Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Picasso 2013: nová generace zlevnila, české ceny startují na 400 tisících
23.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské MPV kromě hmotnosti srazilo i cenu. K mání je ovšem pouze s 1,6litrovými motory, volit tak můžete hlavně ze čtyř úrovní výbavy.
Hmotnost očividně není jedinou oblastí, kterou nová generace Citroënu C4 Picasso ve srovnání s předchůdcem srazila na nižší úroveň. Oproti minulé verzi francouzského MPV, které v době příchodu na trh v roce 2007 stálo téměř 600 tisíc korun, je totiž nižší i cena. A to rovnou o třetinu. Je ovšem třeba zmínit, že došlo také ke škatulatům pod kapotou. Zatímco totiž před šesti lety nabízel základní model 1,8litrový čtyřválec o výkonu 127 koní, nyní můžete sáhnout jen po jedna-šestce VTi produkující koní 120.
Tento objem je aktuálně jediným možným, jaký lze do motorového prostoru Citroënu dosadit, přičemž na výběr jsou dvě benzinová a dvě dieselová provedení. Rozdíl je vždy ve výkonu, přičemž pro „naftožrouty“ je k dispozici také pilotovaná převodovka ETG6. Pokud pak hledáte nejúspornější model v nabídce, sáhněte po verzi 1,6 e-HDi Airdream o výkonu 90 koní, která se kromě robotizovaného manuálu pyšní také laboratorní žíznivostí 3,8 l/100 km.
Po stránce výbav jsou pak v nabídce čtyři úrovně, z nich první Attraction nabízí ve standardu manuální dvouzónovou klimatizaci, audio systém s MP3, čelní, boční a hlavové airbagy, 7palcový dotykový displej, elektricky ovládaná přední a zadní okna nebo tempomat, o kterém jsme se zmiňovali již v souvislosti s crash testem Euro NCAP. Cena přitom startuje na 399 000 Kč, to ovšem pouze za předpokladu, že využijete bonusu 55 000 Kč jakožto protiúčtu za váš starý vůz.
Toto zvýhodnění může narůst až na 75 tisíc, přičemž dalších 40 000 Kč můžete odečíst při využití financování Citroën Financial Services. Dostat se tak klidně můžete na 360 tisíc, ačkoliv oficiální cena bez akcí a bonusů činí 454 900 Kč. Samotné zvýhodnění je pak platné pouze do konce srpna, je ovšem otázkou, zda poté francouzská automobilka přistoupí k jiné formě slev, nebo jestli bude užívat ceník jen s jednou částkou.
Aby tedy nedošlo ke zmatení, budeme raději dále zmiňovat ceny obě. V případě výbavy Tendance si tak připravte minimálně 424 900 Kč v kombinaci s vaší ojetinou nebo 479 900 Kč bez ní. Pokaždé přitom dostanete automatickou klimatizaci, rozsvěcení světel či stěrače s dešťovým senzorem. Chybět nebudou ani přední mlhovky nebo termoreflexivní sklo, přičemž nabídku na této úrovni uzavírá verze 1,6 e-Hdi ETG6 naladěná na 115 koní, za kterou dáte 509 900 Kč, respektive 564 900 Kč.
S výbavou Intensive pak již získáváte bonus ve výši 75 tisíc, první cena modelu 1,6 VTi tak činí 459 900 Kč (či 534 900 Kč bez slev). Standardem se přitom stává zadní parkovací asistent a parkovací kamera, navigační systém s 12palcovým displejem, elektricky sklopná zrcátka nebo modularita zadních sedadel. Kromě toho se pak takto vybavený Citroën pyšní i natáčecími světlomety nebo přenosnou svítilnou uloženou v zavazadelníku.
Vrcholný stupeň Exclusive je pak spojen pouze s výkonnějšími verzemi motorů, první dostupnou verzí je tak C4 Picasso 1,6 THP produkující 155 koní. Stát vás bude 569 900 Kč (nebo 644 900 Kč), zatímco turbodiesel v kombinaci s manuálem startuje o třicet tisíc výše (za dalších 20 000 Kč pak máte i převodovku ETG6). Výbava přitom navíc přihazuje třeba masážní sedadla nebo 17palcová kola.
Samozřejmostí je i celá řada paketů, dopřát si ovšem můžete také prodloužení záruky, a to až na 60 měsíců či 120 tisíc kilometrů. Veškeré další podrobnosti naleznete v kompletním oficiálním ceníku, který si stáhněte zde (PDF, 637 kB).
Nový Citroën C4 Picasso startuje na českém trhu za nižší částku než předchůdce. Objednat jej ovšem můžete pouze s 1,6litrovými motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 31 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 2 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 5 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus