Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4
5.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Novinka dostala oproti běžné C4 dvousetkilovou dietu, sedadla připomínající gauč nebo unikátní airbag zabudovaný do střechy.
Tak jsme se konečně dočkali odhalení produkční verze Citroënu C4 Cactus. A že to nebylo čekání krátké - francouzská automobilka totiž ohlásila premiéru na dnešní den již loni v září. Jak je přitom patrné teď už z oficiálních fotek a videí, během té doby koncept o mnoho radikálních prvků nepřipravila. Nechybí totiž jak vzduchové kapsle Airbump chránící vůz v malých rychlostech před venkovními nárazy, tak přední sedadla připomínající spíše gauč ve vašem obývacím pokoji. Jediným absentérem jsou tak vlastně bezrámová okna, která nahrazuje konvenční provedení.
Naše představení můžeme začít designem karoserie, která měří 4,16 metrů na délku a 1,73 metru na šířku. Kromě toho pak můžete počítat s výškou 1,48 m, zatímco rozvor mezi nápravami činí 2,6 m. K dispozici je deset barev, které lze skloubit se čtyřmi odstíny kapslí Airbump (černá, šedá, písečná a čokoládová). Ty jsou přitom vyrobeny ze speciálního plastu (Thermo Plastic Uretane), který je naplněn vzduchem. Snadno tak zabrání drobným nárazům, přičemž mohou být jednoduše a hlavně levně vyměněny.
To ovšem v rámci co nejnižších pořizovacích a provozních nákladů není to hlavní. Citroën chce totiž v některých zemích, kde bude C4 Cactus nabízen, představit také program speciálních zápůjček. Na jeho základě si zákazník může zvolit pravidelnou měsíční platbu či poplatky za kilometry, přičemž na základě jejich výše může vybírat motor i výbavu. Souběžně s tím pak může počítat také se servisem, přičemž dopředu určené částky jej nebudou konfrontovat s extrémně vysokými fakturami.
Redukční dvousetkilová dieta oproti základnímu Citroënu C4 pak má stát za výrazným ponížením spotřeby paliva. U benzinových motorů se totiž počítá s produkcí emisí CO2 ve výši maximálně 100 gramů, u dieselových je to pak pouze 82 g/km, tedy ekvivalent 3,1 l/100 km. Dosaženo toho bylo hlavně odlehčením platformy, novými motory, hliníkovou kapotou motoru a blatníky nebo speciálními zadními sedadly (- 6 kg) a zafixovanými zadními okny (- 11 kg).
Další snižování hmotnosti má na starosti panoramatická střecha, která vůči konvenčnímu provedení shodila šest kilo. Přesto je vybavena UV filtrem, který do kabiny propouští pouze světlo a nikoliv teplo. Mimo to pak Citroën přichází s unikátním airbagem, který chrání cestující při čelních nárazech - oproti standardu se totiž neskrývá v palubní desce, ale právě ve střeše. Při aktivaci se pak rozvine podél čelního okna.
Tím se dostáváme k interiéru, kde dominantou je zejména přední lavice. Ta totiž nedoznala jediného přerušení a tak spíše než automobilová sedadla připomíná gauč v obývacím pokoji. Patrné je to hlavně u verzí s robotizovaným manuálem ETG (ve standardu ale samozřejmě dostanete klasický „fofrklacek“), které namísto tradičního voliče počítají jen s pádly pod volantem a tlačítky D, N a R na spodní části středové konzole.
Roli přístrojového štítu pak převzal digitální displej, s nímž spolupracuje sedmipalcová dotyková obrazovka uprostřed. Skrze toto rozhrání se přitom dostanete k ovládání klimatizace, multimediálního systému, navigace nebo telefonním službám. Nechybí ani pomůcky pro řidiče jako zpětná kamera, tempomat či ukazatel nejbližších benzinových pump, hotelů a michelinských restaurací.
Z dalších pomůcek pak můžeme zmínit třeba asistent rozjezdů do kopce, přisvěcování v zatáčkách nebo servis Citroën eTouch, který v případě nehody dokáže zalarmovat potřebné policejní, záchranné či hasičské složky, ovšem opět pouze ve vybraných zemích. Nové stěrače s ostřikovači zabudovanými v ramenech jsou ale již standardem pro všechny.
V rámci samotné výbavy pak můžete volit ze tří barevně odlišných provedení (Atmosphere Stone Gry, Purple Pack a Pack Inside Habana), s nimiž přicházejí takové finesy jako třeba kožená poutka namísto tradičních klik dveří. Na ceny si ovšem budeme muset počkat, i když jedním číslem ovšem dnešní článek uzavřeme - objemem zavazadelníku, který ve standardu počítá s 358 litry. Více nám Francouzi poví zřejmě až v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Produkční Citroën C4 Cactus se od konceptu prakticky neliší. Vzduchové kapsle Airbump pak nabízí ve čtyřech odstínech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus