Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Aircross: francouzské ASX v detailech
13.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Šarmantní karoserii Aircrossu stejně laděná kabina už určitě nedoplní, uvnitř je to Mitsubishi jak vyšité. Známe i úplnou nabídku motorů.
Francouzský koncern PSA odhalil své nové dvojičky postavené na základech Mitsubishi ASX už loni na přelomu září a října, ale nechtěl nás nechat nahlédnout ani do interiéru, ani pod kapotu. Jak už se ale poslední dobou stává pravidlem, automobilky míní, špionážní fotky mění, a tak někdo v předstihu zařídil neplánovanou prohlídku kabiny. Přitom tím prozradil, že vnitřní design se od své původní japonské předlohy vzdálil mnohem méně, než vnější tvary, které jsou v případě Peugeotu 4008 i Citroënu C4 Aircross příjemně svébytné.
S blížícím se ženevský autosalonem bychom očekávali, že automobilky stojí o pozornost více než kdykoli jindy, i kdyby to měl zařídit pouze nový set fotek již známého vozu. Citroën tuhle hru ovšem nahraje, takže o možnost podívat se do interiéru modelu C4 Aircross může zase jen únik oficiálních fotek. Kdo očekával originál ve stylu posledních modelů DS3 až DS5, asi nebude příliš nadšen.
Po výše zmíněné špionáži jste ještě mohli doufat, že šlo třeba jen o prototyp s nehotovým interiérem, ale nebylo tomu tak. Pokud jste majitelem Mitsubishi ASX, na palubní desce byste se zorientovali i po hmatu, protože jediným rozdílem je logo na volantu, což zároveň dává odpověď na otázku, jak asi bude vypadat vnitřek Peugeotu 4008. Není zcela jisté, zdali zůstane stejná i kvalita materiálů, nicméně ASX už (na rozdíl od Outlanderu) používá lepší plasty a také zpracování je docela slušné.
Nabídka motorů pro C4 Aircross nebude tak velkorysá, jak možná někteří doufali. Sice půjde o agregáty o objemech 1,6 a 2,0 litru, hvězdy z nabídky automobilky to ale nejsou. Základem se stanou atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 116 koní a dieselová jednotka 1,6 HDi se 110 koňmi. Benzínový motor bude spojen výlučně s pětistupňovou, naftový pak s šestistupňovou manuální převodovkou, přičemž pro ten zážehový bude k dispozici jen pohon předních kol a pro ten naftový si budete moci vybrat mezi pohony 4x2 a 4x4.
Nejvýkonnější vznětová alternativa pro Evropany dostane motor s výkonem 150 koní a točivým momentem 300 newtonmetrů, šestistupňový manuál a opět pohonem 4x2 nebo 4x4 dle přání. Není sice jasné, jestli půjde o francouzské HDi s objemem 2,0 litru nebo novou japonskou osmnáctistovku, ale podle hodnoty točivého momentu si lze tipnout, že to bude spíše 1,8 DI-D MIVEC.
V nabídce se sice objeví ještě silnější benzinový dvoulitr s výkonem 154 koní, pětistupňovým automatem a pohonem opět dle výběru, bude ale k dispozici jen na trzích mimo Evropskou unii. Důvod je nasnadě - tento motor bude patrně vykazovat příliš vysokou normovanou spotřebu a prodávat jej v EU by se automobilce s ohledem na zatížení pokutami za nadlimitní emise CO2 nevyplatilo.
Do budoucna se pak má v nabídce Aircrossu objevit ještě nové vrcholné provedení s motorem o výkonu kolem 200 koní. Nakonec to byl zřejmě právě tento vůz, jenž jsme nedávno přistihli při testech v hávu Peugeotu 4008. Spekuluje se o tom, jestli půjde o dvousetkoňový diesel, nebo podobně disponovaný hybrid, příchod jedné z těchto variant ale dává smysl.
Světová výstavní premiéra nezaručuje, že se Citroën C4 Aircros a jeho sourozenec okamžitě rozjedou do prodeje. Z náznaků víme, že na českém trhu se tyto vozy patrně objeví až někdy na podzim.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012




















Kabina na rozdíl od exteriéru nepřekvapila, dostanete Mitsuishi ASX s jiným znáčkem
K dosud zveřejněným záběrům máme nyní k dispozici pár dalších obrázků zachycujících detaily nebo design kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 48 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB