Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Cactus: produkční kaktus potvrzen, známe i přesné datum premiéry
25.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový model značky se zaměří na nízké emise a nízkou cenu. Nedostane proto ani novou platformu EMP2, ani výkonem nepřekročí 156 koní.
Frankfurtský autosalon je sice již dávno za námi, jak jsme ovšem uvedli dříve, s jeho dozvuky je třeba počítat. Ten nejnovější se týká koncepčního Citroënu Cactus, který ke stánku značky údajně přitáhl celou řadu návštěvníků. Jejich reakce prý byla „velmi pozitivní“, díky čemuž se značka rozhodla představit jeho produkční verzi. To je ale jen marketingová přetvářka, prototypy sériové verze byly přistiženy už před začátkem autosalonu a i kdyby nebyly, brzké datum odhalení naznačuje, že Citroën s tímto krokem dávno počítal. Jinak by sériový vůz sotva mohl spatřit světlo světa 5. února 2014.
Toto datum je přitom zatím jednou z mála stoprocentních jistot následujícího automobilového roku, značka zkrátka nemůže konat jinak. Značí totiž pětileté výročí od představení prvního modelu řady DS a zároveň 136 let od narození Andreho Citroëna. Tuto událost ale francouzská automobilka oslaví vskutku kuriózně, neboť zatímco zakladatel automobilky byl jedním z největších automobilových inovátorů historie, produkční Cactus hodlá cílit spíše na tu skupinu zákazníků, která po náročných technických řešeních netouží.
I díky tomu nebude produkční model postaven na nové korporátní platformě EMP2, která již podepírá Citroën C4 Picasso, Grand C4 Picasso nebo Peugeot 308. Místo toho se sáhne po mnohem levnějších komponentech. „Otázkou není platforma,“ říká k tématu Pierre Monferrini, šéf modelů s písmenem „C“ ve znaku. „Důležitá je hmotnost a emise CO2. Navíc zákazník chce vědět pouze tolik, kolik ho nový vůz bude stát.“
Nový Citroën C4 Cactus tedy stane na základech sedanu C-Elysée či na podvozku dsavadního hatchbacku C4. Jisté pak je, že v případě pohonných jednotek máme počítat pouze s menším objemem a výkonem. „Pod kapotou nenajdete motor THP o výkonu 156 koní. Pokud bychom ho totiž použili, pak potřebujeme i větší brzdy a strukturu, což by jen navýšilo náklady,“ dodává Monferrini.
Cactus se tak má do budoucna stát jménem, které u francouzské automobilky bude symbolizovat jednoduché a levné modely. Díky tomu máme počítat i se zachováním gumových vzduchových kapslí AirBump, které se mají podepsat na snížení provozních nákladů. Mimo to pak bude převzata i koncepce předních sedadel, které budou u verzí s automatickou převodovkou tvořit jednolitou lavici, s manuální se tak budou alespoň tvářit.
Dorazit by měl rovněž „plovoucí“ sloupek C, v případě toho prostředního se však již jistá úprava očekává. Produkční Cactus totiž dostane klasické rámové dveře s okny. Označován pak možná bude jako cross-hatch, neboť značka se stále ještě nerozhodla, zda se jedná o hatchback nebo crossover. Asi bychom se nedivili, kdyby Monferrini prohlásil, že ani to zákazníky nezajímá...
Koncepční Citroën Cactus nakonec dorazí do produkce dříve, než kdo čekal. Čeká jej sice jistá designová normalizace, vzduchové gumové kapsle mu ale prý zůstanou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 3 minutami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva