Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Cactus: produkční kaktus potvrzen, známe i přesné datum premiéry
25.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový model značky se zaměří na nízké emise a nízkou cenu. Nedostane proto ani novou platformu EMP2, ani výkonem nepřekročí 156 koní.
Frankfurtský autosalon je sice již dávno za námi, jak jsme ovšem uvedli dříve, s jeho dozvuky je třeba počítat. Ten nejnovější se týká koncepčního Citroënu Cactus, který ke stánku značky údajně přitáhl celou řadu návštěvníků. Jejich reakce prý byla „velmi pozitivní“, díky čemuž se značka rozhodla představit jeho produkční verzi. To je ale jen marketingová přetvářka, prototypy sériové verze byly přistiženy už před začátkem autosalonu a i kdyby nebyly, brzké datum odhalení naznačuje, že Citroën s tímto krokem dávno počítal. Jinak by sériový vůz sotva mohl spatřit světlo světa 5. února 2014.
Toto datum je přitom zatím jednou z mála stoprocentních jistot následujícího automobilového roku, značka zkrátka nemůže konat jinak. Značí totiž pětileté výročí od představení prvního modelu řady DS a zároveň 136 let od narození Andreho Citroëna. Tuto událost ale francouzská automobilka oslaví vskutku kuriózně, neboť zatímco zakladatel automobilky byl jedním z největších automobilových inovátorů historie, produkční Cactus hodlá cílit spíše na tu skupinu zákazníků, která po náročných technických řešeních netouží.
I díky tomu nebude produkční model postaven na nové korporátní platformě EMP2, která již podepírá Citroën C4 Picasso, Grand C4 Picasso nebo Peugeot 308. Místo toho se sáhne po mnohem levnějších komponentech. „Otázkou není platforma,“ říká k tématu Pierre Monferrini, šéf modelů s písmenem „C“ ve znaku. „Důležitá je hmotnost a emise CO2. Navíc zákazník chce vědět pouze tolik, kolik ho nový vůz bude stát.“
Nový Citroën C4 Cactus tedy stane na základech sedanu C-Elysée či na podvozku dsavadního hatchbacku C4. Jisté pak je, že v případě pohonných jednotek máme počítat pouze s menším objemem a výkonem. „Pod kapotou nenajdete motor THP o výkonu 156 koní. Pokud bychom ho totiž použili, pak potřebujeme i větší brzdy a strukturu, což by jen navýšilo náklady,“ dodává Monferrini.
Cactus se tak má do budoucna stát jménem, které u francouzské automobilky bude symbolizovat jednoduché a levné modely. Díky tomu máme počítat i se zachováním gumových vzduchových kapslí AirBump, které se mají podepsat na snížení provozních nákladů. Mimo to pak bude převzata i koncepce předních sedadel, které budou u verzí s automatickou převodovkou tvořit jednolitou lavici, s manuální se tak budou alespoň tvářit.
Dorazit by měl rovněž „plovoucí“ sloupek C, v případě toho prostředního se však již jistá úprava očekává. Produkční Cactus totiž dostane klasické rámové dveře s okny. Označován pak možná bude jako cross-hatch, neboť značka se stále ještě nerozhodla, zda se jedná o hatchback nebo crossover. Asi bychom se nedivili, kdyby Monferrini prohlásil, že ani to zákazníky nezajímá...
Koncepční Citroën Cactus nakonec dorazí do produkce dříve, než kdo čekal. Čeká jej sice jistá designová normalizace, vzduchové gumové kapsle mu ale prý zůstanou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch