Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Aircross: místo Scouta kompaktní SUV
30.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Aircross měl být jen přespolní verzí C4, realita je ale docela jiná. Jde o svébytné SUV, které vlastně s C4 nemá mnoho společného.
A není to jediné překvapení, které nám dnešní odhalení vozu přineslo. Když jsme vám včera nabídli první upoutávku, zmínili jsme, že k jeho odhalení by mělo dojít příští pátek. Nebyli jsme jediní, kdo si tak vysvětlil facebookové avízo Citroënu hovořící o premiéře mající se odehrát „next friday”. Buď Francouzi změnili názor, nebo jde o problém ryze jazykový. Na každý pád, C4 Aircross je tu, a tak se pojďme podívat, co nabízí.
Předně je to nový vzhled, který se od podoby výchozí C4 dosti vzdaluje. Aircross by se klidně mohl jmenovat úplné jinak a předpokládáme tedy, že spojení se jménem C4 má spíše marketingové než faktické kořeny. A podobně jako u Fordu Focus C-Max nebo ještě lépe Citroënu Xsara/C4 Picasso se v případě úspěchu na trhu dá očekávat, že se svým jménem od cé-čtyřky časem osamostatní.
Design se přesto drží linií posledních modelů značky, ve výsledku ale jde o jakousi kombinaci vzhledu nové C4 2011 a výraznějšího modelu DS4 zasazenou do vozu velikosti kompaktního SUV. Nevšimnout si nejde ani použití pár nápadů z konceptu Hypnos, jenž byl představen již před třemi léty v Paříži. 18" kola, detaily přídě nebo části zádě, to vše jako by Hypnosu skoro vypadlo z oka. Ze zbylých drobností stojí za zmínku širší použití LED jako zdroje vnějšího osvětlení - na přídi, v bočních zrcátkách i na zádi, tam všude bychom měli najít světelné diody.
Do interiéru zatím nevidíme, víme ale, že půjde o pětimístné auto, které by při rozměrech 4 340 mm na výšku, 1 800 mm na šířku a 1 630 mm na délku mělo nabídnout solidní prostor pro celou posádku. A pokud by se pasažéři přece jen necítili nejlépe, pozitivnějším pocitům by měla přispět u Citroënu tradičně velkorysá panoramatická střecha, kterou automobilka zvlášť zmiňuje jako velké plus. Zavazadla v „kufru” o objemu 442 litrů by pak též strádat neměla.
Nabídka motorů pro C4 Aircross nakonec nebude tak velkorysá, jak jsme včera předpokládali. Sice půjde o agregáty o objemech 1,6 a 2,0 litru, hvězdy z nabídky automobilky to ale nejsou. Základem se stanou atmosféricky plněna 1,6i s výkonem 85 kW (115 koní) a dieselová 1,6 HDi s 82 kW (110 koní). Benzinový motor bude spojen s pětistupňovou, naftový pak s šestistupňovou manuální převodovkou přičemž pro ten zážehový bude k dispozici jen pohon předních kol a pro ten naftový si budete moci vybrat mezi pohony 4x2 a 4x4.
Lepší alternativa pro Evropany bude jen jedna - naftový motor 2,0 HDI s výkonem 150 koní, šestupstupňovým „manuálem” a opět pohonem 4x2 nebo 4x4 dle vašeho přání. V nabídce se sice objeví ještě silnější benzinový dvoulitr se 113 kW (154 koní), pětistupňovým automatem a pohonem opět dle výběru, bude ale k dispozici jen na trzích mimo Evropskou unii. Důvod je nasnadě - tento motor bude mít jistě příliš vysokou normovanou spotřebu a prodávat je v Evropě by se automobilce s ohledem na zatížení europokutami za nadlimitní emise CO2 ze strany EU nevyplatilo prodávat.
Podrobnější technické ani jiné údaje prvotní odhalení vozu neskýtá, a tak si na další detaily budeme muset ještě počkat. Do prodejů by se C4 Aircross měl dostat v první polovině roku 2012, ceny zůstanou ještě chvíli neznámou.
Citroën C4 Aircross na všech zatím uvolněných oficiálních snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Zemřel legendární designér nejlepších Mercedesů posledních dekád, z práce svých nástupců se bude obracet v hrobě
1.10.2024 - Tohle auto ještě víc podtrhuje tragičnost nového BMW M5. Má víc výkonu, a přesto je skoro o 600 kilo lehčí
1.10.2024 - Němci srovnali možná poslední „normální” velké dieselové kombíky od BMW a Mercedesu, bitvu rozumu rozhodla cena
1.10.2024 - Tento moderní ostrý kombík schopný vozit rodinu až 300 km/h je tak přehlížený, že sotva použitý stojí míň než Škoda Octavia RS
1.10.2024 - Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.