Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C5 CrossTour oficiálně: allroadový vítr do plachet stárnoucí C5
18.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Citroën ohlásil novou verzi zestárlého modelu C5. Kromě dvou motorů dostane francouzský Scout také podvozek Hydractive.
Stárnoucí C5 potřebovala nějakou vzpruhu jako sůl. V roce 2008, tedy v době jejího uvedení na trh vypadala poměrně německy a slibovala notnou dávku pohodlí. Jenže nyní jsme v roce 2014 a máme tu vlastně pořád stejnou C5, jen s diodami pro denní svícení, které se objevily v rámci faceliftu před třemi lety. Na našem trhu je k dispozici jednak jako sedan a také jako praktičtější kombiverze Tourer, reprezentant starého stylu ale teď dostává novou krev do žil
Takřka na sklonku svého života ještě verze CrossTour, kterou jsme vám nastínili včera. Ta samozřejmě vychází z karoserie Tourer a použije odolnější karoserii jako ostatní vozy podobného ražení v tomto segmentu. Bude tedy jakousi alternativou k domácí Octavii Scout, avšak na rozdíl od ní se nedočká pohonu všech kol.
Pro zdolávání luk a lesních cest se v útrobách Citroënu objeví adaptivní hydropneumatické pérování Hydractive s možností nastavení světlé výšky vozu. Stiskem tlačítka tedy půjde C5 od silnice oddalovat, ale naopak také přibližovat, přičemž už v základu je vůz o 15 milimetrů výše nad silnicí než „necrossové“ verze bez ohledu na vybavení podvozku (volbu zavěšení). Systém bude ovšem umožňovat volbu do maximální rychlosti 70 kilometrů za hodinu.
S cílem zohlednit robustnější povahu dostává novinka navíc vylepšenou kontrolu trakce, navigační systém eMyWay s couvací kamerou. Samozřejmě nesmí chybět ani vnější design vhodný pro jízdu po zasněženém či rozbahněném povrchu. Karoserie tedy podstoupila zkrášlovací kúru, při níž došlo k naroubování nelakovaných lemů blatníků a spodní části zadního nárazníku. Dalším přídavkem jsou hliníkové ochranné segmenty obou nárazníků. Kromě toho na této C5 najdeme trochu okrasného chromu, který se objevil na krytech zrcátek, nebo k instalaci vkusných osmnáctipalcových kol z lehkých slitin. Trénované oko odhalí ještě matné střešní ližiny.
Podle prvních zpráv čítá nabídka CrossTour stejné pohonné jednotky jako celá řada C5, a sice s výkony od 115 do 200 koní. Pokud ale máte zálusk na Hydractive, pak bude zřejmě dostupné jen se silnějším motorem, a tedy tak jako u standardního modelu C5. Z hlediska výbavy očekávejme dva stupně, a sice Millenium a vrcholný Exclusive. Cena bude startovat na 31 950 Euro, v přepočtu zhruba na 875 tisících korunách. České ceny ale budou velmi pravděpodobně citelně nižší.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Interiér nového Citroënu C5 Cross Tourer vypadá na vlastní oči opravdu působivě
Absence pohonu všech kol u terénněji zaměřeného kombi CrossTour zamrzí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus