Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Picasso II 2013: unikly oficiální fotky, zatím je to koncept Technospace
7.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud se děsíte momentu, kdy Citroën na silnice bzry vytáhne s Robocopem, můžeme vás uklidnit - zatím je to koncept. Ale vážně jen zatím.
V posledních dnech si u vás až nečekaně velkou přízeň získaly špionážní fotky nového Citroënu C4 Picasso. Trochu nás to překvapilo, MPV obecně nepatří mezi ty nejsledovanější automobilové novinky a ani C4 Picasso není zrovna prodejním superhitem. O popularitu tohoto vozu se tak dozajista musel postarat jeho mimořádně futuristický vzhled, který jsme včera přirovnali k Robocopovi - někoho nadchul, jiné zděsil.
Ať už ve vás tato novinka vyvolala jakékoli emoce, můžeme vám k ní dnes říci o něco více. Citroën totiž neuhlídal své oficiální fotky, navíc se nám podařilo získat klíčové informace, které budou formálně odhaleny někdy v následujících dnech.
Vůz tohoto vzezření v prvé řadě není sériovým Citroënem C4 Picasso druhé generace, ale konceptem Technospace. Jen a pouze on bude odhalen na autosalonu v Ženevě jako předobraz nové C4 nesoucí jméno slavného malíře. To může leckoho z řad odpůrců nového designu uklidnit, je třeba k tomu ovšem dodat jedno velké ale - od Citroënu už teď víme, že vůz má blízko k sériové podobě, která se na trhu objeví v druhé polovině letošního roku. Už z malého časového rozmezí, podoby auta a faktu, že je evidentně plně funkční (jinak by asi těžko bylo přistiženo v provozu) je zřejmé, že produkční verze se od tohoto konceptu bude lišit minimálně, pokud vůbec.
Známe i rozměry auta. Na délku bude měřit 4 430 mm, na šířku 1 830 mm a na výšku 1 610 mm, „kufr” má nabídnout až 537 litrů prostoru pro zavazadla všeho druhu. Na palubě bychom se dále měli potkat s řadou inovativních řešení včetně nového rozhraní palubního systému s 12" dotykovou obrazovkou.
Můžeme také definitivně potvrdit, že auto bude prvním modelem Citroënu, které stane na modulární platformě EMP2. Díky tomu má být lehčí, aerodynamicky lépe optimalizované a ve výsledku pochopitelně efektivnější. Nejúspornější verze má normovanou spotřebu paliva srazit až na hodnotu 3,7 litru nafty na 100 km, ekvivalent 98 g CO2 na km.
Více vám zatím říci neumíme, další detaily nám Citroën prozradí v nejbližší dnech nebo nejpozději na autosalonu v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.




Citroën tomuto autu zatím říká koncept Technospace, v sériové C4 Picasso II se promění až v druhé polovině roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins