Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 2011: nová generace se představuje
2.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
U Citroënu pustili do světa první fotografie a informace o nové generaci C4. Pětidveřový hatchback nižší střední vychází designově z C3 a C5 a do své kategorie přináší vysokou míru pohodlí, velký vnitřní prostor, moderní technologie, špičkovou výbavu i elegantní styl.
Novou karoserii charakterizují nadčasové, přesně definované ale rozhodně ne přísně geometrické tvary, kterým vévodí nová maska a komplikovaný tvar světlometů ve stylu studie DS High Rider (obrázek úplně dole). Citroën C4 tak opouští extravagantní linie, kterými zaujal předchůdce, a pokračují v nastoupené linii předznamenané premiérou prototypu DS3 a změnou tradičního loga před půl druhým rokem. Celková délka pětidveřového hatchbacku je 4,33 m, šířka 1,79 m, a výška 1,49 m. Rozvor náprav je 2,61 m. Novinka je tak jen o 5 cm delší, o 2 cm širší a o 3 cm vyšší než stávající model. Nová C4 má přes kompaktní vnější rozměry velkorysý vnitřní prostor. Zavazadelník je svým objemem 408 litrů největší ve třídě a nový citroën se může pochlubit také velmi nízkou nakládací hranou.
Extravagantní nápady zmizely i z interiéru. Volant již nebude mít pevný střed a digitální displeje byly zkombinovány s klasickými kruhovými. Své pracoviště si řidič může přizpůsobit své postavě s ohledem na dvouose nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo ale také svému naturelu, neboť si lze vybírat z několika barev podsvícení kontrolních přístrojů a displejů popřípadě z několika polyfonních zvuků důležitých upozornění. V příplatkové výbavě budou i sedadla s masážní funkcí, špičková audiosoustava, bi-xenonové adaptabilní světlomety, tempomat i omezovač rychlosti nebo varování při opuštění jízdního pruhu.
Přední kola budou zpočátku poháněna třemi zážehovými a třemi vznětovými čtyřválci. Základem bude verze VTi 95, která bude mít pod kapotou motor 1,4 litru o výkonu 72 kW kombinovaný s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou. Silnější VTi 120 (objem 1,6 litru, 88 kW) bude možné kombinovat s pětistupňovou ručně řazenou nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. V nabídce by neměla chybět ani variantu pro spalování LPG. Přeplňovaná verze tohoto motoru VTi 210 kombinovaná s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou pak dosáhne výkonu 155 kW, což C4 umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,7 s a nejvyšší rychlost 214 km/h, přitom kombinovaná spotřeba dosahuje hodnoty 6,3 l/100 km.
Vznětové motory reprezentuje nová generace motoru HDi 90. 1,6litrový motor nabídne největší výkon 68 kW a kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Silnější verze této „šestnáctistovky“ HDi 110 dosahuje výkonu 82 kW a v kombinaci se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou si vystačí s 4,2 l/100 km. V případě robotizované převodovky je to o 0,3 l/100 km více. Na vrcholu nabídky vznětových pohonných jednotek bude zatím dvoulitr HDi 150 o výkonu 110 kW se spotřebou 4,9 l/100 km.
Nový C4 využívá nejnovější technologie také z hlediska snížení dopadu na životní prostředí (recyklovatelné materiály, snížení hmotnosti díky laserovému svařování atd.) a kvůli snížení emisí CO2. Nositelem zelených technologií bude verze 1.6 e-HDi, která si mimo jiné i díky systému Start-stop a pneumatikám Michelin Energy Saver v kombinovaném cyklu vystačí s 3,8 l/100 km a vypustí do ovzduší pouze 99 g/km CO2. Na trh ale toto provedení přijde později.
Nový Citroën C4 se bude vyrábět v závodě PSA v Mulhouse, výstavní premiéru bude mít na pařížském autosalonu letos v září. Očekává se, že příští rok vznikne právě na bázi studie DS High Rider model DS4, který bude třídveřovou, luxusnější a výrazně individualizovanou variantou C4.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva