Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Picasso 2013: nová generace zlevnila, české ceny startují na 400 tisících
23.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské MPV kromě hmotnosti srazilo i cenu. K mání je ovšem pouze s 1,6litrovými motory, volit tak můžete hlavně ze čtyř úrovní výbavy.
Hmotnost očividně není jedinou oblastí, kterou nová generace Citroënu C4 Picasso ve srovnání s předchůdcem srazila na nižší úroveň. Oproti minulé verzi francouzského MPV, které v době příchodu na trh v roce 2007 stálo téměř 600 tisíc korun, je totiž nižší i cena. A to rovnou o třetinu. Je ovšem třeba zmínit, že došlo také ke škatulatům pod kapotou. Zatímco totiž před šesti lety nabízel základní model 1,8litrový čtyřválec o výkonu 127 koní, nyní můžete sáhnout jen po jedna-šestce VTi produkující koní 120.
Tento objem je aktuálně jediným možným, jaký lze do motorového prostoru Citroënu dosadit, přičemž na výběr jsou dvě benzinová a dvě dieselová provedení. Rozdíl je vždy ve výkonu, přičemž pro „naftožrouty“ je k dispozici také pilotovaná převodovka ETG6. Pokud pak hledáte nejúspornější model v nabídce, sáhněte po verzi 1,6 e-HDi Airdream o výkonu 90 koní, která se kromě robotizovaného manuálu pyšní také laboratorní žíznivostí 3,8 l/100 km.
Po stránce výbav jsou pak v nabídce čtyři úrovně, z nich první Attraction nabízí ve standardu manuální dvouzónovou klimatizaci, audio systém s MP3, čelní, boční a hlavové airbagy, 7palcový dotykový displej, elektricky ovládaná přední a zadní okna nebo tempomat, o kterém jsme se zmiňovali již v souvislosti s crash testem Euro NCAP. Cena přitom startuje na 399 000 Kč, to ovšem pouze za předpokladu, že využijete bonusu 55 000 Kč jakožto protiúčtu za váš starý vůz.
Toto zvýhodnění může narůst až na 75 tisíc, přičemž dalších 40 000 Kč můžete odečíst při využití financování Citroën Financial Services. Dostat se tak klidně můžete na 360 tisíc, ačkoliv oficiální cena bez akcí a bonusů činí 454 900 Kč. Samotné zvýhodnění je pak platné pouze do konce srpna, je ovšem otázkou, zda poté francouzská automobilka přistoupí k jiné formě slev, nebo jestli bude užívat ceník jen s jednou částkou.
Aby tedy nedošlo ke zmatení, budeme raději dále zmiňovat ceny obě. V případě výbavy Tendance si tak připravte minimálně 424 900 Kč v kombinaci s vaší ojetinou nebo 479 900 Kč bez ní. Pokaždé přitom dostanete automatickou klimatizaci, rozsvěcení světel či stěrače s dešťovým senzorem. Chybět nebudou ani přední mlhovky nebo termoreflexivní sklo, přičemž nabídku na této úrovni uzavírá verze 1,6 e-Hdi ETG6 naladěná na 115 koní, za kterou dáte 509 900 Kč, respektive 564 900 Kč.
S výbavou Intensive pak již získáváte bonus ve výši 75 tisíc, první cena modelu 1,6 VTi tak činí 459 900 Kč (či 534 900 Kč bez slev). Standardem se přitom stává zadní parkovací asistent a parkovací kamera, navigační systém s 12palcovým displejem, elektricky sklopná zrcátka nebo modularita zadních sedadel. Kromě toho se pak takto vybavený Citroën pyšní i natáčecími světlomety nebo přenosnou svítilnou uloženou v zavazadelníku.
Vrcholný stupeň Exclusive je pak spojen pouze s výkonnějšími verzemi motorů, první dostupnou verzí je tak C4 Picasso 1,6 THP produkující 155 koní. Stát vás bude 569 900 Kč (nebo 644 900 Kč), zatímco turbodiesel v kombinaci s manuálem startuje o třicet tisíc výše (za dalších 20 000 Kč pak máte i převodovku ETG6). Výbava přitom navíc přihazuje třeba masážní sedadla nebo 17palcová kola.
Samozřejmostí je i celá řada paketů, dopřát si ovšem můžete také prodloužení záruky, a to až na 60 měsíců či 120 tisíc kilometrů. Veškeré další podrobnosti naleznete v kompletním oficiálním ceníku, který si stáhněte zde (PDF, 637 kB).





































































































Nový Citroën C4 Picasso startuje na českém trhu za nižší částku než předchůdce. Objednat jej ovšem můžete pouze s 1,6litrovými motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejnovější články
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
před 8 hodinamiElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 9 hodinamiLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
před 11 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včera
Živá témata na fóru
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.17. 21:04 - Předseda
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB