Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4
5.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Novinka dostala oproti běžné C4 dvousetkilovou dietu, sedadla připomínající gauč nebo unikátní airbag zabudovaný do střechy.
Tak jsme se konečně dočkali odhalení produkční verze Citroënu C4 Cactus. A že to nebylo čekání krátké - francouzská automobilka totiž ohlásila premiéru na dnešní den již loni v září. Jak je přitom patrné teď už z oficiálních fotek a videí, během té doby koncept o mnoho radikálních prvků nepřipravila. Nechybí totiž jak vzduchové kapsle Airbump chránící vůz v malých rychlostech před venkovními nárazy, tak přední sedadla připomínající spíše gauč ve vašem obývacím pokoji. Jediným absentérem jsou tak vlastně bezrámová okna, která nahrazuje konvenční provedení.
Naše představení můžeme začít designem karoserie, která měří 4,16 metrů na délku a 1,73 metru na šířku. Kromě toho pak můžete počítat s výškou 1,48 m, zatímco rozvor mezi nápravami činí 2,6 m. K dispozici je deset barev, které lze skloubit se čtyřmi odstíny kapslí Airbump (černá, šedá, písečná a čokoládová). Ty jsou přitom vyrobeny ze speciálního plastu (Thermo Plastic Uretane), který je naplněn vzduchem. Snadno tak zabrání drobným nárazům, přičemž mohou být jednoduše a hlavně levně vyměněny.
To ovšem v rámci co nejnižších pořizovacích a provozních nákladů není to hlavní. Citroën chce totiž v některých zemích, kde bude C4 Cactus nabízen, představit také program speciálních zápůjček. Na jeho základě si zákazník může zvolit pravidelnou měsíční platbu či poplatky za kilometry, přičemž na základě jejich výše může vybírat motor i výbavu. Souběžně s tím pak může počítat také se servisem, přičemž dopředu určené částky jej nebudou konfrontovat s extrémně vysokými fakturami.
Redukční dvousetkilová dieta oproti základnímu Citroënu C4 pak má stát za výrazným ponížením spotřeby paliva. U benzinových motorů se totiž počítá s produkcí emisí CO2 ve výši maximálně 100 gramů, u dieselových je to pak pouze 82 g/km, tedy ekvivalent 3,1 l/100 km. Dosaženo toho bylo hlavně odlehčením platformy, novými motory, hliníkovou kapotou motoru a blatníky nebo speciálními zadními sedadly (- 6 kg) a zafixovanými zadními okny (- 11 kg).
Další snižování hmotnosti má na starosti panoramatická střecha, která vůči konvenčnímu provedení shodila šest kilo. Přesto je vybavena UV filtrem, který do kabiny propouští pouze světlo a nikoliv teplo. Mimo to pak Citroën přichází s unikátním airbagem, který chrání cestující při čelních nárazech - oproti standardu se totiž neskrývá v palubní desce, ale právě ve střeše. Při aktivaci se pak rozvine podél čelního okna.
Tím se dostáváme k interiéru, kde dominantou je zejména přední lavice. Ta totiž nedoznala jediného přerušení a tak spíše než automobilová sedadla připomíná gauč v obývacím pokoji. Patrné je to hlavně u verzí s robotizovaným manuálem ETG (ve standardu ale samozřejmě dostanete klasický „fofrklacek“), které namísto tradičního voliče počítají jen s pádly pod volantem a tlačítky D, N a R na spodní části středové konzole.
Roli přístrojového štítu pak převzal digitální displej, s nímž spolupracuje sedmipalcová dotyková obrazovka uprostřed. Skrze toto rozhrání se přitom dostanete k ovládání klimatizace, multimediálního systému, navigace nebo telefonním službám. Nechybí ani pomůcky pro řidiče jako zpětná kamera, tempomat či ukazatel nejbližších benzinových pump, hotelů a michelinských restaurací.
Z dalších pomůcek pak můžeme zmínit třeba asistent rozjezdů do kopce, přisvěcování v zatáčkách nebo servis Citroën eTouch, který v případě nehody dokáže zalarmovat potřebné policejní, záchranné či hasičské složky, ovšem opět pouze ve vybraných zemích. Nové stěrače s ostřikovači zabudovanými v ramenech jsou ale již standardem pro všechny.
V rámci samotné výbavy pak můžete volit ze tří barevně odlišných provedení (Atmosphere Stone Gry, Purple Pack a Pack Inside Habana), s nimiž přicházejí takové finesy jako třeba kožená poutka namísto tradičních klik dveří. Na ceny si ovšem budeme muset počkat, i když jedním číslem ovšem dnešní článek uzavřeme - objemem zavazadelníku, který ve standardu počítá s 358 litry. Více nám Francouzi poví zřejmě až v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Produkční Citroën C4 Cactus se od konceptu prakticky neliší. Vzduchové kapsle Airbump pak nabízí ve čtyřech odstínech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 3 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 5 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 6 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 8 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva