepšenou kontrolu trakce, navigační systém eMyWay s couvací kamerou. Samozřejmě nesmí chybět ani vnější design vhodný pro jízdu po zasněženém či rozbahněném povrchu. Karoserie tedy podstoupila zkrášlovací kúru, při níž došlo k naroubování nelakovaných lemů blatníků a spodní části zadního nárazníku. Dalším přídavkem jsou hliníkové ochranné segmenty obou nárazníků. Kromě toho na této C5 najdeme trochu okrasného chromu, který se objevil na krytech zrcátek, nebo k instalaci vkusných osmnáctipalcových kol z lehkých slitin. Trénované oko odhalí ještě matné střešní ližiny.
Podle prvních zpráv čítá nabídka CrossTour stejné pohonné jednotky jako celá řada C5, a sice s výkony od 115 do 200 koní. Pokud ale máte zálusk na Hydractive, pak bude zřejmě dostupné jen se silnějším motorem, a tedy tak jako u standardního modelu C5. Z hlediska výbavy očekávejme dva stupně, a sice Millenium a vrcholný Exclusive. Cena bude startovat na 31 950 Euro, v přepočtu zhruba na 875 tisících korunách. České ceny ale budou velmi pravděpodobně citelně nižší.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.







Interiér nového Citroënu C5 Cross Tourer vypadá na vlastní oči opravdu působivě
Absence pohonu všech kol u terénněji zaměřeného kombi CrossTour zamrzí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 3 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejčtenější články
Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025První automobilka, kterou přivedl ke krachu Henrik Fisker, ukázala nový sexy sporťák. Vrací se s ním ke spalovacím motorům
24.3.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu
24.3.2025Designér ikonického McLarenu F1 strhal vzhled moderních aut, jsou prý autentická jako elektrické krby
25.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 10:13 - bojler
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321